Luidsprekers voor BeoLab 1700
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
BAF is te koop dara waar ander luidspreker spullen te koop zijn. maar ik verwacht dat je met kussenvulling of afzuigkapfilter ook wel een vergelijkbaar resultaat kan halen.
antwoord op je andere vragen heb ik alleen van horen zeggen:
- de TB klinkt beter dan de Visaton
- de Needle klinkt beter dan de horn
zeker die 2e is sterk van je persoonlijke smaak afhankelijk...
wat betreft dat 1e: als je me je meel adres doorgeeft, dan stuur ik je de scan van t artikel waarin de TB en de Visaton staan
antwoord op je andere vragen heb ik alleen van horen zeggen:
- de TB klinkt beter dan de Visaton
- de Needle klinkt beter dan de horn
zeker die 2e is sterk van je persoonlijke smaak afhankelijk...
wat betreft dat 1e: als je me je meel adres doorgeeft, dan stuur ik je de scan van t artikel waarin de TB en de Visaton staan
Mijn mail is nu zichtbaar, ik zal nog eens rondkijken voor dempingsmateriaal ik ken nu niet bepaald veel winkels waar ze luidsprekers verkopen.
edit: ik heb dempingsmateriaal gevonden bij Conrad.
edit2: het volume van waar dempingsmateriaal moet komen bedraagt ongeveer 7l per kast dus ik kom met een pakket van conrad wel toe (voldoende voor 30l), maar dan moet ik €19.5 voor iets wat eigenlijk €4.55 kost.
edit: ik heb dempingsmateriaal gevonden bij Conrad.
edit2: het volume van waar dempingsmateriaal moet komen bedraagt ongeveer 7l per kast dus ik kom met een pakket van conrad wel toe (voldoende voor 30l), maar dan moet ik €19.5 voor iets wat eigenlijk €4.55 kost.
demichiel schreef:Die ziet er al wat moeilijker uit, maar toch ook te doen. Heeft er iemand vergelijkingen tussen de Buschhorn en de Needle?
En klinkt de Tang Bang W3 871S veel beter als de Visaton FRS 8 die hier word gebruikt en eventueel ook in de Needle kan gebruikt worden?
Ja, ik heb ze beiden gebouwd en de Needle vind ik persoonlijk veel beter. De Bushhorn geeft veel meer bas, maar dan overheerst de bas en het laag-midden t.o.v. de rest. De Needle klinkt veel evenwichtiger, neutraler.
Een vergelijk tussen Fr8 en TangBand heb ik niet kunnen doen. Ik had zowel de Needle als de Bushhorn met de TangBand uitgerust.
Bedankt
Ik ga denk ik gaan voor de Needles met de Visaton FRS 8 8Ohm speakers, dan kan ik alles bij Conrad bestellen en het hout lokaal laten snijden zonder al te veel verzndingskosten e.d. te betalen.
Nog een vraagje over afgeronde hoeken, zijn deze overal nodig en van wat moet ik ze maken?
voorbeeld:

Nog een vraagje over afgeronde hoeken, zijn deze overal nodig en van wat moet ik ze maken?
voorbeeld:

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
eerst gewoon een recht & rond gat, dan aftekenen waar je de gaatjes voor de boutjes moet hebben, en dan op de rest van de omtrek van de speaker kan je met de rasp en/of vijl het gat naar binnen toe groter maken om, zoals rho zegt, de speaker meer lucht te geven.demichiel schreef:.... het gat voor de speaker gewoon recht zijn of "het onderste van een een kegel" eruit gesneden.
rondom de plek waar de boutjes/schroeven komen zou ik t mdf laten zoals t is, anders heb je niet genoeg "vlees" voor t vastzetten
Uit ervaring zou ik zeggen.....doorsparen en voor de Tangbands gaan. Maar ik heb de Visaton nooit gehoord dus het kan best zijn dat het verschil erg klein is.
Ik geef tegenwoordig liever iets meer uit aan een driver als ik weet dat ie iets beter is. Natuurlijk moet je daar ook niet in overdrijven. Als je aan het kijken bent voor een speaker van €50 dan moet je niet eentje aanschaffen van €300 omdat ie ietsje beter is, als je budget dat niet trekt.
Ik geef tegenwoordig liever iets meer uit aan een driver als ik weet dat ie iets beter is. Natuurlijk moet je daar ook niet in overdrijven. Als je aan het kijken bent voor een speaker van €50 dan moet je niet eentje aanschaffen van €300 omdat ie ietsje beter is, als je budget dat niet trekt.
Kleine update, ik ga voor de Visatons gaan, mijn nonkel wilt het hout voor mij snijden en kopen (hij is timmerman) gratis! Ik ga dus een dezer dagen mijn Visatons bestellen (bij conrad samen met dempingsmateriaal etc.) en zo kom ik uit op minder dan €30 per box (in de prijs zit ook het materiaal wat ik nog nodig had zoals lijmklemmen enz.).
Ik weet nog niet wanneer ik het hout van mijn nonkel kan verwachten want hij moest het eerst nog bestellen.
Ik weet nog niet wanneer ik het hout van mijn nonkel kan verwachten want hij moest het eerst nog bestellen.


