Usher Audio Beryllium units
Moderator: Beheerdersteam
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
Usher Audio Beryllium units
Vorige week gaan luisteren naar de nieuwe Usher speakers die uitgevoerd zijn met Beryllium dome en midden unit. Om maar direct te zeggen dat dit de mooiste speakers is die ik ooit heb beluisterd. Ik wil bewust de weergave niet opdelen in hoog-mid en laag, niet spreken over ruimtebeeld, plaatsing en dergelijke omdat deze speaker mij muziek liet horen. De ene achter de andere CD werdt gedraaid en voor we het wisten waren we 3 uur verder. Natuurlijk zijn dit commerciele speakers maar het leuke is dat de Beryllium units los verkrijkgbaar zijn. Ik schat ze hoger in dan de Thiel units.
De prijs is stevig maar je krijgt er dan ook 1 brok kwaliteit voor terug.
Tweeters 400 Euro het stuk en de bas-mid unit komt op 560 Euro stuk. Je vind meer info terug over de modellen waar deze units in gebruikt worden op http://www.usheraudio.nl Zie model Be-10 en Be-20.
Ik ga alvast deze zomer starten met een nieuw zelfbouwproject waar deze units in verwerkt zullen zijn. Wordt vervolgd dus,
grtn Guido
De prijs is stevig maar je krijgt er dan ook 1 brok kwaliteit voor terug.
Tweeters 400 Euro het stuk en de bas-mid unit komt op 560 Euro stuk. Je vind meer info terug over de modellen waar deze units in gebruikt worden op http://www.usheraudio.nl Zie model Be-10 en Be-20.
Ik ga alvast deze zomer starten met een nieuw zelfbouwproject waar deze units in verwerkt zullen zijn. Wordt vervolgd dus,
grtn Guido
Re: Usher Audio Beryllium units
That's a bold statement!Gydotron schreef:
Ik schat ze hoger in dan de Thiel units.
grtn Guido
Je praat dan ook over mega bedragen!
Kan je al wat meer zeggen over jouw bouwplannen?
En waar is meer info te vinden over die nieuwe units?
mvg,
Montana
Je bent vast niet van plan om aan je speakers te gaan lebberen, of om je speakers op te stoken. Maar voor het geval dat je onweerstaanbare lustgevoelens krijgt of de luidsprekers onverhoopt vlam vatten: Beryllium en zijn verbindingen is uiterst giftig.
Je kan denk ik wel je vraagtekens stellen naar de arbeidsomstandigheden in zo'n oost-aziatische fabriek waar beryllium wordt verwerkt. Hopelijk is dat een beetje in orde.
Je kan denk ik wel je vraagtekens stellen naar de arbeidsomstandigheden in zo'n oost-aziatische fabriek waar beryllium wordt verwerkt. Hopelijk is dat een beetje in orde.
Usher heeft de pijzen van zijn 'scanspeak imitatie' luidsprekers, die overigens niet zijn veranderd, met zeker zo'n 40% omhoog gegooid.. Geef een luidspreker een torenhoog prijskaartje en hij wordt opeens interessant en goed. Vergelijkingen doen met thiel=accuton units, zonder de twee naast elkaar te horen lijkt mij niet van toepassing dan! De units zijn zeker niet slecht, maar hun prijskaartje is lichtelijk overdreven.. Misschien hoort het bij hun doel om zich meer te laten meten met avalon en Jm Lab?
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
Ward, een audiovriend van me heeft de Usher AC 20 en daar gebruikt men ook de Thiel units. Een erg mooie speaker maar nerveuzer om aan te sturen, net een Ferrari. Ik ben dus meer dan vertrouwt met de Thiel als met de nieuwe Beryllium units. Ik heb trouwens de speakers naast mekaar kunnen beluisteren met dezelfde randapperatuur. De nieuwe reeks met Berylium units klinken zeer gedetaileerd maar wat ingetogener, vloeiender. Ik denk dat beide units mekaar waard zijn maar ik hou meer van de klanksignature van de Beryllium reeks. Dat ze duur zijn geef ik toe, eigenlijk zijn ze wat overprijst maar toch wil ik ermee aan de slag.
Dat Berylliumoxide uiterst giftig is weet ik. Ik denk dat het wel OK is in de fabriek in Taiwan, het is een uiterst modern gebouw maar zeker weten doe je nooit. Trouwens er zijn ook gerenormeerde merken die mometeel hun units ook in "Verwegistan" laten maken.
MVG Guido
Betreft de kasten ga ik zeker voor de Avalon vorm, die vind ik nog steeds tijdloos. Wel ga ik er eens al mijn ervaring insteken en ga niets besparen op het maken van de kasten. Een tipje is dat ze dubbelwandig gaan worden. Omdat het leuk moet blijven neem ik al de tijd die ik nodig acht, al is het een jaar.
Dat Berylliumoxide uiterst giftig is weet ik. Ik denk dat het wel OK is in de fabriek in Taiwan, het is een uiterst modern gebouw maar zeker weten doe je nooit. Trouwens er zijn ook gerenormeerde merken die mometeel hun units ook in "Verwegistan" laten maken.
MVG Guido
Betreft de kasten ga ik zeker voor de Avalon vorm, die vind ik nog steeds tijdloos. Wel ga ik er eens al mijn ervaring insteken en ga niets besparen op het maken van de kasten. Een tipje is dat ze dubbelwandig gaan worden. Omdat het leuk moet blijven neem ik al de tijd die ik nodig acht, al is het een jaar.
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Eerst de specificaties maar eens zien, dan kan je wat zinnigs zeggen over de prijs en of die in verhouding is tot de prestaties. D'r zijn al zat dure drivers die hun geld niet waard zijn, duurkoop is niet altijd goed koop vergeet dat niet!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
De laatste 2 jaar heb ik me vooral samen met Ward bezig gehouden met het bouwen van een buizenvoorversterker. Daar is erg veel tijd ingestoken en dat is nu afgerond. In het verleden was ik toch uitgekeken op zelfbouwspeakers. Ik vond het niveau dat ik bereikte niet hoog genoeg. Het is natuurlijk zo dat je als zelfbouwer helemaal kan uitleven in de kastbouw maar het filter is toch iets dat de meeste onderschatten. Dat filter bepaald erg sterk het eindresultaat en gelukkig sta ik daar niet meer alleen voor want anders begon ik er zelfs niet meer aan. Marc heeft erg veel ervaring opgedaan met het filteren van zijn Milestones en ik mag steeds een beroep op hem doen.
Ik ga me dus eens helemaal uitleven en mooie kasten bouwen. De vorm staat vast, nml een Avalon vorm, die is tijdloos vind ik. Ik ga de kast dubbelwandig bouwen en met zand vullen. Ook een matrix systeem komt er in te steken om een zo dood mogelijke kast te bekomen. Kortom, ik heb er weer helemaal zin in.
Grtn Guido
Ik ga me dus eens helemaal uitleven en mooie kasten bouwen. De vorm staat vast, nml een Avalon vorm, die is tijdloos vind ik. Ik ga de kast dubbelwandig bouwen en met zand vullen. Ook een matrix systeem komt er in te steken om een zo dood mogelijke kast te bekomen. Kortom, ik heb er weer helemaal zin in.
Grtn Guido
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
M'n beste Guido,
Waarom zet je je zinnen op drivers waar je helemaal geen specificaties niks van hebt? Da's alsof je naar een auto in een showroom staat te kijken zonder te weten of er een nette 2-liter in hangt of een trage 1.1. Voordat je ergens tijd en moeite in stopt lijkt 't me verstandig eerst eens 't fijne van deze drivers te weten te komen, anders is het echt een sprong in 't diepe.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Waarom zet je je zinnen op drivers waar je helemaal geen specificaties niks van hebt? Da's alsof je naar een auto in een showroom staat te kijken zonder te weten of er een nette 2-liter in hangt of een trage 1.1. Voordat je ergens tijd en moeite in stopt lijkt 't me verstandig eerst eens 't fijne van deze drivers te weten te komen, anders is het echt een sprong in 't diepe.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik kan me bij Sander aansluiten.
Vergeet ook niet dat de omstandigheden van een dergelijke demo altijd hoogst suggestief zijn. Men doet er alles aan om de luisteraar in zijn nopjes te laten voelen. En dat is absoluut bepalend voor je oordeel. Het is imho niet echt een moment om echt te oordelen over een speaker, zeker als je niet direct kunt vergelijken.
Ik zou me er dus niet te snel op vastpinnen, en rustig afwachten. Voor zoveel geld zou ik eerst eens wat meer info willen zien.
Vergeet ook niet dat de omstandigheden van een dergelijke demo altijd hoogst suggestief zijn. Men doet er alles aan om de luisteraar in zijn nopjes te laten voelen. En dat is absoluut bepalend voor je oordeel. Het is imho niet echt een moment om echt te oordelen over een speaker, zeker als je niet direct kunt vergelijken.
Ik zou me er dus niet te snel op vastpinnen, en rustig afwachten. Voor zoveel geld zou ik eerst eens wat meer info willen zien.
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
Waarom staar jij je blind op cijfertjes en nummertjes? Ik heb die Be units beluisterd (!?) en dat is mijn beweegreden om ze te gebruiken. Uiteraard heb ik straks specs nodig om e.e.a. te berekenen. Ik denk dat er niemand een unit koopt alleen en enkel om de specs. Reputatie, gebruik in bestaande systemen zijn vaak de echte reden om voor een unit te kiezen.
MVG Guido
MVG Guido
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik staar me nergens op blind, ik zeg alleen dat luisteren niet alles is, zeker niet in demo opstellingen. Het is zoals Sander hieronder zegt een indruk, meer niet.
Dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat dit slechte units zouden zijn!
Dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat dit slechte units zouden zijn!
Laatst gewijzigd door voodooless op wo 03 mei 2006, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Beste Guido,
Als je bedoelt dat ik nimmer een driver zal kopen zonder dat ik de plot van de frequentiekarakteristiek en de T&S parameters goed bekeken heb dan klopt dat. Lijkt me niet meer dan logisch, anders kan je ook wel drivers op uiterlijk gaan kopen in de trant van 'ik vind ze d'r prachtig uitzien'.
Mijn criteria voor driver selectie bestaat uit meer dan een indruk van hoe hij klinkt, want dat is ook erg afhankelijk van het filter, de gebruikte componenten daarin, de filterhellingen, overnamepunt(en) en vergeet uiteraard de kast en evt. demping niet, plus de gebruikte installatie en de luisterruimte.
Tuurlijk kan je adhv. een luistersessie een indruk krijgen, ik zou puur op basis daarvan echter nooit een driver aanschaffen, dat is zoiets als een auto kopen zonder te informeren of hij op diesel of benzine loopt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Als je bedoelt dat ik nimmer een driver zal kopen zonder dat ik de plot van de frequentiekarakteristiek en de T&S parameters goed bekeken heb dan klopt dat. Lijkt me niet meer dan logisch, anders kan je ook wel drivers op uiterlijk gaan kopen in de trant van 'ik vind ze d'r prachtig uitzien'.
Mijn criteria voor driver selectie bestaat uit meer dan een indruk van hoe hij klinkt, want dat is ook erg afhankelijk van het filter, de gebruikte componenten daarin, de filterhellingen, overnamepunt(en) en vergeet uiteraard de kast en evt. demping niet, plus de gebruikte installatie en de luisterruimte.
Tuurlijk kan je adhv. een luistersessie een indruk krijgen, ik zou puur op basis daarvan echter nooit een driver aanschaffen, dat is zoiets als een auto kopen zonder te informeren of hij op diesel of benzine loopt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ralf?
Ik denk dat je de thread (Yellow Peril) niet helemaal gevolgd hebt, die zijn dezelfde week alweer retour gegaan na wat metingen, een duidelijk geval van een luidspreker die niet doet wat er wordt beloofd in de datasheet.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik denk dat je de thread (Yellow Peril) niet helemaal gevolgd hebt, die zijn dezelfde week alweer retour gegaan na wat metingen, een duidelijk geval van een luidspreker die niet doet wat er wordt beloofd in de datasheet.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Die geperst stalen woofers en middentoners met papieren conus, waaronder die mooie middentoner (MSH-116), haalt Monacor bij Visaton.
De kevlar en carbon fiber units worden inderdaad in Taiwan gefabriceerd (in Taipei), en wel door Harmony Taiwan Electronic (voorheen Taisonic). Geloof dat Richard dat weet, want toen ik destijds op hifi.nl deze link plaatste, ontdekte hij er Lowthers drivers. (remember?) Die fabrikant produceert trouwens voor best veel andere Westerse merken, waaronder REL, Atlas Sound, DCM, Velodyne en Klipsch.
De kevlar en carbon fiber units worden inderdaad in Taiwan gefabriceerd (in Taipei), en wel door Harmony Taiwan Electronic (voorheen Taisonic). Geloof dat Richard dat weet, want toen ik destijds op hifi.nl deze link plaatste, ontdekte hij er Lowthers drivers. (remember?) Die fabrikant produceert trouwens voor best veel andere Westerse merken, waaronder REL, Atlas Sound, DCM, Velodyne en Klipsch.
Laatst gewijzigd door Marp op vr 05 mei 2006, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik wacht nog steeds met gezonde spanning op wat datasheets en wat plots, tot dan toe is 't een hoop gebakken lucht wat mij betreft
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
