Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Voorstel data luisterseccies
Noordelijke Audiofielen :

za 30 september
za 07 oktober
za 14 oktober
za 21 oktober?

TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00

Zeg het maar ...??????
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Prima data, ik heb in de herfst nog niets gepland dus voor mij maakt het weinig uit. Appelscha lijkt me ook wel een leuk idee als Klaas daar aan mee zou willen werken.
Misschien niet helemaal neutraal terrein, maar ik beschouw zijn commerciële aktiviteiten toch van een wat andere orde als bijvoorbeeld Rinsma. Ook omdat hij via zijn alter ego Spido op de diverse forums toch wel veel over zijn ontwerpfilosofie heeft geschreven.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

De dag bij Rinsma mag van mij, daar heb ik geen bezwaar tegen. Ik wil er alleen geen vergelijk van maken, daar heb ik bezwaar tegen.

En dat 20 in een dozijn moet je met een korreltje zout nemen..Het mogen er ook 15 in een dozijn zijn.... :)
Ik bedoel er alleen mee dat voor mij commerciele luidsprekers niet interesant zijn.
Ik heb wel een 30 in een dozijn receiver staan dus helemaal niet commercieel gaat voor mij ook weer niet :wink: Het oog wil ook wat..

Ik ben zeker ook benieuwd naar een UcD op mijn kasten, dit leek me nog wel een leuk zelfbouw project voor een paar monoblokken...maar ja dat beginnen er nu toch ook 13 in een dozijn te worden :)
Ik zal ophouden over die dozijnen :wink:

De data in het najaar zijn voorlopig allemaal goed. Zover vooruit plan ik niet.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb alle data ook nog open staan.

Bij Klaas in Appelscha is op zich leuk (Klaas is zondermeer een prima vent)maar ik vind het een onhandige, niet centraal liggende plek.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoe groot is dat zaaltje in Beetsterzwaag zo ongeveer?
Kijk, als we bij Klaas zouden zijn hebben we ook niet de meeste ruimte. Het is denk ik beter als we nog wat locaties zouden hebben en pas een keuze maken als we weten hoeveel mensen er komen.
30 sept. kan ik niet.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Voorstel data luisterseccies
Noordelijke Audiofielen :

za 30 september
za 07 oktober
za 14 oktober
za 21 oktober?

TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00

Zeg het maar ...??????
BERICHT VAN KLAAS:

Beste Ytzen,

Zoiets lijkt me heel leuk en leerzaam!
Natuurlijk zal ik graag aan zo'n luisterdag meewerken.
Mag ik dan ook mijn eigengebouwde PP-luidsprekers laten deelnemen?

Vriendelijke groet,

Klaas Feenstra.
WEIDOK : Lijkt mij een mooie optie... en jullie..
wat zal ik terug mailen??
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Bedoelt ie bij hem thuis ?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Bedoelt ie bij hem thuis ?
Ja...
lees bericht aan Klaas.. nog maar eens :)

Wellicht ben je bereid een aantal nooderlingen
te ontvangen
(uiterdaard hoeft dat niet gratis)
voor een luisterdag in het noorden..

Voorlopig ga ik van 10-15 personen uit..
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weidok schreef:
Voorstel data luisterseccies
Noordelijke Audiofielen :

za 30 september
za 07 oktober
za 14 oktober
za 21 oktober?

TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00

Zeg het maar ...??????
Ik kan 7 oktober zeker niet. Alle andere data wel.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Kijk dat is natuurlijk wel leuk dat Klaas zijn PP's laat meedraaien...
Ik durf het haast niet hardop te zeggen maar de versie die ik gehoord heb klonk erg goed...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

sietse schreef:
Hoe groot is dat zaaltje in Beetsterzwaag zo ongeveer?
Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest. Het is dus wel een vrij oud maar zaaltje, het heeft wel wat van een vooroorlogs dorpshuis.

Maar Appelscha lijkt me ook best wel een leuk idee. Misschien wat minder centraal voor de Friezen, maar voor de hobbyisten uit de drie noordelijke provincies weer niet.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.
Lijkt me niet ongeschikt.
Maar ik wil mijn driepitters ook wel eens vergelijken met die PP's van KF, maar hoeft niet perse in Appelscha. Ik heb er geen probleem mee als het daar wel gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
sietse schreef:
Hoe groot is dat zaaltje in Beetsterzwaag zo ongeveer?
Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest. Het is dus wel een vrij oud maar zaaltje, het heeft wel wat van een vooroorlogs dorpshuis.

Maar Appelscha lijkt me ook best wel een leuk idee. Misschien wat minder centraal voor de Friezen, maar voor de hobbyisten uit de drie noordelijke provincies weer niet.
Richard weet je hoe het de akoustiek van dat zaaltje zit ?

Anders wil ik wel samen met jouw even gaan kijken.. ?
maakt mij niet uit..
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zou idd de acoustiek checken. In mijn zoektocht naar een goed zaaltje heb ik er vele gehad met allen een bijzonder slechte acoustiek........

Wowly
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Wowly schreef:
Ik zou idd de acoustiek checken. In mijn zoektocht naar een goed zaaltje heb ik er vele gehad met allen een bijzonder slechte acoustiek........

Wowly
Zullen we zeker doen...... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Verder lijkt het mij ook verstandig niet te veel versterkers mee te nemen
ombouwen kost ook tijd... maar de ucd's moeten echt meedoen .. :idea:

Speakers wissel je sneller om.. en muziek .. tja we zullen wel zien :roll:

En de opkomst van de noordelijke audiofielen zou beter kunnen !!
Dacht toch dat er aardig wat noorderlingen hier op zelfbouwaudio
zitten te "kletsen" .. of heb ik het mis .. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weidok schreef:
En de opkomst van de noordelijke audiofielen zou beter kunnen !!
Dacht toch dat er aardig wat noorderlingen hier op zelfbouwaudio
zitten te "kletsen" .. of heb ik het mis .. :mrgreen:
Goede vraag, wellicht is het vervoer voor autoloze dhz-ers een probleem naar een dorp? Extra topicje "carpool" opstarten zodra de lokatie van samenscholing zeker is lijkt mij een goede zaak.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

het is ook nog zover weg, ik denk dat velen eerst maar eens afwachten als het Augustus/September wordt.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Niet denken "het is nog zo ver weg". In dat geval denk ik dat jullie volgend jaar of nooit een luisterdag zullen hebben . Echt, gewoon spijkers met koppen slaan. Anders gewoon bij iemand thuis. Geen zaaltje huren als je met minder dan 6 man bent , want daar gaat de meeste tijd in zitten.

Wowly
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Wowly, ik moet wel komen, mijn luidsprekers en DVD speler staan al op de lijst :D . Maar het had van mij wel eerder gemogen...
We spreken in de tussentijd wel stiekem onderling wat af.. :wink:
Lijkt me een leuke dag worden, ik zal er zeker zijn..
Brabant was me net tever weg anders was ik zeker ook gekomen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
Wowly, ik moet wel komen, mijn luidsprekers en DVD speler staan al op de lijst :D . Maar het had van mij wel eerder gemogen...
We spreken in de tussentijd wel stiekem onderling wat af.. :wink:
Lijkt me een leuke dag worden, ik zal er zeker zijn..
Brabant was me net tever weg anders was ik zeker ook gekomen.
Natuurlijk spreken we stiekem nog wat af :roll: :roll:

Heb het opzet in het najaar gepland omdat sommige projecten
nog niet luisterklaar zijn ....
o.a. ucd 180 en de super TL (van OVNI!!!) :wink: :wink:

Als de groep niet groter word zou 1 luisterruimte
ook kunnen....??
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Als we nu inderdaad eerst es weten wie er komen en wat er wordt meegenomen kunnen we plannen maken. Dan kan ook KF kijken of het bij hem thuis kan. Want juli en aug. kun je wel vergeten i.v.m. vakanties.
Ik denk overigens dat we even in goed overleg moeten bepalen welke apparatuur er wordt meegenomen. Dit om te veel geplug en geschakel enzo te voorkomen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Voorstel data luisterseccies Noordelijke Audiofielen :

za 30 september valt af
za 07 oktober valt af


Dus za 14 oktober of za 21 oktober?

TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00

Zeg het maar ...??????
ga volgende week donderdag met Richard lokatie
Beetserzwaag bekijken ???
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weidok schreef:

Heb het opzet in het najaar gepland omdat sommige projecten
nog niet luisterklaar zijn ....
o.a. ucd 180 en de super TL (van OVNI!!!) :wink: :wink:
Ja ja , maar dan moeten de fabrikanten wel leveren. Gelukkig hebben we Po nog :P
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Po to the rescue!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Po to the rescue!
Wie is Po ... ook een forumlid ? :roll: :roll:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”