Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluitenJeroenKV schreef:Lijkt wel (een) hifi(forum).....![]()
Usher Audio Beryllium units
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing. Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"deepspace schreef:Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluitenJeroenKV schreef:Lijkt wel (een) hifi(forum).....![]()
), staan de meesten gewoon met twee redelijk nuchtere benen op de grond (zelfs jij
).
Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine.
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht.
- voodooless
- Contacteer:
Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.JeroenKV schreef:Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine.
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht.
Meningen verschillen over vernieuwing. Verklaring is mooi als het maar niet direct is:"je weet niet wat je zegt/ hoort/ jou neem ik niet meer serieus". Muziekbeleving is nu niet bepaalt het gebied waar alles duidelijk is getuige de vele meningen. Gelijk gestemde zoeken elkaar op en hier zitten vooral de exacte personen (niks mis mee). Vragen die hier bij passen krijg ik goed beantwoord, maar andere zaken moet ik gewoon ergens anders vragen (klank, muziekbeleving, smaak).deepspace schreef:Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.JeroenKV schreef:Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Laatst had ik wel een over peinzing: " Als iets nooit waarneembaar, meetbaar of bewijsbaar is; bestaat het dan ook niet?"
Jordan en Bandor doen het trouwens best aardig met stijve conussen.
- voodooless
- Contacteer:
Misschien zou je het met een dome kunnen proberen.Roland schreef:Hoe harder de konus hoe hoger de opbreekverschijnselen liggen toch?Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
Dat berylium membranen ook niets nieuws is bewijzen deze beroemde speakers:
Yamaha NS1000