dus eigenlijk direct de megastofzuiger op de bak en niet op de stofafzuigaansluiting van de frees?FrankG schreef:Wat afbeeldingen van mijn dustcatcher
Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone
Moderator: Beheerdersteam
Nog steeds druk bezig met de midkasten.
Ondertussen is midkast 3 bijna af. Nr4 is al het lood geplakt en kan ik beginnen met de heuveltjes te plakken.
Ik heb een stresstest gedaan met een midkast.
Ik heb deze op een trilplaat gezet, 12 uur lang.
Dit was de eerste midkast dit ik heb gemaakt.
Ik wou kijken of de lijmlassen het zouden houden en niet zouden beginnen te scheuren.
De kast heeft het pracht doorstaan. Helemaal niets te zien.
Daarna heb ik deze in de stookplaats gezet. Op de verwarmingsbuizen. Wederom geen krimp.
En als laatste gisteren terug binnengehaald uit de tuinberging. En wederom niets aan te zien.
Dit over een periode van 1 week gedaan allemaal.
Ik was gewoon benieuwd en nu gerust dat mijn constructiemethode en gedachte erachter WERKT ! , heerlijk
effe foto van kast 3

Ondertussen is midkast 3 bijna af. Nr4 is al het lood geplakt en kan ik beginnen met de heuveltjes te plakken.
Ik heb een stresstest gedaan met een midkast.
Ik heb deze op een trilplaat gezet, 12 uur lang.
Dit was de eerste midkast dit ik heb gemaakt.
Ik wou kijken of de lijmlassen het zouden houden en niet zouden beginnen te scheuren.
De kast heeft het pracht doorstaan. Helemaal niets te zien.
Daarna heb ik deze in de stookplaats gezet. Op de verwarmingsbuizen. Wederom geen krimp.
En als laatste gisteren terug binnengehaald uit de tuinberging. En wederom niets aan te zien.
Dit over een periode van 1 week gedaan allemaal.
Ik was gewoon benieuwd en nu gerust dat mijn constructiemethode en gedachte erachter WERKT ! , heerlijk
effe foto van kast 3

Meetstaat van 1 midkast.
1/2 van een MDF plaat 18mm 244x122
1/2 van een spaanplaat 18mm 244x122
halve bus lijm van 750ml
Plaatje van 45x14cm 18mm Multiplex meranti.
en 21 uur werk.
in totaal zaag je van die spaanplaat 33 lopende meter afgeronde heuveltjes.
in totaal zaag je van die mdfplaat 7 delen waarvan 5 met 45 graden hoeken.
Kostprijs van zo 1 kast in materialen 37,39 euro
1/2 van een MDF plaat 18mm 244x122
1/2 van een spaanplaat 18mm 244x122
halve bus lijm van 750ml
Plaatje van 45x14cm 18mm Multiplex meranti.
en 21 uur werk.
in totaal zaag je van die spaanplaat 33 lopende meter afgeronde heuveltjes.
in totaal zaag je van die mdfplaat 7 delen waarvan 5 met 45 graden hoeken.
Kostprijs van zo 1 kast in materialen 37,39 euro
Klopt ja ik ga me het makelijk maken , heb al eens wat info gegeven op een ander forum erover.
Het wordt inderdaad 5x grand utopia.
Alleen de 5de , dus de center wordt anders gemaakt.
Deze is nog steeds in onwerp op de tekentafel.
Zoals het er nu uitziet word het een liggende utopia , de middenkonsole blijft zoals ze is maar de laag en midlaagkast worden er naast geplaatst.
Ter zijner tijd open ik een topic hierover.
Ik heb al wat testen achter de rug, en inderdaad in het begin had ik problemen met de afstraling op de horizontale vlakken. In het begin Smiley
Door de MTM te houden zoals hij is was ik al een heel stuk op weg.
De 11 graden lijn wordt volledig horizontaal doorgrtrokken en de midlaag en laag worden naar beneden gericht. Alles onder de 250 hz dus.
De 2 zijvlakken worden naar achter gebracht en een diffuser op gebracht om de afstraling van de MTM te verbeteren, (nog te bepalen). Eerste tests waren goed .
zonder diff hoor je echt de speaker staan, met diffusor niet meer.
Het wordt inderdaad 5x grand utopia.
Alleen de 5de , dus de center wordt anders gemaakt.
Deze is nog steeds in onwerp op de tekentafel.
Zoals het er nu uitziet word het een liggende utopia , de middenkonsole blijft zoals ze is maar de laag en midlaagkast worden er naast geplaatst.
Ter zijner tijd open ik een topic hierover.
Ik heb al wat testen achter de rug, en inderdaad in het begin had ik problemen met de afstraling op de horizontale vlakken. In het begin Smiley
Door de MTM te houden zoals hij is was ik al een heel stuk op weg.
De 11 graden lijn wordt volledig horizontaal doorgrtrokken en de midlaag en laag worden naar beneden gericht. Alles onder de 250 hz dus.
De 2 zijvlakken worden naar achter gebracht en een diffuser op gebracht om de afstraling van de MTM te verbeteren, (nog te bepalen). Eerste tests waren goed .
zonder diff hoor je echt de speaker staan, met diffusor niet meer.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Frank,
Wat een mega project zeg! Waar komen die straks te staan eigenlijk?
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je plan van aanpak hoor< grote klasse!
Als ik het vragen mag, wat was je in totaal kwijt voor die soundspikes? Ik wil die ook gaan gebruiken in mij project, maar dan geïntegreerd in het ontwerp zodat ze niet zichtbaar zijn.
Groetjes,
JJ
Wat een mega project zeg! Waar komen die straks te staan eigenlijk?
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je plan van aanpak hoor< grote klasse!
Als ik het vragen mag, wat was je in totaal kwijt voor die soundspikes? Ik wil die ook gaan gebruiken in mij project, maar dan geïntegreerd in het ontwerp zodat ze niet zichtbaar zijn.
Groetjes,
JJ
Hoi,
hoe dik zijn die fronts die je er op gaat zetten? Wanneer ik het zo zie ga je met een verschuiving zitten met je openingen voor de middentoners per extra paneel dat je ervoor zet (wanneer je de openingen op voorhand freest tenminste). Het is misschien nogal moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je het toch verstaat.
Groeten,
Bart
hoe dik zijn die fronts die je er op gaat zetten? Wanneer ik het zo zie ga je met een verschuiving zitten met je openingen voor de middentoners per extra paneel dat je ervoor zet (wanneer je de openingen op voorhand freest tenminste). Het is misschien nogal moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je het toch verstaat.
Groeten,
Bart
De fronts zijn nog eens 30mm dik.
Ik begrijp volledig van je zegt, ik heb er dan ook rekening mee gehouden.
In de eerste plaats zijn de gaten in deze panelen al groter gemaakt dan die op de fronts en ook zijn ze meer naar beneden uitgefreesd.
Anders zou je zoals je terecht zegt een verschuiving hebben van het gat.
Prachtig meedenk werk, je bent de eerste die dit opviel
Bij de eerste kast viel mijn oog hier direct op, ik had het voordien nog niet gezien. Toen kwam ik dus al op het idee om de rest Handmatig weg te frezen.
Ik haal dan mijn voet van mijn frees af en zo kan ik dieper in de kast.
Ik begrijp volledig van je zegt, ik heb er dan ook rekening mee gehouden.
In de eerste plaats zijn de gaten in deze panelen al groter gemaakt dan die op de fronts en ook zijn ze meer naar beneden uitgefreesd.
Anders zou je zoals je terecht zegt een verschuiving hebben van het gat.
Prachtig meedenk werk, je bent de eerste die dit opviel
Bij de eerste kast viel mijn oog hier direct op, ik had het voordien nog niet gezien. Toen kwam ik dus al op het idee om de rest Handmatig weg te frezen.
Ik haal dan mijn voet van mijn frees af en zo kan ik dieper in de kast.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Ach Frank, wij hadden dat allemaal wel door hoor, maar wisten ook dat jij daar rekening mee had genomen.FrankG schreef:Prachtig meedenk werk, je bent de eerste die dit opviel![]()
Velen hebben het reeds geprobeerd, maar niemand heeft het kunnen waarmaken om jou op een fout te kunnen betrappen.
Succes, doe zo verder en wij kijken met vol verwondering toe!
by the way: op je avator komen je speakertjes maar klein over, daar ga je wel wat op moeten vinden als je echt de grootste wilt hebben
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Dat zal nog een hele klus worden om die 'beesten' mooi in de lak te zetten.
Als je het laat uitvoeren dan betal je per m², voor jou niet interessant
De beste spuitresultaten heb ik ooit verkregen met echte industriele meubellak. alles op 2 komponenten basis.
Mijn favoriete merk was ARTI.
Grondlak is echt op enkele minuten schuurbaar.
Eindlak met zeer mooi sterk oppervlak.
Dit heb ik teruggevonden:
Arti Import Benelux NV
Houtlakken en Houtbeitsen
Ambachtsweg 9
9820 Merelbeke
tel: +32(0)9252 43 64
fax: +32(0)9252 27 33
Groeten,
Ed.
Als je het laat uitvoeren dan betal je per m², voor jou niet interessant
De beste spuitresultaten heb ik ooit verkregen met echte industriele meubellak. alles op 2 komponenten basis.
Mijn favoriete merk was ARTI.
Grondlak is echt op enkele minuten schuurbaar.
Eindlak met zeer mooi sterk oppervlak.
Dit heb ik teruggevonden:
Arti Import Benelux NV
Houtlakken en Houtbeitsen
Ambachtsweg 9
9820 Merelbeke
tel: +32(0)9252 43 64
fax: +32(0)9252 27 33
Groeten,
Ed.
Hoi,
ik haal alles bij deze firma
http://www.vosschemie.be/vosschemie.be/ ... hp?lang=NE
link is aangepast en getest
polyester- of epoxy plamuur, lijmen, 2-componentenverf ....
vriendelijke gasten en altijd bereid tot uitleg
Bart
ik haal alles bij deze firma
http://www.vosschemie.be/vosschemie.be/ ... hp?lang=NE
link is aangepast en getest
polyester- of epoxy plamuur, lijmen, 2-componentenverf ....
vriendelijke gasten en altijd bereid tot uitleg
Bart
Laatst gewijzigd door Aquilon op do 23 feb 2006, 18:22, 3 keer totaal gewijzigd.



