Lukt niet. Kan dat aan FireFox liggen?SARK schreef:www.imageshack.usrho schreef:(als iemand een linkje heeft waar ik effe een foto kan neerzetten plaats ik hier effe een impressie van hoe ze er uitzien.)
Luidsprekers voor BeoLab 1700
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:

die visaton in een needle is idd de goedkoopste manier om in te stappen in luidsprekerbouw. erg goedkoop en geen extra componenten nodig. en het leuke is dat je altijd nog kan overstappen naar de Tangband met dezelfde behuizing. ik heb zelf de Tangband in een Lancetta staan, en dat klinkt echt schitterend, die zijn echter nog hoger dan de needle, en heeft een wat wolliger bas (ik ben van plan de needle ook te gaan bouwen, al was t maar ter vergelijk)
btw: hoe is je duits? in de Klang und Ton stond een artikel over de Needle waar beide varianten (met TB en FRS8) besproken werden.
relatief dan, alles bijeen kost het misschien de prijs van een of twee CD's extraMaar wel weer een pak duurder.
IE doet het al een pak beter.
Hier staat ie naast m'n Seas speakers. De seas kast is 15 liter en heeft een wanddikte van 22mm. (om je een idee te geven)

Hier staat ie naast een testkastje met dezelfde Seas drivers. Het filter kan je op de grond zien liggen achter de speaker.

Edit : foto's waren wel erg groot.
Hier staat ie naast m'n Seas speakers. De seas kast is 15 liter en heeft een wanddikte van 22mm. (om je een idee te geven)

Hier staat ie naast een testkastje met dezelfde Seas drivers. Het filter kan je op de grond zien liggen achter de speaker.

Edit : foto's waren wel erg groot.
Laatst gewijzigd door rho op zo 04 dec 2005, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
kan ook zonder, maar de TB's klinken mooier metdemichiel schreef:En hier heb je dus wel een filter nodig ookal is het een full-range?
Henkjan schreef:bij sommige full-range heb je ook iets van een filter, geen scheidingsfilter uiteraard, maar een correctiefilter dit om de klank te verbeteren (sommige breedbanders overdrijven bepaalde frequenties, die worden dan gecorrigeerd)
Dat is het filter.demichiel schreef:Nog een vraagje bij de Tangbands staat er iets van een crossover kit, wat is dit?
Ik weet niet waar je het "setje" hebt gezien, maar mijn gok is dat het setje alleen de luidsprekers en het filter is. De kast zou ik zelf bouwen (daar is het nou helemaal om te doen op dit forumdemichiel schreef:En het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat er nu allemaal in het setje van de tangbands zit. Ik moet mijn behuizing apart kopen is dit alles of nog dingen? Alvast bedankt.
De tekening(en) zijn volop van het I-Net te plukken:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-104-2341.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-104-2341.html
Nee, ik heb geen soldeerbout. Ik ben nu 15 en ben geïnteresseerd in elektronica maar doe geen technische richting op school. En geloof mij een avondcursus elektronica vinden voor 15 jarigen is niet makkelijk. Ik kan dus niet solderen en ken enkel de basis van elektronica (ik weet wat een weerstand is en wat hij doet maar daar stopt het zo ongeveer).
Maar de beste oplossing zou dus zijn op lautsprechershop.de de speaker + filter te bestellen (2x) en dan het hout laten snijden (wat blijkbaar 12 of 16mm dik is).
Voor de keuze van hout moet ik best MDF gebruiken lees ik overal. Correct?
edit:

dit zijn de plannen.
Maar de beste oplossing zou dus zijn op lautsprechershop.de de speaker + filter te bestellen (2x) en dan het hout laten snijden (wat blijkbaar 12 of 16mm dik is).
Voor de keuze van hout moet ik best MDF gebruiken lees ik overal. Correct?
edit:

dit zijn de plannen.
Hmmmm, in welke regio woon je ... misschien dat er een DIY-er in de buurt woont en je een handje kan helpen.demichiel schreef:Nee, ik heb geen soldeerbout. Ik ben nu 15 en ben geïnteresseerd in elektronica maar doe geen technische richting op school. En geloof mij een avondcursus elektronica vinden voor 15 jarigen is niet makkelijk. Ik kan dus niet solderen en ken enkel de basis van elektronica (ik weet wat een weerstand is en wat hij doet maar daar stopt het zo ongeveer).
EDIT: Ik zie aan de url van het plaatje dat je in Belgie woont ... tja dat wordt een beetje lastig qua lenen van een soldeerbout
Misschien woon je in de buurt van rho
MDF wordt veel gebruikt omdat het redelijk makkelijk te bewerken en af te werken is. Lijkt mij een verstandige keuze.demichiel schreef:Maar de beste oplossing zou dus zijn op lautsprechershop.de de speaker + filter te bestellen (2x) en dan het hout laten snijden (wat blijkbaar 12 of 16mm dik is).
Voor de keuze van hout moet ik best MDF gebruiken lees ik overal. Correct?
Laatst gewijzigd door SARK op zo 04 dec 2005, 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan denk ik dat ik deze boxen ga maken, het gaat wel pas zijn voor na de kerst (ik heb nu examens + rekenen op €40 minstens per box dan kan ik nog wel wat geld gebruiken.)
Bedankt iedereen voor de vele goede info!
edit: ohja het opvulsel:

waar moet dat overal? enkel op de plaats getoond op het plaatje of op nog plaatsen?
Bedankt iedereen voor de vele goede info!
edit: ohja het opvulsel:

waar moet dat overal? enkel op de plaats getoond op het plaatje of op nog plaatsen?
