groooote woof

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

groooote woof

Bericht door Henkjan »

zoals we hier vaak horen, gaat er niets boven een echt grote woofer. ik eens wat zoeken, kom van Ciare de HW450 (datasheet) tegen, een 18" woof. dacht *) aan 2 stuks in een TL :twisted: kent iemand deze grote italiaan?

*) lees: droomde; want ik zal eerst ruimer moeten gaan wonen wil ik dat kwijtkunnen
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

een xmax van 4,5 is niet super.

er zijn veeeel intereassantere woofers.
Beyma heeft enkle 21" woofers bv.

clarion ooit nog een 30" etc.

motor / membraan speelt dan wel een rol, bij zulke afmetingen.

enkele kleinere extremen, zijn bv de emince lab12 en hla10
bv:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=46
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

WIj hebben op het werk B2's (alleen de naam al) Die zijn van het merk D&B, het zijn PA subwoofers. Daar zit 3x 18" in, en d'r komt me toch een bas uit :shock:
IS niet helemaal ontopic maar ok
edit: in bandpass opstelling
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op vr 28 apr 2006, 0:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear :wink: )
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Boppo84 schreef:
adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear :wink: )
33mm :shock:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ciare kan ik aanraden: de 18.00.09 lijkt me een hele aardige. Xmax van 8,5mm bij een rendement van 99dB. Bl/Mms van 155, heel netjes voor zo een grote woofer. Kapton spreekspoeldrager. 8)
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.
Jeroen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 20:31
Locatie: Almkerk

Bericht door Jeroen »

D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3 :)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

magnat agressor series!

vanaf 21" uit mn blote hoofd. Gewoon leverbaar bij de conrad... :oops:

als je het over xmax monsters hebt, dan zijnn er in car audio land GIganten aanwezig.

deze earthqueake series hebben een xmax van 4" ! das 10 cm :shock:

http://www.earthquakesound.com/ces_2005_mobile.htm
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

teacher schreef:
Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.
De Aggressor parameters
Grote foto

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Jeroen schreef:
D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3 :)
WEet je dat zeker, heb het namelijk laatst opgezocht hoe die D&B van binnen eruit zag, en toen zag/las ik dat er 3x een 18" er in zat.
edit: zal het ff opzoeken
edit2: Ja, je hebt gelijk, 2x was denk ik een B2 waar ze zelf nog 1 woofer bij hadden gezet.
Jeroen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 20:31
Locatie: Almkerk

Bericht door Jeroen »

Ik ben wel benieuwd hoe ze die 3e woofer gemonteerd hebben in die kast?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Slechts "D&B B2" in Google invoeren levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers. ;)
D&B schreef:
Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Marp schreef:
Slechts "D&B B2" in Google invoeren levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers. ;)
D&B schreef:
Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg
Kijk eens naar mijn 2e edit :roll:
Plaats reactie