Nieuw Peerless/Seas ontwerp.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Of buiten in de regen 8)

Maareh, ziet er al netjes uit zo :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Gymzaal is misschien leuke optie om eens wat te meten....meetsetje mee en uitnodigingen versturen naar zelfbouwers om eens langs te komen die dag voor een kleine meetsessie van zijn zelfbouwspeakers... :)

Oh ja, zodra het weer lekker weer is (en windstil) eens buiten meten in de tuin...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Yowser!!

Goed idee Edo, een ZELFBOUWAUDIO-MEETDAG houden!!!

Ik houd me zwaar aanbevolen!!!

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Misschien ideetje voor 1 van de bekende speakerzaken hier in Nederland. Een meet-dag of iets. Meetsetje neerzetten, speakers mee, en aansluiten in de rij... :) Niet iedereen heeft zo'n meetsetje, dus tsja, dan blijft het iets wat nattevingerwerk.
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

hoi Edo als het goed is zoeken ze voor op de DIYdag 2006 nog een vrijwilliger voor het meten van speakers, voor een workschop
niets voor jou ?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ja ik las het. Maar kijk liever rond die dag en neem zelf wat speakers mee.... :)
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

begrijpelijk, doe ik ook liever
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Als ik mij niet vergis hebben we daar inmiddels iemand voor.

(Maar mocht ik mezelf vergissen, en iemand voelt zich aangesproken... :) )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Edo schreef:
Gymzaal is misschien leuke optie om eens wat te meten....meetsetje mee en uitnodigingen versturen naar zelfbouwers om eens langs te komen die dag voor een kleine meetsessie van zijn zelfbouwspeakers... :)
ik hoor je :D
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Waar en hoe laat is het!?

Oh ja, da's waar.. ik heb mijn speakers nog niet eens af...

Ehh....
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jasper Joppe Geers schreef:
Waar en hoe laat is het!?

Oh ja, da's waar.. ik heb mijn speakers nog niet eens af...

Ehh....
Toch wel af voor de DDIY2006 ?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Vanmorgen de printen gemaakt voor het filter.
Men neme een Dremel....

Afbeelding

Nu de gaatjes even boren, maar da's pas als ik de juiste onderdelen heb....en die gaan we vanmiddag maar eens kopen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En voorlopig zit alles op de print....

Afbeelding

Fineren lukt helaas niet meer voor de DDIY2006.... :(
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Het is natuurlijk wel heel netjes, maar waarom maak je een print en hardwire je de componenten niet?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Tsja, vind het wel mooi zo. De print die ik gebruik heeft een iets dikkere koperlaag dan "standaard" printen en de vlakken koper zijn groot dus denk dat er kwa klank weinig verschil zit in deze of hardwired.
Maar ziet er wel netjes uit vond ik op deze manier..... :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het ziet er weer prima uit! Het zou me niets verbazen wanneer dit boxje een ongeëvenaarde prijs/kwaliteitverhouding neerzet!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jammer dat het fineer er nog niet is voor de DDIY2006 Jeroen. Nog een paar onderdelen binnen krijgen en dan weer meten. Ik hoop dat voor de beurs het filter "getuned" is, maar ga ervan uit met de metingen tot nu toe dat het redelijk goed in de buurt komt. Kosten tot nu toe zitten rond de 200 euro per stuk. Komt alleen het fineer en potje verf nog bij....
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Goed, gisteren alle resterende onderdelen ontvangen en gisteravond (nacht) alles in elkaar gezet.

Vanmiddag, na wat uitslapen, de kastjes voor het eerst beneden gezet en aan het meten geslagen. Metingen komen erg overeen met wat ik eerder had gemeten op zolder. Rond de 4 Khz hobbelt het nog een beetje wat bij close metingen niet te zien is. Over geluid/klank etc zal ik nog even niet teveel vertellen, want ze komen volgende week mee naar de DDIY2006 en om niets te beinvloeden komen de luisterervaringen daar wel. Wat ik nog wel even kwijt kan is dat nu na een uurtje spelen de klank wat beter is dan aan het begin van de middag. Gewenning is het denk ik niet, want m'm vriendin had eigelijk dezelfde ervaring. Die was erbij toen ik ze voor het eerst liet spelen, is daarna naar boven gegaan en na een tijd toen ze weer beneden kwam had ze meer het idee dat alles wat opener klonk dan de keer daarvoor dat ze het hoorde.
Die eerste keer was, zoals ik al schreef, gelijk vanuit de doos aangesloten, dus nieuwe componenten en nieuwe speakers....nog niet op iets aangesloten geweest. Maar goed. Hieronder nog een foto hoe het er nu bijstaat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Edo schreef:
Goed, gisteren alle resterende onderdelen ontvangen en gisteravond (nacht) alles in elkaar gezet.

Vanmiddag, na wat uitslapen, de kastjes voor het eerst beneden gezet en aan het meten geslagen. Metingen komen erg overeen met wat ik eerder had gemeten op zolder. Rond de 4 Khz hobbelt het nog een beetje wat bij close metingen niet te zien is. Over geluid/klank etc zal ik nog even niet teveel vertellen, want ze komen volgende week mee naar de DDIY2006 en om niets te beinvloeden komen de luisterervaringen daar wel. Wat ik nog wel even kwijt kan is dat nu na een uurtje spelen de klank wat beter is dan aan het begin van de middag. Gewenning is het denk ik niet, want m'm vriendin had eigelijk dezelfde ervaring. Die was erbij toen ik ze voor het eerst liet spelen, is daarna naar boven gegaan en na een tijd toen ze weer beneden kwam had ze meer het idee dat alles wat opener klonk dan de keer daarvoor dat ze het hoorde.
Die eerste keer was, zoals ik al schreef, gelijk vanuit de doos aangesloten, dus nieuwe componenten en nieuwe speakers....nog niet op iets aangesloten geweest. Maar goed. Hieronder nog een foto hoe het er nu bijstaat.

Afbeelding
Ik geloof zeker dat dat kan, volgens mij moet je speakers altijd een halfuurtje inspelen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zeker, nu vanavond gaat het al beter. Ze staan nu op een testbank met ruis, in tegenfase aangesloten en bijna tegen elkaar aan met de units. Zo hoor ik vrijwel niets maar kan het geheel even lekker een nachtje heen en weer wapperen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Jan-Willem schreef:
Ik geloof zeker dat dat kan, volgens mij moet je speakers altijd een halfuurtje inspelen.
was ook mijn ervaring met m'n Lancetta's, die klonken na een CD of 3 een stuk beter dan koud uit de doos
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Edo schreef:

Toch wel af voor de DDIY2006 ?
Welnee! Het zal pas achterin maart worden eer ik weer wat kan doen. Het weer zit nog steeds niet mee hè?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Edo,

Kit die spoelen wel even vast van onderen, anders gaan ze gegarandeerd meetrillen op de print, dubbelzijdig plakband eronder gaat ook, of een andere klevrige substantie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Lijmpistool. :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

SSassen schreef:
Edo,

Kit die spoelen wel even vast van onderen, anders gaan ze gegarandeerd meetrillen op de print, dubbelzijdig plakband eronder gaat ook, of een andere klevrige substantie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Inderdaad, lijmpistool.

Vroeger montage kit, maar was bij wat lastig los te krijgen als er iets veranderd moest worden. Iemand op het forum opperde toen een lijmpistool....heel handig.

p.s. ondertussen heb ik nog een serie-versie van het filter "bedacht" voor dit project maar gaat me helaas niet meer lukken om alles klaar te krijgen voor de DDIY2006.... :?
Gesloten