Foto's

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Wowly schreef:
Veel mensen moeten erg wennen aan het "droge karakter. Een klasse A klinkt in mijn beleving veel warmer. Maar als je echt op geluidskwaliteiten gaat luisteren gaat een zeer goede klasse A eronderdoor bij een krachtmeting met een goed opgebouwde klasse-D.

Zoals gezegd, het is ff wennen.....

Wowly
Zeker als je al wat "warmere"luidsprekers heb, zoals de Isis, klinkt die klasse D heel erg lekker in mijn oren... :)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Richard,

Ik begrijp dat je met nog wat vragen zit, ik denk dat ik de meeste daarvan in onderstaand topic beantwoord, en anders kan je ze gewoon in dat topic stellen.

Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
viewtopic.php?t=1767

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Met andere woorden een UcD is eigenlijk but, tenzij je gaat lopen freaken met andere condensatoren??
:?:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Zo ervaar ik het niet. Maar je kan door wat modificaties nog aardig winst boeken. Iets wat ik wel vind is dat de ST versie een totaal verkeerde indruk geeft van wat er met de AD versie te bereiken is.
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Dat weet ik ook wel, maar zo komt het wel een beetje over.

Iemand bouwt een standaard UcD, misschien een beetje slordig en niet non plus ultra (best een aardige kast overigens) en wordt dat zo te kijk gezet.

Ik vind dat nogal onaardig
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik begrijp eigenlijk ook nog steeds niet wat Sander op die amp aan te merken heeft.

Sander, waarom zeg je het niet gewoon, dat is een stuk duidelijker dan het wijzen naar een topic! Misschien heb jij iets gezien dat iedereen gemist heeft?
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Het enigste wat mij opgevallen is dat je een single voeding gebruikt voor een setje speakers met een zeer hoogwaardige bezetting. Aangezien daar niet bezuinigd is, hadden ze de UcD minimaal dual mono kunnen uitvoeren. Aan de andere kant las ik ook ergens dat de versterker in drie uurtjes in elkaar geflansd is. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Veel mensen moeten erg wennen aan het "droge karakter. Een klasse A klinkt in mijn beleving veel warmer. Maar als je echt op geluidskwaliteiten gaat luisteren gaat een zeer goede klasse A eronderdoor bij een krachtmeting met een goed opgebouwde klasse-D.

Zoals gezegd, het is ff wennen.....

Wowly
Dat is een beetje te kort door de bocht denk ik. Mijn oude Hiraga klasse-A klonk erg lekker maar beslist niet "warm", eerder heel neutraal. 'Tis jammer dat ik hem niet meer heb maar die zou ik best wel eens met UcD hebben willen vergelijken nu.
richardkrol

Bericht door richardkrol »

De versterker zal zonder twijfel tzt omgebouwd worden naar een dual mono, waarschijnlijk ook in separate behuizingen. Dat stond voorof ook al vast.

Gr,

Richard
Porcino

Bericht door Porcino »

Toch blijven het verschrikkelijk mooie kasten Richard!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”