Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Olaf's audio hoekje.
Kleur verschil is inderdaad groot, welk merk was dit rack? Reden voor mij om ver van weg te blijven.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Dit betrof een NEO Quatron.
Voor de rest een heel mooi product, maar qua consistentie met betrekking tot de kleur kennelijk nogal problematisch in het geval van latere bij bestellingen ten behoeve van uitbreidingen.
Voor de rest een heel mooi product, maar qua consistentie met betrekking tot de kleur kennelijk nogal problematisch in het geval van latere bij bestellingen ten behoeve van uitbreidingen.
Re: Olaf's audio hoekje.
Daar wordt je niet blij van, hij heeft een andere fineerleverancier?
Re: Olaf's audio hoekje.
Nou dat is idd een heel andere kleur .
Kan mij voorstellen dat je dat niet acceptabel vindt !
Kan mij voorstellen dat je dat niet acceptabel vindt !
Re: Olaf's audio hoekje.
Kweenie. Ik heb grijs gebleekt (eiken?) nooit meer uit zichzelf richting bruin/rood zien gaan.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Nee, klopt, het zijn daadwerkelijk verschillende kleuren, in het echt is het nog duidelijker zichtbaar. Dat komt niet uit zichzelf goed, daarvoor is het verschil te groot.
Het rack is niet meer in mijn bezit, ik heb deze ingeruild.
Het rack is niet meer in mijn bezit, ik heb deze ingeruild.
Re: Olaf's audio hoekje.
In mijn wereld hoef je geen excuses te maken hoor! Maar fineer is hout, een natuurproduct. De ene boom is de andere niet en als ze niet uit één boom worden gehaald is kleurverschil te verwachten. Zelfs de boom zelf heeft verschil in kleur tussen kernhout en spint. Is de nieuwe plank wel erg grijs, misschien een andere afwerking?.
Mag je volgens mij een aankoop via internet ongedaan maken als het resultaat niet bevalt; ik zou dit ook niet willen. Is dit soort gedoe wel een bijkomstigheid van het op afstand kopen; je weet niet wat je krijgt.
Mag je volgens mij een aankoop via internet ongedaan maken als het resultaat niet bevalt; ik zou dit ook niet willen. Is dit soort gedoe wel een bijkomstigheid van het op afstand kopen; je weet niet wat je krijgt.
Re: Olaf's audio hoekje.
Ook al zou je naar een winkel gaan, je neemt je hele rack toch niet mee? Denk dat je toch pas thuis het verschil zou zien, je verwacht het niet, dus geeft er in de winkel geen extra aandacht aan…
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
In dit geval ben ik in december wel degelijk met een plateau naar een winkel gegaan om gezamenlijk en in overleg met de fabrikant de kleur te bepalen, juist om een kleurverschil te willen voorkomen.
De fabrikant heeft het extra plateau aan de hand van de kleurbepaling geleverd en stelt dus dat ze het juiste geleverd hebben.
De winkel heeft het nieuwe plateau terug gestuurd en mij het betaalde bedrag geretourneerd.
Ik doe dit soort aankopen sowieso niet online, ik wil zien wat ik koop.
Ook het nieuwe rack wat er nu komt is in een fysieke winkel gekocht.
De fabrikant heeft het extra plateau aan de hand van de kleurbepaling geleverd en stelt dus dat ze het juiste geleverd hebben.
De winkel heeft het nieuwe plateau terug gestuurd en mij het betaalde bedrag geretourneerd.
Ik doe dit soort aankopen sowieso niet online, ik wil zien wat ik koop.
Ook het nieuwe rack wat er nu komt is in een fysieke winkel gekocht.
Re: Olaf's audio hoekje.
Heb jij en jouw leverancier er wel alles aan gedaan om een goed product geleverd te krijgen. Dat de fabrikant dan niet meewerkt is minder.
De winkel heeft netjes gehandeld en is er zelf hopelijk niet te veel bij ingeschoten.
De winkel heeft netjes gehandeld en is er zelf hopelijk niet te veel bij ingeschoten.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Solid Steel!
Ik denk dat ik vanaf vandaag voorlopig wel genoeg "real estate" zal hebben voor toekomstige uitbreidingen!
En geen kleurverschillen meer......
Ik denk dat ik vanaf vandaag voorlopig wel genoeg "real estate" zal hebben voor toekomstige uitbreidingen!
En geen kleurverschillen meer......
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Het ding staat!
Wauw! Wat een materialen zijn dat zeg! Mega, mega degelijk!
Ik ben nu al giga tevreden!
Vandaag op mijn gemakkie eindelijk mijn audio set weer opbouwen.
Wauw! Wat een materialen zijn dat zeg! Mega, mega degelijk!
Ik ben nu al giga tevreden!
Vandaag op mijn gemakkie eindelijk mijn audio set weer opbouwen.
Re: Olaf's audio hoekje.
Mooi rack inderdaad. Een (paar) vette versterker(s) kan je daar wel in kwijt.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
En er is weer muziek in de tent, en daar ga ik nu eerst na lange tijd weer even van genieten.....
Elk toestel staat op volledig resonantie vrije voetjes.
Het enige gevolg is dat ik even een iets langere i2s kabel moet bestellen voor tussen de streamer en de dac, mijn huidige korte kabeltje haalt het in de nieuwe opstelling niet meer..
Als dat alles is....
Elk toestel staat op volledig resonantie vrije voetjes.
Het enige gevolg is dat ik even een iets langere i2s kabel moet bestellen voor tussen de streamer en de dac, mijn huidige korte kabeltje haalt het in de nieuwe opstelling niet meer..
Als dat alles is....
Re: Olaf's audio hoekje.
Mooi! Allan Taylor: Perfecte testmuziek met zijn percussieve gitaaraanslag en ietwat ruwe stemgeluid. Die stem is echt lastig goed weer te geven. Het wordt al snel scherp wat niet de bedoeling is. Heerlijk ook om te luisteren maar stelt wel hoge eisen aan de set.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf's audio hoekje.
Dan kan ik je de blijde mededeling geven dat dit alles kippevel goed wordt weergegeven, de weergave komt volledig los van de luidsprekers en vind in de luisterruimte plaats.
Zijn stem wordt volmondig en met veel overtuiging weergegeven, veel lucht, doch geen enkele vorm van scherpte.
Zowel stem alsook gitaar worden zeer realistisch, warm en met overtuiging weergeven, deze nieuwe set is een hele grote upgrade.
Zijn stem wordt volmondig en met veel overtuiging weergegeven, veel lucht, doch geen enkele vorm van scherpte.
Zowel stem alsook gitaar worden zeer realistisch, warm en met overtuiging weergeven, deze nieuwe set is een hele grote upgrade.
Re: Olaf's audio hoekje.
Allan taylor hoge eisen aan de set? Is dat sarcastisch bedoelt? Klinkt al snel lekker toch?
Re: Olaf's audio hoekje.
Geniet er van Olaf! Zal hem zo ook weer eens opzetten.
[Edit]
@Walt: Zo als de waard is vertrouwt ie de gasten zullen we maar zeggen.
[Edit]
@Walt: Zo als de waard is vertrouwt ie de gasten zullen we maar zeggen.
