Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Kleur verschil is inderdaad groot, welk merk was dit rack? Reden voor mij om ver van weg te blijven.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Dit betrof een NEO Quatron.
Voor de rest een heel mooi product, maar qua consistentie met betrekking tot de kleur kennelijk nogal problematisch in het geval van latere bij bestellingen ten behoeve van uitbreidingen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Kappa7 »

Ja jammer als zo iets gebeurt en het niet netjes wordt afgehandeld.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door hannesie »

Daar wordt je niet blij van, hij heeft een andere fineerleverancier?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door dre »

Gewoon onderop doen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door rikpost »

Nou dat is idd een heel andere kleur .
Kan mij voorstellen dat je dat niet acceptabel vindt !
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door John P »

Mijn oma zou zeggen dat daar een heel mooi kleedje op past.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door dre »

Zo was die andere ook......
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door pappaleo »

Over 2 jaar hebben ze weer dezelfde kleur.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Kweenie. Ik heb grijs gebleekt (eiken?) nooit meer uit zichzelf richting bruin/rood zien gaan.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Nee, klopt, het zijn daadwerkelijk verschillende kleuren, in het echt is het nog duidelijker zichtbaar. Dat komt niet uit zichzelf goed, daarvoor is het verschil te groot.

Het rack is niet meer in mijn bezit, ik heb deze ingeruild.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

In mijn wereld hoef je geen excuses te maken hoor! Maar fineer is hout, een natuurproduct. De ene boom is de andere niet en als ze niet uit één boom worden gehaald is kleurverschil te verwachten. Zelfs de boom zelf heeft verschil in kleur tussen kernhout en spint. Is de nieuwe plank wel erg grijs, misschien een andere afwerking?.

Mag je volgens mij een aankoop via internet ongedaan maken als het resultaat niet bevalt; ik zou dit ook niet willen. Is dit soort gedoe wel een bijkomstigheid van het op afstand kopen; je weet niet wat je krijgt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Ook al zou je naar een winkel gaan, je neemt je hele rack toch niet mee? Denk dat je toch pas thuis het verschil zou zien, je verwacht het niet, dus geeft er in de winkel geen extra aandacht aan…
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

In dit geval ben ik in december wel degelijk met een plateau naar een winkel gegaan om gezamenlijk en in overleg met de fabrikant de kleur te bepalen, juist om een kleurverschil te willen voorkomen.
De fabrikant heeft het extra plateau aan de hand van de kleurbepaling geleverd en stelt dus dat ze het juiste geleverd hebben.
De winkel heeft het nieuwe plateau terug gestuurd en mij het betaalde bedrag geretourneerd.

Ik doe dit soort aankopen sowieso niet online, ik wil zien wat ik koop.
Ook het nieuwe rack wat er nu komt is in een fysieke winkel gekocht.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Heb jij en jouw leverancier er wel alles aan gedaan om een goed product geleverd te krijgen. Dat de fabrikant dan niet meewerkt is minder.
De winkel heeft netjes gehandeld en is er zelf hopelijk niet te veel bij ingeschoten.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Solid Steel!

Ik denk dat ik vanaf vandaag voorlopig wel genoeg "real estate" zal hebben voor toekomstige uitbreidingen! :mrgreen:

En geen kleurverschillen meer......
20260311_073934.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Het ding staat!
Wauw! Wat een materialen zijn dat zeg! Mega, mega degelijk!
Ik ben nu al giga tevreden!
Vandaag op mijn gemakkie eindelijk mijn audio set weer opbouwen.
20260311_085349.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door dre »

Mooie aankoop! 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Mooi rack! Daar kun je tenminste uit de voeten mee! \:D/
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Mooi rack inderdaad. Een (paar) vette versterker(s) kan je daar wel in kwijt.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

En er is weer muziek in de tent, en daar ga ik nu eerst na lange tijd weer even van genieten.....

Elk toestel staat op volledig resonantie vrije voetjes.

Het enige gevolg is dat ik even een iets langere i2s kabel moet bestellen voor tussen de streamer en de dac, mijn huidige korte kabeltje haalt het in de nieuwe opstelling niet meer..
Als dat alles is....
20260313_085939.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Mooi! Allan Taylor: Perfecte testmuziek met zijn percussieve gitaaraanslag en ietwat ruwe stemgeluid. Die stem is echt lastig goed weer te geven. Het wordt al snel scherp wat niet de bedoeling is. Heerlijk ook om te luisteren maar stelt wel hoge eisen aan de set.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Dan kan ik je de blijde mededeling geven dat dit alles kippevel goed wordt weergegeven, de weergave komt volledig los van de luidsprekers en vind in de luisterruimte plaats.
Zijn stem wordt volmondig en met veel overtuiging weergegeven, veel lucht, doch geen enkele vorm van scherpte.
Zowel stem alsook gitaar worden zeer realistisch, warm en met overtuiging weergeven, deze nieuwe set is een hele grote upgrade.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Allan taylor hoge eisen aan de set? Is dat sarcastisch bedoelt? Klinkt al snel lekker toch?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Pjotr »

Geniet er van Olaf! Zal hem zo ook weer eens opzetten.

[Edit]
@Walt: Zo als de waard is vertrouwt ie de gasten zullen we maar zeggen.
Plaats reactie