Daar haal of bestel ik ook alles. Lekker dichtbij.zijstraatje vlakbij Terpstra,
Visaton Couplet floorstand bouw
Moderator: Beheerdersteam
Ik nader de testfase en word heel nieuwsgierig hoe dit gaat klinken t.o.v. het oude centertje. Door het gebruik van betere materialen moet dit een flinke winst zijn.
Nog een paar solderingen en het filter op de achterzijde van de kast monteren. Ben benieuwd.

Nog een paar solderingen en het filter op de achterzijde van de kast monteren. Ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Macabre op za 25 feb 2006, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De center aangesloten en .... een wereld van verschil!! T'is net of ik steeds met een prop watten in mijn oren heb zitten luisteren. Het geeft nu wel een vreemd gehoor met de Alto's als front, kun je nagaan als deze ook zijn vervangen. Dit maakt al een wereld van verschil, veel meer sprankelend en helder. Maar de conclusie kan ik pas trekken met de Couplet fronts ernaast.

Ik ben zeer blij en gelukkig!
De floorstand zal wel iets langer duren, de financiele kant en het fineren laten zich niet dwingen.

Ik ben zeer blij en gelukkig!
De floorstand zal wel iets langer duren, de financiele kant en het fineren laten zich niet dwingen.
Vanmorgen wat woninginrichtingen bezocht voor dat filt waar Edo het over had en ze willen wat graag leveren, maar dan kamerbreed. Sneu, geen afvalstukjes.
Dan rest mij nog dat ik weer op het origineel terug val met het verschil dat ik, in plaats van de Visaton dempingmateriaal loodbitumen en Pritex ga gebruiken.
Dan rest mij nog dat ik weer op het origineel terug val met het verschil dat ik, in plaats van de Visaton dempingmateriaal loodbitumen en Pritex ga gebruiken.
Ik heb ook al eens [rubber] ondertapijt gehaalt voor extra demping in onze corvette, toen hadden ze ook alleen kamerbreed maar ik meen me te herrinneren dat het per meter bijna niets kost dat ondertapijt <10 euro.Macabre schreef:Vanmorgen wat woninginrichtingen bezocht voor dat filt waar Edo het over had en ze willen wat graag leveren, maar dan kamerbreed. Sneu, geen afvalstukjes.
Als je wat overhoud is toch geen probleem?
Pritex en lood bitumen zijn best wel aan de prijs...
mluyben,
Da's waar, ik had, vooruitlopend op de subwoofer al loodbitumen en Pritex gekocht en ben nu bezig dit te versnijden voor de Couplets. Ben vandaag vrij en wilde persé iets doen. Ook loop ik alles bij elkaar te schrapen voor de twee KE25SC en de filters die er nog moeten komen. Ook een leuk facetje van bouwen, budgeteren.
Door die center ben ik heel nieuwsgierig geworden.
By the way, Corvette? Wel iets anders dan m'n MX5
Da's waar, ik had, vooruitlopend op de subwoofer al loodbitumen en Pritex gekocht en ben nu bezig dit te versnijden voor de Couplets. Ben vandaag vrij en wilde persé iets doen. Ook loop ik alles bij elkaar te schrapen voor de twee KE25SC en de filters die er nog moeten komen. Ook een leuk facetje van bouwen, budgeteren.
Door die center ben ik heel nieuwsgierig geworden.
By the way, Corvette? Wel iets anders dan m'n MX5
Ik zou zeker onderin naast de bas reflex pijp op de zijwand nog wat pritex op het kale stuk doen. Het fine tunen kan mischien wel het makkelijkst met BAF of wol.
off topic: Tja, een Corvette is inderdaad wel iets anders, alleen kan jij nog lachen bij de pomp
, maar een open dak hebben ze beide en daar gaat het om.
off topic: Tja, een Corvette is inderdaad wel iets anders, alleen kan jij nog lachen bij de pomp
- SSassen
- Contacteer:
Beste Macabre,
Het is geen kritiek, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken als je 't hebt over 'bedemping', het is 'demping', wat in feite een afkorting is voor 'dempingsmateriaal', de term 'bedemping' werkt erg op de lachspieren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Het is geen kritiek, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken als je 't hebt over 'bedemping', het is 'demping', wat in feite een afkorting is voor 'dempingsmateriaal', de term 'bedemping' werkt erg op de lachspieren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Ik denk dat het een combinaties is van BEdekken met dempend materiaal.SSassen schreef:Beste Macabre,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
- SSassen
- Contacteer:
Nee hoor, is in feite prima zo, zolang je bass-reflex poort nog maar vrij kan ademen, dus niet deze dichtstoppen, maar goed vrijhouden. Wat je mist aan bas door meer demping komt door een verlaging van de Q-faktor, daar krijg je echter een verder doorlopend laag voor terug dat meestal beter van kwaliteit is, dus da's eerder een pluspunt. Daarbij komt dat bass-reflex luidsprekers, vooral met een poort aan de achterkant, gevoelig zijn voor plaatsing dichtbij wanden en muren, dus je moet gewoon straks wat gaan schuiven met luidsprekers tot je tevreden bent.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Mijn contact voor het fineer is door een ernstige ziekte voorlopig niet lastig te vallen met de levering hiervan. Ik wil hem voorlopig even met rust laten en hem en zijn familie alleen maar sterkte wensen.
Maar hoe rot ik mij er ook onder voel, ik nader wel het moment dat de speakers afgewerkt moeten worden.
Ik loop op twee gedachten te hinken, of Elesgoflex of echt fineer.
De eerste heeft als nadeel dat het een beetje "gemaakt" uitziet en vrij kwetsbaar is en het echte fineer blijkt hier in het hoge noorden bijna of geheel niet te krijgen ( Lignaflex).
Of zijn er forumers die mij kunnen zeggen waar ik dit wel kan vinden.
Heeft iemand suggesties?
Maar hoe rot ik mij er ook onder voel, ik nader wel het moment dat de speakers afgewerkt moeten worden.
Ik loop op twee gedachten te hinken, of Elesgoflex of echt fineer.
De eerste heeft als nadeel dat het een beetje "gemaakt" uitziet en vrij kwetsbaar is en het echte fineer blijkt hier in het hoge noorden bijna of geheel niet te krijgen ( Lignaflex).
Of zijn er forumers die mij kunnen zeggen waar ik dit wel kan vinden.
Heeft iemand suggesties?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb zelf een woofer met Elesgoflex gedaan, het is absoluut de snelste manier om een box netjes te krijgen, ziet er gewoon goed uit. maaaaaar de volgende keer ben ik liever 10 keer zo lang bezig met echt fineer, dat is toch mooier. dat beetje extra tijd kan er ook wel bij toch?
Ik haal meestal fineer bij http://www.baars-bloemhoff.nl/home.html Voor de noorderlingen onder ons ook nog eens in de buurt dus -> vestiging in Groningen! Ze hebben ook vestigingen elders in het land(mid-zuid). Ik heb voor woodflex kersen fineer (3050 X 1240mm) ongeveer €120,- betaald. De kwaliteit is prima en het is meestal binnen een week te leveren. Je kunt met deze rol makkelijk beide luidsprekers fineren. Ik zelf gebruik de houtlijm/strijkijzermethode en dat wil prima met deze woodflex.