Usher Audio Beryllium units

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Lijkt wel (een) hifi(forum)..... :P :mrgreen:
Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluiten ;) ), staan de meesten gewoon met twee redelijk nuchtere benen op de grond (zelfs jij ;) ).
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Lijkt wel (een) hifi(forum)..... :P :mrgreen:
Klopt, is ook de rede dat ik liever hier zit dan op een dergelijk forum. Ondanks dat niet iedereen het hier met elkaar eens is (gelukkig, anders kunnen we de tent wel sluiten ;) ), staan de meesten gewoon met twee redelijk nuchtere benen op de grond (zelfs jij ;) ).
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing. Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"

Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine. 8)
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht. [-o<
FrankG

Bericht door FrankG »

Ik dacht dat ze dat hebben.

Edit

verkeerd gedacht, het is een middentoner
voodooless
Contacteer:

JeroenKV schreef:
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.
Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".
Maar nu weer on topic! Anders zitten we weer in de kantine. 8)
Waarom hebben ze nog geen mooie Be breedbander gemaakt?!?! 13 cm super stijf en licht. [-o<
Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Toch denk ik dat een aantal mensen hier wel erg voor eigen parochie preken en daardoor een afwijkende discussie doodslaan. Out of the box denken is er vaak niet meer bij. Jammer, want daar komen juist de meeste nieuwe ideeën vandaan (zinnige en onzinnige). Je hebt dynamiek nodig voor vernieuwing.
Vind ik eigenlijk reuze meevallen. Ik denk dat er meer dan zat mensen zitten met meer dan genoeg ideen. Een ook ideeen die vloeien uit samenwerking van forumleden.
Mijn insteek is: "Ik hoor iets wat goed klinkt; hoe zit dat?"
Ik denk dat er ook deels wel een probleem is van wat mensen aanvaarden als een voldoende goede "hoe zit dat".
Meningen verschillen over vernieuwing. Verklaring is mooi als het maar niet direct is:"je weet niet wat je zegt/ hoort/ jou neem ik niet meer serieus". Muziekbeleving is nu niet bepaalt het gebied waar alles duidelijk is getuige de vele meningen. Gelijk gestemde zoeken elkaar op en hier zitten vooral de exacte personen (niks mis mee). Vragen die hier bij passen krijg ik goed beantwoord, maar andere zaken moet ik gewoon ergens anders vragen (klank, muziekbeleving, smaak). :)

Laatst had ik wel een over peinzing: " Als iets nooit waarneembaar, meetbaar of bewijsbaar is; bestaat het dan ook niet?"

Jordan en Bandor doen het trouwens best aardig met stijve conussen. :wink: Je moet alleen het opbreken onder controle krijgen. Dat lukt hun goed.
voodooless
Contacteer:

JeroenKV schreef:
Laatst had ik wel een over peinzing: " Als iets nooit waarneembaar, meetbaar of bewijsbaar is; bestaat het dan ook niet?"
Tja, dat is de eeuwige vraag natuurlijk. Voor mezelf weet ik dat antwoord hierop wel ;)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik denk niet dat dat kan. Bij 13 cm breekt ie veel te snel op om als breedbander te fungeren. Met een harde conus kun je bijna geen breedbander maken.
Hoe harder de konus hoe hoger de opbreekverschijnselen liggen toch?

Groeten Roland
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:

Groeten Roland
Maar vaak toch ook extremer?
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

ja, dat lijkt me wel.
En dat hangt natuurlijk in even grote mate af van de vormeigenschappen.
groter ==> lager
dikker(stijver) ==> hoger
richard

Bericht door richard »

Roland schreef:
Misschien zou je het met een dome kunnen proberen.

Dat berylium membranen ook niets nieuws is bewijzen deze beroemde speakers:

Afbeelding
Yamaha NS1000
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

tock moet je toegeven: de aluminium speakers van tegenwoordig zijn ook beter dan die van 'vroeger'

dus wie weet zijn de berylium speakers ook weer een stuk beter dan voorheen.
praatjes vullen geen gaatjes...
Plaats reactie