Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Moderator: Beheerdersteam
Dan zit je weer met het probleem dat je zeer precies moet werken, en dat wil ik nu juist aan de frees overlaten.SSassen schreef:Kan op meerdere manieren, eenvoudigst is om op 4 of 6-mm MDF de contouren af te tekenen en dan met de decoupeerzaag deze uit te zagen. Daarna met een stuk schuurpapier exact bijschuren zodat hij perfect past.
Juist, die methode ga ik denk ik gebruiken ... en inderdaad, de boel hermetisch inpakkenHenkjan schreef:of: vastzetten op stuk mdf, dan er omheen met de frees (voetplaat tegen t ding aan), vervolgens gebruik je wat je dan uitgefreesd hebt als mal om een volgend stuk mdf te bewerken. weer met de voetplaat in het gat. vervolgens gebruik je dat stuk als mal voor met de kopieerhuls. werkt als de diameter van de gebruikte frees 1/3 is van de diameter van de copieerhuls.
Oh wacht even, bedoel je soms de methode die hier beschreven wordt:Henkjan schreef:ook stap 2 is met de freesvoetplaat, pas in stap 3 komt de copieerhuls uit de doos
yepSARK schreef:Oh wacht even, bedoel je soms de methode die hier beschreven wordt:Henkjan schreef:ook stap 2 is met de freesvoetplaat, pas in stap 3 komt de copieerhuls uit de doos
http://www.audiodiycentral.com/nt_ireg- ... outs.shtml
Sander, is heb iets vergelijkbaars gemaakt, heb je nog tips om de hoogte met beleid te regelen, om bijv. drivers netjes in te frezen? Mijn frees (ook zo'n KBM) beweegt verticaal een pietsie schokkerig en de maataanduiding op dat diepteinstellingsstaafje zit er meer voor de vorm op volgens mij.SSassen schreef:![]()
@Sark, kijk nog es goed naar die tekening op pag. 3 van mij. Als je het niet helemaal snapt maak ik een nieuwe voor je met copieerhuls en frees van boven af gezien.Raymond schreef:Tuurlijk wel, zolang de straal van die hoeken maar groter is dan de straal van je frees/kopieerhuls.SARK schreef:Maar dan red ik het toch nooit met die scherpe hoeken![]()
Dat werkt alleen als je freesvoet rond is? Zit er al een tijdje over na te denken.Henkjan schreef:of: vastzetten op stuk mdf, dan er omheen met de frees (voetplaat tegen t ding aan), vervolgens gebruik je wat je dan uitgefreesd hebt als mal om een volgend stuk mdf te bewerken. weer met de voetplaat in het gat. vervolgens gebruik je dat stuk als mal voor met de kopieerhuls. werkt als de diameter van de gebruikte frees 1/3 is van de diameter van de copieerhuls.
ik heb t nog nooit in de praktijk hoeven brengen, maar een stuk rond is wel nodig omdat je anders nooit nauwkeurig genoeg de afstand object-frees constant kan houdensietse schreef:Dat werkt alleen als je freesvoet rond is? Zit er al een tijdje over na te denken.Henkjan schreef:of: vastzetten op stuk mdf, dan er omheen met de frees (voetplaat tegen t ding aan), vervolgens gebruik je wat je dan uitgefreesd hebt als mal om een volgend stuk mdf te bewerken. weer met de voetplaat in het gat. vervolgens gebruik je dat stuk als mal voor met de kopieerhuls. werkt als de diameter van de gebruikte frees 1/3 is van de diameter van de copieerhuls.