Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Owh en nog een vraag. In het begin van dit topic zeg je dat je de baffle's demontabel wil maken. Hoe wil je dit gaan doen?

Mvg,



James
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Omdat de Hoogunitkasten niet zo groot zijn kan ik ze ook zoveel massa meegeven.
Deze watrafstotendeplaten zijn "vaster" dan de gewone. wel moeilijker te bewerken.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Daar ben ik op teruggekomen.
Ik heb toch wat bang van ongewenste resonaties.
Alleen het hoogunit wordt zo gemaakt.
2 grote bouten die door het panneel gaan.
Door de constructie van de driver ben ik dit wel genoodzaakt om te doen.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

als je goed kijkt zie je de bouten zitten in het panneel

Afbeelding
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

FrankG schreef:
als je goed kijkt zie je de bouten zitten in het panneel

Afbeelding
Hebben de spleten tussen de elementen nog een nadelig effect op de afstraling? Of moet je ze met een tochtstrip dichtstoppen?
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Dat zullen de metingen moeten uitwijzen.
Origineel zijn ze zo.
Ik heb wel een soort zwart indrukbaar doek van 1cm dik doek daar voorzien.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

FrankG schreef:
Omdat de Hoogunitkasten niet zo groot zijn kan ik ze ook zoveel massa meegeven.
Deze watrafstotendeplaten zijn "vaster" dan de gewone. wel moeilijker te bewerken.
Aha, daar zal ik ook eens naar informeren. Dank.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

FrankG schreef:
Daar ben ik op teruggekomen.
Ik heb toch wat bang van ongewenste resonaties.
Alleen het hoogunit wordt zo gemaakt.
2 grote bouten die door het panneel gaan.
Door de constructie van de driver ben ik dit wel genoodzaakt om te doen.
:roll: Helaas niet een concept wat ik kan gebruiken :wink:

Mvg,



James
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Scacal schreef:
FrankG schreef:
Daar ben ik op teruggekomen.
Ik heb toch wat bang van ongewenste resonaties.
Alleen het hoogunit wordt zo gemaakt.
2 grote bouten die door het panneel gaan.
Door de constructie van de driver ben ik dit wel genoodzaakt om te doen.
:roll: Helaas niet een concept wat ik kan gebruiken :wink:

Mvg,
James
Met wat ben jij bezig?
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Hiermee :D . Ik was opzoek naar een manier om het filter makkelijk te kunnen demonteren en nu heb ik het opgelost door een uitsparing onder in de voet te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Ik denk dat dat een prima oplossing is.
Eventueel zou je dat met een schuif kunnen maken.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Hieronder komt een aluminium voet. Ik begin me op het moment van tikken alleen af te vragen of dat geen invloed heeft op het filter.

Mvg,



James
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Wat bedoel je juist? Alluminium is non ferro en niet magnetisch dus.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Maar je kan er wel wervelstromen in induceren door er spoelen op te monteren. Dan krijg je overspraak tussen de verschillen de spoelen, niet?

Je kan het op zich niet magnetiseren (toch niet permanent) maar elke stroom die gaat vloeien zorgt toch ook voor een magnetisch veld op zich. Haal je het signaal weg, is het magnetisme ook weg natuurlijk.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Idd, dat realiseer ik me ook. Te snel getikt :? :shock:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Daar heb je wel een punt inderdaad.

Dat is eigelijk ook de reden waarom ik lood uit de filterkast heb geweerd.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

rho schreef:
Maar je kan er wel wervelstromen in induceren door er spoelen op te monteren. Dan krijg je overspraak tussen de verschillen de spoelen, niet?

Je kan het op zich niet magnetiseren (toch niet permanent) maar elke stroom die gaat vloeien zorgt toch ook voor een magnetisch veld op zich. Haal je het signaal weg, is het magnetisme ook weg natuurlijk.
Aha, maar hier zal ik geen last van krijgen als ik de spoelen op de onderkant van de kast monteer.

Voet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Als die afstand groot genoeg is tenminste
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Hmmm, toch nog maar eens grondig over nadenken. De voet die ik gedacht had bestaat uit een deel en is "hol" van binnen (alleen materiaal onder de kastranden).
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Scacal schreef:
Hmmm, toch nog maar eens grondig over nadenken.
Dat heb je zo met die zelfbouwprojecten.
Ik kom ook af en toe iets tegen waar ik terug moet over nadenken.
Maar das het fijne ervan.

Onzelf pijnigen :twisted:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Ik kast is nu volledig geschuurd.
morgen de volgende.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

De derde kast is nu ook dicht, zoals je ziet staat ze in de lijmklemmen.
Deze moet nog geschuurd worden.
De laatste hoogkast staat in de lijm gespannen, morgen wordt deze volledig opgebouwd.

Je ziet ook de 30mm frontplaat voor de kasten staan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

De laatste kast is opgebouwd.
Willen jullie het geheim weten waarom ik zo snel vorder?
Ik heb dus een hele crew van werklieden.
Hier zie je de 2de baas van het gezin in opleiding van de meesterlijmer en schuurder.
Ik stel uw voor Amber 7jaar. Prima arbeidskracht!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Work in progress !!

Zo leren de kinderen ook met gereedschap, materiaal omgaan en ook de gevaren ervan te beseffen.
En het is natuurlijk fun, zeker als de stofzuiger aangaat, dat ding plakt overal aan vast :D

Afbeelding Afbeelding

Eindelijk de laatste kast opgebouwd en nu wachtend op het deksel om dicht te gaan.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Hier staan de hoogkasten zusterlijk naast elkaar.
Afbeelding
De 2de midkast staat juist in de lijmklemmen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”