Maareh, ziet er al netjes uit zo
Nieuw Peerless/Seas ontwerp.
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jammer dat het fineer er nog niet is voor de DDIY2006 Jeroen. Nog een paar onderdelen binnen krijgen en dan weer meten. Ik hoop dat voor de beurs het filter "getuned" is, maar ga ervan uit met de metingen tot nu toe dat het redelijk goed in de buurt komt. Kosten tot nu toe zitten rond de 200 euro per stuk. Komt alleen het fineer en potje verf nog bij....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Goed, gisteren alle resterende onderdelen ontvangen en gisteravond (nacht) alles in elkaar gezet.
Vanmiddag, na wat uitslapen, de kastjes voor het eerst beneden gezet en aan het meten geslagen. Metingen komen erg overeen met wat ik eerder had gemeten op zolder. Rond de 4 Khz hobbelt het nog een beetje wat bij close metingen niet te zien is. Over geluid/klank etc zal ik nog even niet teveel vertellen, want ze komen volgende week mee naar de DDIY2006 en om niets te beinvloeden komen de luisterervaringen daar wel. Wat ik nog wel even kwijt kan is dat nu na een uurtje spelen de klank wat beter is dan aan het begin van de middag. Gewenning is het denk ik niet, want m'm vriendin had eigelijk dezelfde ervaring. Die was erbij toen ik ze voor het eerst liet spelen, is daarna naar boven gegaan en na een tijd toen ze weer beneden kwam had ze meer het idee dat alles wat opener klonk dan de keer daarvoor dat ze het hoorde.
Die eerste keer was, zoals ik al schreef, gelijk vanuit de doos aangesloten, dus nieuwe componenten en nieuwe speakers....nog niet op iets aangesloten geweest. Maar goed. Hieronder nog een foto hoe het er nu bijstaat.

Vanmiddag, na wat uitslapen, de kastjes voor het eerst beneden gezet en aan het meten geslagen. Metingen komen erg overeen met wat ik eerder had gemeten op zolder. Rond de 4 Khz hobbelt het nog een beetje wat bij close metingen niet te zien is. Over geluid/klank etc zal ik nog even niet teveel vertellen, want ze komen volgende week mee naar de DDIY2006 en om niets te beinvloeden komen de luisterervaringen daar wel. Wat ik nog wel even kwijt kan is dat nu na een uurtje spelen de klank wat beter is dan aan het begin van de middag. Gewenning is het denk ik niet, want m'm vriendin had eigelijk dezelfde ervaring. Die was erbij toen ik ze voor het eerst liet spelen, is daarna naar boven gegaan en na een tijd toen ze weer beneden kwam had ze meer het idee dat alles wat opener klonk dan de keer daarvoor dat ze het hoorde.
Die eerste keer was, zoals ik al schreef, gelijk vanuit de doos aangesloten, dus nieuwe componenten en nieuwe speakers....nog niet op iets aangesloten geweest. Maar goed. Hieronder nog een foto hoe het er nu bijstaat.

- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Ik geloof zeker dat dat kan, volgens mij moet je speakers altijd een halfuurtje inspelen.Edo schreef:Goed, gisteren alle resterende onderdelen ontvangen en gisteravond (nacht) alles in elkaar gezet.
Vanmiddag, na wat uitslapen, de kastjes voor het eerst beneden gezet en aan het meten geslagen. Metingen komen erg overeen met wat ik eerder had gemeten op zolder. Rond de 4 Khz hobbelt het nog een beetje wat bij close metingen niet te zien is. Over geluid/klank etc zal ik nog even niet teveel vertellen, want ze komen volgende week mee naar de DDIY2006 en om niets te beinvloeden komen de luisterervaringen daar wel. Wat ik nog wel even kwijt kan is dat nu na een uurtje spelen de klank wat beter is dan aan het begin van de middag. Gewenning is het denk ik niet, want m'm vriendin had eigelijk dezelfde ervaring. Die was erbij toen ik ze voor het eerst liet spelen, is daarna naar boven gegaan en na een tijd toen ze weer beneden kwam had ze meer het idee dat alles wat opener klonk dan de keer daarvoor dat ze het hoorde.
Die eerste keer was, zoals ik al schreef, gelijk vanuit de doos aangesloten, dus nieuwe componenten en nieuwe speakers....nog niet op iets aangesloten geweest. Maar goed. Hieronder nog een foto hoe het er nu bijstaat.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Edo,
Kit die spoelen wel even vast van onderen, anders gaan ze gegarandeerd meetrillen op de print, dubbelzijdig plakband eronder gaat ook, of een andere klevrige substantie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kit die spoelen wel even vast van onderen, anders gaan ze gegarandeerd meetrillen op de print, dubbelzijdig plakband eronder gaat ook, of een andere klevrige substantie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Inderdaad, lijmpistool.SSassen schreef:Edo,
Kit die spoelen wel even vast van onderen, anders gaan ze gegarandeerd meetrillen op de print, dubbelzijdig plakband eronder gaat ook, of een andere klevrige substantie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Vroeger montage kit, maar was bij wat lastig los te krijgen als er iets veranderd moest worden. Iemand op het forum opperde toen een lijmpistool....heel handig.
p.s. ondertussen heb ik nog een serie-versie van het filter "bedacht" voor dit project maar gaat me helaas niet meer lukken om alles klaar te krijgen voor de DDIY2006....


