Usher Audio Beryllium units

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Lijkt wel (een) hifi(forum)..... :P :mrgreen:
Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluiten ;) ), staan de meesten gewoon met twee redelijk nuchtere benen op de grond (zelfs jij ;) ).
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Lijkt wel (een) hifi(forum)..... :P :mrgreen:
Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluiten ;) ), staan de meesten gewoon met twee redelijk nuchtere benen op de grond (zelfs jij ;) ).
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing. Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"

Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine. 8)
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht. [-o<
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Ik dacht dat ze dat hebben.


Edit


verkeerd gedacht, het is een middentoner
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.
Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".
Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine. 8)
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht. [-o<
Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.
Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".
Meningen verschillen over vernieuwing. Verklaring is mooi als het maar niet direct is:"je weet niet wat je zegt/ hoort/ jou neem ik niet meer serieus". Muziekbeleving is nu niet bepaalt het gebied waar alles duidelijk is getuige de vele meningen. Gelijk gestemde zoeken elkaar op en hier zitten vooral de exacte personen (niks mis mee). Vragen die hier bij passen krijg ik goed beantwoord, maar andere zaken moet ik gewoon ergens anders vragen (klank, muziekbeleving, smaak). :)

Laatst had ik wel een over peinzing: " Als iets nooit waarneembaar, meetbaar of bewijsbaar is; bestaat het dan ook niet?"

Jordan en Bandor doen het trouwens best aardig met stijve conussen. :wink: Je moet alleen het opbreken onder controle krijgen. Dat lukt hun goed.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Laatst had ik wel een over peinzing: " Als iets nooit waarneembaar, meetbaar of bewijsbaar is; bestaat het dan ook niet?"
Tja, dat is de eeuwige vraag natuurlijk. Voor mezelf weet ik dat antwoord hierop wel ;)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
Hoe harder de konus hoe hoger de opbreekverschijnselen liggen toch?

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
Hoe harder de konus hoe hoger de opbreekverschijnselen liggen toch?

Groeten Roland
Maar vaak toch ook extremer?
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ja, dat lijkt me wel.
En dat hangt natuurlijk in even grote mate af van de vormeigenschappen.
groter ==> lager
dikker(stijver) ==> hoger
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Roland schreef:
Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
Hoe harder de konus hoe hoger de opbreekverschijnselen liggen toch?
Misschien zou je het met een dome kunnen proberen.

Dat berylium membranen ook niets nieuws is bewijzen deze beroemde speakers:

Afbeelding
Yamaha NS1000
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

tock moet je toegeven: de aluminium speakers van tegenwoordig zijn ook beter dan die van 'vroeger'

dus wie weet zijn de berylium speakers ook weer een stuk beter dan voorheen.
praatjes vullen geen gaatjes...
Plaats reactie