Tumult subwoofer met 2 x 18" passive radiators

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Jean Pierre
Berichten: 12
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 19:27
Locatie: Friesland

Bericht door Jean Pierre »

keyser schreef:
Henkjan schreef:
Jean Pierre schreef:
Super vette bonsai!....
hoort die niet, geheel in stijl met wat de laatste forum-mode lijkt, bovenop de speaker? :lol:
pfftt... Henkjan! je loop al weer maanden achter!
had je nog niet begrepen dat zo'n boom ín de speakers hoort te staan?
Achter plexi glas met neon!!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Leuk project, wat me vooral aanspreekt is de audiofiele WC-rol op bijna iedere foto :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

SSassen schreef:
Leuk project, wat me vooral aanspreekt is de audiofiele WC-rol op bijna iedere foto :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
:lol:
Tja, die bruislijm he? Zie ook de rubberen handschoen op de lijmpot.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Leuk project, wat me vooral aanspreekt is de audiofiele WC-rol op bijna iedere foto :D
Dat worden de bass traps Sander :lol: 8)

@Krunk,

Als je de responsie van zo'n beest wilt meten kun je dat het beste doen met een druksensortje IN de box. Je meet dan de absolute druk die min of meer evenredig is met de conusverplaatsing. Je moet die curve dan dus met 12dB/okt corrigeren. Op die manier krijg je best een aardige indruk van de SPL buiten de box.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Hi Peter,

Ik heb de respons gecorrigeerd via een parametrische EQ. Is ook wel nodig bij een sub als dit.
Dit is de respons die ik in-room heb:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=793

Na nog wat verder tweaken heb ik hem bijna strak tussen de 5 dB.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hallo Bart,

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Bij dergelijk lage frequenties doet de kamer dermate heftig mee dat de responsie van de kast alleen niet zo heel veel zegt. Het beste is dan toch het geheel te equalisen tot iets aangenaams.
mefisto
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 16:07

Bericht door mefisto »

waar kan je die passieve membramen kopen?
zou er ok 1tje gaan op mijn brhama?
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Zitten je ramen nog vast in de sponning? Mogabonga wat een drivers :lol:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

mefisto schreef:
waar kan je die passieve membramen kopen?
zou er ok 1tje gaan op mijn brhama?
Ze zijn van Styke audio. Dat is de enige die ik gevonden had die 18" passive kan leveren.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

FrankG schreef:
Zitten je ramen nog vast in de sponning? Mogabonga wat een drivers :lol:
Gelukkig wel. Maar er zit zo'n enorme reserve in dat ik idd denk dat de ramen het eerder begeven dan de driver. :D
Gesloten