Beetje zitten spelen met Solid edge en heb een aardige impressie kunnen realiseren van wat ik in gedachten heb. Het glazige zwarte is het speakerdoek
Ik had alleen altijd een probleem met het draad van die naar de subwoofer moet lopen. Altijd lag dat los in de kast te bungelen en omdat het nu een tranmissie lijn is moet ik al helemaal veel afstand overbruggen. Het vervelende is dat ik het het liefst netjes weggewerkt had. Nooit hier een oplossing voor kunnen vinden totdat ik vanmiddag naar de zaagboer reed.
Ik heb het volgende voor ogen
Dat zou moeten resulteren in dit
Wat is het???
De voorplaat van de subwoofer wordt 36 milimeter. Voldoende dikte om de subwoofer in te frezen en er dus in te laten verzinken. Nu ga ik aan de binnenkant (lees achterkant) 2 sleuven frezen. Eerst een oppervlakkige van 30mm breed en 5mm diep. Daarin het midden eentje van 12mm breed en 5mm diep. Ik gebruik 4mm2 kabel voor het aansluiten van de subwoofer. Het mooie hiervan nu is dat de kabel in de goot valt van {12mm x 4mm} Hieroverheen gaat een strook van 5mm dik mdf wat (je raad het al) 30mm breedt is. Dit over de totale lengte tot aan de subwoofer. Op deze manier is de kabel netjes weggewerkt en zal hij niet gaan trillen in de kast. Ook wordt de kabel in de goot op verschillende punten vast geplakt en wordt de strook van {30mm x 5mm} in de goot geplakt.
Nu vanmiddag een tripje gemaakt naar de plaatselijke houtboer. Was bijna 25 euro kwijt en had percies genoeg aan een plaat van {1,22m x 2,44m}. Hier is alles uit gezaagd op de preciese milimeter.
Vanaaf even de voorplaten op elkaar plakken en dan kan ik morgen heerlijk lkkr aan het frezen gaan. Eerst maar even morgen de subwoofer er uitzagen en aan de achterkant uitfrezen zodat de subwoofer voldoende kan "ademen"
Das een aardig stapeltje

Heerlijke hobby is dit toch