Thorens TD150 II :Skeleton plinth R3

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ok Joost, Nu nog de afstand tot het center van de plaat.
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Hoi Sietse,

OK daar komt ie:

De afstand van de center van de plaat tot punt A is 216 mm (beetje rare maat, maar zal wel een maat in inches zijn denk ik maar dat kan ik niet meten). Vanaf dit punt tot het einde van de "staart" moet zijn 50 mm. Dus lengte van de staart vanaf center dus 266 mm.
Mag trouwens ook 268 mm zijn zoals hij nu is maakt niet zoveel uit.

Groet Joost
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Prima Joost. Ik heb alles aangepast.
Ik zal proberen er afdrukken van te krijgen en die krijg je dan toegestuurd ter controle. Mocht er nog wat moeten worden toegevoegd, dan zie ik dat wel.

Sietse
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo de CAD tekening is helemaal klaar. Met heel veel dank aan Sietse die het allemaal geheel belangeloos voor mij heeft gemaakt :!: =D>

Zo nog even een paar foto's van de veer zoals ie zou moeten worden, en mijn versie
Afbeelding
Afbeelding

En het laminaat van de baseplate:
Afbeelding (Nu nog 8,9 kilo)

En van het subchassis:
Afbeelding Nu nog 7,9 kilo)

Zo klaar om gefreesd te worden!

Groet Joost
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

We wachten in spanning af...
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Digidoo schreef:
We wachten in spanning af...
Ja ik ook, tot ik vandaag te horen kreeg hoe veel dit cnc werkstukje moest gaan kosten :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Dus Sietse of andere cnc frees deskundigen, is E 420,- ex BTW niet een beetje veel?

Groet Joost
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi Joost,

Nou het verbaast me eigenlijk niet. Je moet weten, dat er iemand een programma moet maken, iemand die het werk voorbereid(werkvoorbereider)en dan de machine bediener die moet instellen en het juiste gereedschap er in moet zetten, nadien de machine schoonmaken etc. En het gaat maar om een enkelstuk produktie. Dus die werkuren drukken maar op 1 produkt en dat is altijd duur.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Is een alleszins redelijk bedrag voor zoiets. Je kunt ongeveer uitgaan van de kosten van ca 2 eu per minuut voor dergelijk werk bij een commercieel bedrijf en dat zijn dan de werkelijke bedrijfskosten zonder winst.
Headshell
In memoriam †
Berichten: 15
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 11:07

Bericht door Headshell »

Dit is natuurlijk veel te duur. En het hoeft helemaal niet zo ingewikkeld. Het valt me steeds weer op hoeveel mensen werken in een zeer beperkte hoogte en met een massaconcept dat te ingewikkeld tot stand komt. Op essentiele punten kan het met eenvoudiger pricipes veel steviger.

Eigenlijk kan je alles zelf als je het slim aanpakt en een beetje handig bent. En de toeschouwer wil het altijd maar hitech. En zijn echt nog andere concepten te bedenken:

http://www.krishu.de/agall.htm

Als je het wat anders aanpakt verlies je echt geen muzikaliteit, ziet er het toch goed uit (naar mijn smaak) en ben je voor een lager budget onder de pannen.


Tenminste in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo gisteren de platen bij de metaalbewerker opgehaald. En zo is het geworden! :D

Afbeelding

Nu begint het leuke werk. De motor ophanging, plateau, arm etc.
Het blijkt trouwens zeer moeilijk zoniet onmogelijk de rubber slang recht af te snijden/zagen. Het is auto radiator slang en is erg stug. Iemand een goed idee?

Groet Joost
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Joost schreef:
Het blijkt trouwens zeer moeilijk zoniet onmogelijk de rubber slang recht af te snijden/zagen. Het is auto radiator slang en is erg stug. Iemand een goed idee?

Groet Joost
Zow, dat wordt indrukwekkend Joost =D>

Wat ik wel eens gedaan heb om van rubberslang rubber bussen te maken:

Op een stuk rondhout klemvast schuiven en in de draaibank voorzichtig met een clipzaagje.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zeit er mooi uit Joost. =D>
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Joost schreef:
Het blijkt trouwens zeer moeilijk zoniet onmogelijk de rubber slang recht af te snijden/zagen. Het is auto radiator slang en is erg stug. Iemand een goed idee?
in een verstekbakje
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Joost schreef:
Het blijkt trouwens zeer moeilijk zoniet onmogelijk de rubber slang recht af te snijden/zagen. Het is auto radiator slang en is erg stug. Iemand een goed idee?
in een verstekbakje
Is ook een goeie Henkjan. Zou er dan wel een houten stok ozi in doen.
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Bedankt voor de tips! Dat ga ik proberen.

Groet Joost
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Gisteren mijn nieuwe DT arm ontvangen de sme 309 8)
De vorige twee verkocht (sme 3009 II en III) en dat als aanbetaling voor mijn nieuwe gebruikt. Nu mijn trombone nog verkopen........(iemand intresse? :lol: )

Volgende week gaat het DT project weer verder, dan krijg ik hulp van mijn oom. (Heeft zelf ook een héééle mooie draaitafel gemaakt)

Ben nu bezig geweest met het modificeren van mijn buizen monoblokken. Als het goed is doen die het weer dit weekend.

Dus binnenkort weer wat foto's van mijn DT.

Groet Joost
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Hier dan het vervolg op mijn draaitafel.
Henkjan schreef:
Henkjan schreef:
Joost schreef:
Het blijkt trouwens zeer moeilijk zoniet onmogelijk de rubber slang recht af te snijden/zagen. Het is auto radiator slang en is erg stug. Iemand een goed idee?
in een verstekbakje
Pjotr schreef:
Wat ik wel eens gedaan heb om van rubberslang rubber bussen te maken:

Op een stuk rondhout klemvast schuiven en in de draaibank voorzichtig met een clipzaagje.
De tweede methode bleek het beste te gaan, nadat ik er al heel wat had geprobeerd.

Zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding

Afbeelding

De ophanging van de motor heeft nog wat werk nodig, die wordt iets anders dan de tekening en komt in een massief rond blok aluminium.

Groet Joost
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er mooi uit Joost. Heb je nu ook betere weergave dan voorheen?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ja, klinkt ie nu ook beter?

Moet haast wel, toch?

Ik had hem eigenlijk mooier verwacht. Hij zag er namelijk zo strak uit op de initieele tekening. Vooral de bouten gooien wat roet in het eten imo.

Wowly
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

wowly schreef:
Ik had hem eigenlijk mooier verwacht. Hij zag er namelijk zo strak uit op de initieele tekening. Vooral de bouten gooien wat roet in het eten imo.
Ja is waar, zou ze ook weg kunnen laten maar dan is het waterpas zetten wat moeilijker. Daar moet ik nog wat mee experimenteren.

Ik heb hem helaas nog niet kunnen luisteren, want de moter behuizing is nog niet klaar. Wordt nog aan gewerkt!
Sietse schreef:
Heb je nu ook betere weergave dan voorheen?
Ik mag hopen van wel, anders is er heel veel werk en geld voor niets geweest. Maar als je ziet hoe de orginele thorens is gemaakt en dat al goed klonk, moet het wel beter zijn....

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet Joost
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo eindelijk is ie klaar.
Het motorhuis is uit een massief blok aluminium gedraaid, en van binnen beplakt met loodbitumen.
Afbeelding

Nog even een foto van boven:
Afbeelding

en nog een overview:
Afbeelding

De phonopre is de phonodude van Triode Dick, de arm sme 309 en het element AT110E

Het geheel klinkt echt stukken beter dan de originele thorens, maar dat is wel met een andere arm, element en phonopre, dus waar de verbetering aan ligt is moeilijk te zeggen.

Hier en daar zijn nog verbeteringen mogelijk, maar daar ga ik nog even rustig over nadenken als ik zit te genieten....

Joost
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

=D> =D> =D>
Ziet er mooi uit.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hij 's echt prachtig! :shock: =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hij is toch erg mooi geworden!! Gefeliciteerd!!!

Knap werk.

Wowly
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Heel erg mooi geworden!

Kan dat ding niet mee naar de luisterdag in Breda? <wink wink, nod nod>
Plaats reactie