Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Prima data, ik heb in de herfst nog niets gepland dus voor mij maakt het weinig uit. Appelscha lijkt me ook wel een leuk idee als Klaas daar aan mee zou willen werken.
Misschien niet helemaal neutraal terrein, maar ik beschouw zijn commerciële aktiviteiten toch van een wat andere orde als bijvoorbeeld Rinsma. Ook omdat hij via zijn alter ego Spido op de diverse forums toch wel veel over zijn ontwerpfilosofie heeft geschreven.
Misschien niet helemaal neutraal terrein, maar ik beschouw zijn commerciële aktiviteiten toch van een wat andere orde als bijvoorbeeld Rinsma. Ook omdat hij via zijn alter ego Spido op de diverse forums toch wel veel over zijn ontwerpfilosofie heeft geschreven.
De dag bij Rinsma mag van mij, daar heb ik geen bezwaar tegen. Ik wil er alleen geen vergelijk van maken, daar heb ik bezwaar tegen.
En dat 20 in een dozijn moet je met een korreltje zout nemen..Het mogen er ook 15 in een dozijn zijn....
Ik bedoel er alleen mee dat voor mij commerciele luidsprekers niet interesant zijn.
Ik heb wel een 30 in een dozijn receiver staan dus helemaal niet commercieel gaat voor mij ook weer niet
Het oog wil ook wat..
Ik ben zeker ook benieuwd naar een UcD op mijn kasten, dit leek me nog wel een leuk zelfbouw project voor een paar monoblokken...maar ja dat beginnen er nu toch ook 13 in een dozijn te worden
Ik zal ophouden over die dozijnen
De data in het najaar zijn voorlopig allemaal goed. Zover vooruit plan ik niet.
En dat 20 in een dozijn moet je met een korreltje zout nemen..Het mogen er ook 15 in een dozijn zijn....
Ik bedoel er alleen mee dat voor mij commerciele luidsprekers niet interesant zijn.
Ik heb wel een 30 in een dozijn receiver staan dus helemaal niet commercieel gaat voor mij ook weer niet
Ik ben zeker ook benieuwd naar een UcD op mijn kasten, dit leek me nog wel een leuk zelfbouw project voor een paar monoblokken...maar ja dat beginnen er nu toch ook 13 in een dozijn te worden
Ik zal ophouden over die dozijnen
De data in het najaar zijn voorlopig allemaal goed. Zover vooruit plan ik niet.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
BERICHT VAN KLAAS:weidok schreef:Voorstel data luisterseccies
Noordelijke Audiofielen :
za 30 september
za 07 oktober
za 14 oktober
za 21 oktober?
TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00
Zeg het maar ...??????
Beste Ytzen,
Zoiets lijkt me heel leuk en leerzaam!
Natuurlijk zal ik graag aan zo'n luisterdag meewerken.
Mag ik dan ook mijn eigengebouwde PP-luidsprekers laten deelnemen?
Vriendelijke groet,
Klaas Feenstra.
WEIDOK : Lijkt mij een mooie optie... en jullie..
wat zal ik terug mailen??
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.sietse schreef:Hoe groot is dat zaaltje in Beetsterzwaag zo ongeveer?
Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest. Het is dus wel een vrij oud maar zaaltje, het heeft wel wat van een vooroorlogs dorpshuis.
Maar Appelscha lijkt me ook best wel een leuk idee. Misschien wat minder centraal voor de Friezen, maar voor de hobbyisten uit de drie noordelijke provincies weer niet.
Lijkt me niet ongeschikt.Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.
Maar ik wil mijn driepitters ook wel eens vergelijken met die PP's van KF, maar hoeft niet perse in Appelscha. Ik heb er geen probleem mee als het daar wel gaat gebeuren.
Richard weet je hoe het de akoustiek van dat zaaltje zit ?richard schreef:Ik schat zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang. Het wordt ook gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare. Er is een klein podium en een klein keukentje.sietse schreef:Hoe groot is dat zaaltje in Beetsterzwaag zo ongeveer?
Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest. Het is dus wel een vrij oud maar zaaltje, het heeft wel wat van een vooroorlogs dorpshuis.
Maar Appelscha lijkt me ook best wel een leuk idee. Misschien wat minder centraal voor de Friezen, maar voor de hobbyisten uit de drie noordelijke provincies weer niet.
Anders wil ik wel samen met jouw even gaan kijken.. ?
maakt mij niet uit..
Zullen we zeker doen......Wowly schreef:Ik zou idd de acoustiek checken. In mijn zoektocht naar een goed zaaltje heb ik er vele gehad met allen een bijzonder slechte acoustiek........
Wowly
Verder lijkt het mij ook verstandig niet te veel versterkers mee te nemen
ombouwen kost ook tijd... maar de ucd's moeten echt meedoen ..
Speakers wissel je sneller om.. en muziek .. tja we zullen wel zien
En de opkomst van de noordelijke audiofielen zou beter kunnen !!
Dacht toch dat er aardig wat noorderlingen hier op zelfbouwaudio
zitten te "kletsen" .. of heb ik het mis ..
Goede vraag, wellicht is het vervoer voor autoloze dhz-ers een probleem naar een dorp? Extra topicje "carpool" opstarten zodra de lokatie van samenscholing zeker is lijkt mij een goede zaak.weidok schreef:En de opkomst van de noordelijke audiofielen zou beter kunnen !!
Dacht toch dat er aardig wat noorderlingen hier op zelfbouwaudio
zitten te "kletsen" .. of heb ik het mis ..
Natuurlijk spreken we stiekem nog wat afmluyben schreef:Wowly, ik moet wel komen, mijn luidsprekers en DVD speler staan al op de lijst. Maar het had van mij wel eerder gemogen...
We spreken in de tussentijd wel stiekem onderling wat af..![]()
Lijkt me een leuke dag worden, ik zal er zeker zijn..
Brabant was me net tever weg anders was ik zeker ook gekomen.
Heb het opzet in het najaar gepland omdat sommige projecten
nog niet luisterklaar zijn ....
o.a. ucd 180 en de super TL (van OVNI!!!)
Als de groep niet groter word zou 1 luisterruimte
ook kunnen....??
Als we nu inderdaad eerst es weten wie er komen en wat er wordt meegenomen kunnen we plannen maken. Dan kan ook KF kijken of het bij hem thuis kan. Want juli en aug. kun je wel vergeten i.v.m. vakanties.
Ik denk overigens dat we even in goed overleg moeten bepalen welke apparatuur er wordt meegenomen. Dit om te veel geplug en geschakel enzo te voorkomen.
Ik denk overigens dat we even in goed overleg moeten bepalen welke apparatuur er wordt meegenomen. Dit om te veel geplug en geschakel enzo te voorkomen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
