18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb weer inspirerende ontwerpen gezien. Vooral de dml-set van Martin vraagt erom om zelf ook zoiets te gaan proberen. De Keski is een hele mooie, prettig klinkende speaker. Misschien nog wat scherp in het hoog. De ribbons van Wrinex klonken erg goed, verdienen een betere basspeaker.
De absolute winnaar voor mij waren de speakers van Dre. Wat een beauties, en wat een afgewogen geluid. Zowel in de kleine ruimte als in de grotere.
De absolute winnaar voor mij waren de speakers van Dre. Wat een beauties, en wat een afgewogen geluid. Zowel in de kleine ruimte als in de grotere.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Het is nogal rustig in het lost and found departement.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb een hele tof dag gehad! Veel mooie dingen gezien!
- Allpurifi van Stefan: nog in ontwikkeling maar nu al erg goed!)
- Karlsonator van Shadow: Grote kleppers klinken ook zo. Grote speakers geven nu eenmaal lekkere dynamiek in mijn ervaring.
- DMLset van Martin: ik vond het goed klinken en het is gewoon grappig dat je de trilling in een plastic plaatje ziet. Tof omdat zo te kunnen ontwikkelen!
- Hyperion: Afwerking op zeer hoog niveau! Het zette een stevig plaatje neer. Daarnaast heb ik zeer veel hulp en raad van Satefan en Tabcam gekregen met mijn speakers. We hebben een snelle meetset gedaan. Fijn dat iedereen er zo rekening mee hield met stil zijn als we het vroegen. (METING!) Na de meting gelijk in de grote ruimte de demo gegeven. Veel luisteraars, veel lovende reacties op de afwerking. Vaak de opmerking dat ze groter waren dan verwacht. Qua naam moet ik misschien het desktop maar laten varen, want ze staan dan bij mij wel op het bureau, maar kunnen veel meer dan dat. Ze vulden de ruimte naar mijn idee erg goed en dat met het filter wat er net even snel ingeladen was. Ook nog de tip gekregen dat een betere DAC meer ruimtelijkheid zou gaan geven. Daarom in het laatste uurtje nog eens geprobeerd de monitors digitaal aan te sluiten. In ruimte 2 had ik echt ineens dat de boel helemaal open trok, naar mijn mening was dit zeer ruimtelijk!
- Allpurifi van Stefan: nog in ontwikkeling maar nu al erg goed!)
- Karlsonator van Shadow: Grote kleppers klinken ook zo. Grote speakers geven nu eenmaal lekkere dynamiek in mijn ervaring.
- DMLset van Martin: ik vond het goed klinken en het is gewoon grappig dat je de trilling in een plastic plaatje ziet. Tof omdat zo te kunnen ontwikkelen!
- Hyperion: Afwerking op zeer hoog niveau! Het zette een stevig plaatje neer. Daarnaast heb ik zeer veel hulp en raad van Satefan en Tabcam gekregen met mijn speakers. We hebben een snelle meetset gedaan. Fijn dat iedereen er zo rekening mee hield met stil zijn als we het vroegen. (METING!) Na de meting gelijk in de grote ruimte de demo gegeven. Veel luisteraars, veel lovende reacties op de afwerking. Vaak de opmerking dat ze groter waren dan verwacht. Qua naam moet ik misschien het desktop maar laten varen, want ze staan dan bij mij wel op het bureau, maar kunnen veel meer dan dat. Ze vulden de ruimte naar mijn idee erg goed en dat met het filter wat er net even snel ingeladen was. Ook nog de tip gekregen dat een betere DAC meer ruimtelijkheid zou gaan geven. Daarom in het laatste uurtje nog eens geprobeerd de monitors digitaal aan te sluiten. In ruimte 2 had ik echt ineens dat de boel helemaal open trok, naar mijn mening was dit zeer ruimtelijk!
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Het is wel frappant dat iedereen de voorkant het meest interessant vindt, en de aansturing niet ziet.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Oh die zagen we wel hoor, maar aan de voorkant klonk het beter Hans...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Zo, dat was weer een ontzettend leuke Luisterdag
Hartstikke leuk om weer wat mensen te ontmoeten die ik alleen van naam kende op het forum.
Heel veel mooie projecten weer gezien en ik verbaas me elke keer weer over hoeveel kennis en kunde er rondloopt.
Ik was al een tijdje niet geweest op een ZBA-meeting en ondanks een flink stukje sturen was het het weer meer dan waard. De laatste keer dat ik wilde gaan gooide griep helaas roet in het eten en toen kwam het er er domweg een paar keer niet meer van. Nou had ik al weer een tjdje de zelfbouwkriebels en deze zaterdag gaf ook weer een hoop inspiratie en zin.
Bedankt aan alle bezoekers voor de gezelligheid!
Mensen zoals jij zijn goud waard.
Wat gaat dat moeiteloos hard door 96 dB rendement. Het geheel klonk gewoon strak edoch warm en ruim voldoende laag. Heerlijke luidspreker, zeer natuurlijke weergave IMHO. Zo'n dikke coax doet het goed zeg.
Hartstikke leuk om weer wat mensen te ontmoeten die ik alleen van naam kende op het forum.
Heel veel mooie projecten weer gezien en ik verbaas me elke keer weer over hoeveel kennis en kunde er rondloopt.
Ik was al een tijdje niet geweest op een ZBA-meeting en ondanks een flink stukje sturen was het het weer meer dan waard. De laatste keer dat ik wilde gaan gooide griep helaas roet in het eten en toen kwam het er er domweg een paar keer niet meer van. Nou had ik al weer een tjdje de zelfbouwkriebels en deze zaterdag gaf ook weer een hoop inspiratie en zin.
Bedankt aan alle bezoekers voor de gezelligheid!
Maar als belangrijkste natuurlijk nogmaals een heel hartelijk dank aan de voortreffelijke organisatie, Bas
Mensen zoals jij zijn goud waard.
Hartstikke leuk om ze eens naast een ander setje te kunnen plaatsen, ik heb met trots de spreekwoordelijke poedelprijs in ontvangst genomen in het onderlinge vergelijk
Schunnig goed! Die klonken echt fenomenaal en renden rondjes om mijn K12's heen
Wat gaat dat moeiteloos hard door 96 dB rendement. Het geheel klonk gewoon strak edoch warm en ruim voldoende laag. Heerlijke luidspreker, zeer natuurlijke weergave IMHO. Zo'n dikke coax doet het goed zeg.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Dit vond ik echt superleuk om even gezien te hebben; Geen enkel probleem wmb om even mijn kop te houden op het commando METING!.rodi schreef: ↑zo 31 mei 2026, 16:25Ik heb een hele tof dag gehad! Veel mooie dingen gezien!
Daarnaast heb ik zeer veel hulp en raad van Satefan en Tabcam gekregen met mijn speakers. We hebben een snelle meetset gedaan. Fijn dat iedereen er zo rekening mee hield met stil zijn als we het vroegen. (METING!) Na de meting gelijk in de grote ruimte de demo gegeven. Veel luisteraars, veel lovende reacties op de afwerking. Vaak de opmerking dat ze groter waren dan verwacht. Qua naam moet ik misschien het desktop maar laten varen, want ze staan dan bij mij wel op het bureau, maar kunnen veel meer dan dat. Ze vulden de ruimte naar mijn idee erg goed en dat met het filter wat er net even snel ingeladen was.UM2861@ZBAdag300526#4.jpegUM2861@ZBAdag300526#3.jpegUM2861@ZBAdag300526#2.jpeg
Hartstikke gaaf dat @satefan: en @TabCam: je hierbij wilden helpen met hun kennis en kunde, dat is de community-spirit! dikke pluim verdient jongens
Buiten een prachtige afwerking klonken ze ook fantastisch. Bonuspunten voor het 3D-printen!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@wouter: Volgens mij niet, maar ik zal @dre: er eens bijroepen 
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Wederom genoten van alles wat er te zien en te horen was, maar vooral de gezelligheid en de leuke gesprekken. @Bas, dank voor de uitstekende organisatie, was weer top geregeld !! Voor mij was het best spannend hoe de DML’s ontvangen zouden worden, ik had maar 1 second opinion maar het was inspirerend dat dit soort technieken tot enthousiasme heeft geleid. Ik twijfel of ik het verder zal optimaliseren (kleiner/beter) of dat ik met iets heel anders aan de gang ga.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Leuk Martin. Ik vond het frappant wat je met de DML's hebt bereikt: Een rustig en evenwichtig klankbeeld, echt gewoon "Lekker". M.i. zou een desktop versie zeker de moeite waard zijn. Laag zal dan wel iets anders moeten maar a la 
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
heel bijzondere set was het die je daar had. Het 3D frontje is top, heel mooi gedaan. Aansturing top notch. Kastje ook keurig gebouwd.rodi schreef: ↑zo 31 mei 2026, 16:25Daarnaast heb ik zeer veel hulp en raad van Satefan en Tabcam gekregen met mijn speakers. We hebben een snelle meetset gedaan. Fijn dat iedereen er zo rekening mee hield met stil zijn als we het vroegen. (METING!) Na de meting gelijk in de grote ruimte de demo gegeven. Veel luisteraars, veel lovende reacties op de afwerking. Vaak de opmerking dat ze groter waren dan verwacht. Qua naam moet ik misschien het desktop maar laten varen, want ze staan dan bij mij wel op het bureau, maar kunnen veel meer dan dat. Ze vulden de ruimte naar mijn idee erg goed en dat met het filter wat er net even snel ingeladen was.UM2861@ZBAdag300526#4.jpegUM2861@ZBAdag300526#3.jpegUM2861@ZBAdag300526#2.jpeg
Ook nog de tip gekregen dat een betere DAC meer ruimtelijkheid zou gaan geven. Daarom in het laatste uurtje nog eens geprobeerd de monitors digitaal aan te sluiten. In ruimte 2 had ik echt ineens dat de boel helemaal open trok, naar mijn mening was dit zeer ruimtelijk!UM2861@ZBAdag300526.jpeg
Ik had je topic niet gevolgd en wist ook niets van je ontwerp. Toen ik de eerste songs hoorde spelen had ik daar een gemengd gevoel bij. Totaal anders dan wat ik gewend ben en wat ik zo op het eerste zicht zou verwachten. Ik had best wat tijd nodig om eraan te wennen.
Toen je mij vertelde hoe de speaker was opgebouwd kon ik het beter plaatsen. De tweeter ken ik, die heb ik ook in een ontwerp zitten, doch daar klinkt hij compleet anders (aansturing). Het concept van de semi-PA mid en bas drivers vind ik heel goed geslaagd, dat had ik niet verwacht, misschien dat ik met die woofer zelf eens aan de slag ga.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
en voor de nieuwsgierigen, zo zag het kleinste setje er binnenin uit 
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Welke is dat? Lijkt me geen Märklin.
Laatst gewijzigd door richard op do 04 jun 2026, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
