13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
En er werd ook wat muziek theorie onderwezen ?
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Barry, bedankt voor weer een goed georganiseerde dag.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
+1, was weer prima geregeld allemaal!
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Was wat mij betreft weer een geslaagde ZBA meeting, weer een hoop mooie dingen gezien en gehoord. Vond de 3D geprinte mini monitortjes errug verassend, blijf mij verbazen hoe goed die kleine breedbanders het deden ! Hoe heette die werkelijk schattige klasse D + dsp ampjes ook alweer, iets met bak geloof ik ?
Verder natuurlijk zoals vast een aantal hier met mij van mijn stoel gevallen bij het purifi setje met de 600€ tweet, kost wat maar je zus wat een beeld zetten die dingen neer
Leerzaam was het cardioïde verhaal, top
ga er toch eens mee experimenteren !
Had graag nog wat meer demos bijgewoond maar had niet verwacht dat de ouwe Philips meuk nog zoveel aandacht zou trekken
dank voor de organisatie mannen, heb wederom genoten !!!!!!
Verder natuurlijk zoals vast een aantal hier met mij van mijn stoel gevallen bij het purifi setje met de 600€ tweet, kost wat maar je zus wat een beeld zetten die dingen neer
Leerzaam was het cardioïde verhaal, top
Had graag nog wat meer demos bijgewoond maar had niet verwacht dat de ouwe Philips meuk nog zoveel aandacht zou trekken
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
sure Berrybak
Leuk om te lezen allemaal, zijn er nog meer foto's?
Leuk om te lezen allemaal, zijn er nog meer foto's?
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Het was een uitstekende dag, Barry dank voor het organiseren!
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Barry, bedankt voor weer een fantastische luisterdag!
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Dat was weer een geslaagde dag ondanks dat deze met wat tegenslagen begon vandaag.
Ik had vandaag de Pure DSD Dac bij me en had het plan om deze aan te sturen met HQ Player.
Begon lekker dat ik het internet niet aan de gang kreeg om de HQP server op te starten, die doet een check over internet of de licentie operationeel is.
dus de server wilde niet starten, dan uiteindelijk internet aan de gang en wil de server nog niet starten. uiteindelijk zonder server de boel aan de gang gekregen en we hadden muziek....... maar ook een brom in de eindversterker. versterker verwisseld en we hadden muziek.
Dat ging verder prima dus een geslaagde dag uiteindelijk.
Thuis gekomen en alles aangesloten, werkt alles gewoon zonder probleem ook van de brom is niets meer te merken. de server komt ook gewoon online. Bijzonder.
Barry top organisatie weer, bedankt!
Ik had vandaag de Pure DSD Dac bij me en had het plan om deze aan te sturen met HQ Player.
Begon lekker dat ik het internet niet aan de gang kreeg om de HQP server op te starten, die doet een check over internet of de licentie operationeel is.
dus de server wilde niet starten, dan uiteindelijk internet aan de gang en wil de server nog niet starten. uiteindelijk zonder server de boel aan de gang gekregen en we hadden muziek....... maar ook een brom in de eindversterker. versterker verwisseld en we hadden muziek.
Dat ging verder prima dus een geslaagde dag uiteindelijk.
Thuis gekomen en alles aangesloten, werkt alles gewoon zonder probleem ook van de brom is niets meer te merken. de server komt ook gewoon online. Bijzonder.
Barry top organisatie weer, bedankt!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Zo, ook weer thuis. Leuke dag gehad.
Barry bedankt voor de organisatie !!
Barry bedankt voor de organisatie !!
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Hartelijk dank Barry voor de organisatie ! weer top geregeld en een bedankje voor iedereen die iets heeft mee genomen.
Was leuk om eens een hele dag rond te dwalen en te kletsen, en natuurlijk luisteren !
Vond de metingen ook leuk om te zien (was nog niet eerder in deze kamer geweest) De lezing heb ik net aan gemist
maar ik ga eens door het topic heen.
Bedankt iedereen !
Was leuk om eens een hele dag rond te dwalen en te kletsen, en natuurlijk luisteren !
Vond de metingen ook leuk om te zien (was nog niet eerder in deze kamer geweest) De lezing heb ik net aan gemist
Bedankt iedereen !
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Weer thuis na weer een zeer geslaagde luisterdag, weer meer niet dan wel gezien (zoals zo vaak). Barry bedankt voor de vlekkeloze organisatie! op naar de 14e

precies zoals je voorspeld had
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Superleuke en fijn georganiseerde dag, bedankt!
Heb eigenlijk te weinig andere speakers geluisterd.
Ik vond de cardioïde lezing ook erg boeiend
Prima kamerindeling en erg fijn dat ik mijn bouwsels toch in een kamer heb kunnen laten horen, dank daarvoor
Heb eigenlijk te weinig andere speakers geluisterd.
Ik vond de cardioïde lezing ook erg boeiend
Prima kamerindeling en erg fijn dat ik mijn bouwsels toch in een kamer heb kunnen laten horen, dank daarvoor
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Net thuis, was een zeer gezellige dag!
Ik had eigenlijk nergens problemen mee, de Billie Jean KT88's deden het prima, de streamer en het modum vonden elkaar probleemloos, de Klassieke 3 weg kon lekker los in de ruimte en later met de AFDAC-LB/CA versterker combi ging het eigenlijk nóg beter...top!
Het restaurant deed weer z'n best om het eten in de war te gooien, maar we hebben allemaal eten gehad uiteindelijk
Ik had eigenlijk nergens problemen mee, de Billie Jean KT88's deden het prima, de streamer en het modum vonden elkaar probleemloos, de Klassieke 3 weg kon lekker los in de ruimte en later met de AFDAC-LB/CA versterker combi ging het eigenlijk nóg beter...top!
Het restaurant deed weer z'n best om het eten in de war te gooien, maar we hebben allemaal eten gehad uiteindelijk
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
haha ja de friet tent is altijd een verassing of je je bestelling krijgt en of het klopt.... naja 2 keer op rij nu 
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Het is me één keer gelukt om daar een hamburger te krijgen...
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Bedankt Barry en de rest voor deze dag.
Ik had weer eens tijd om een show bij te wonen.
En was daarnaast benieuwd wat de lii meet.
Verschillende andere mooie bouwsels gezien.
Hopelijk tot de volgende keer.
Ik had weer eens tijd om een show bij te wonen.
En was daarnaast benieuwd wat de lii meet.
Verschillende andere mooie bouwsels gezien.
Hopelijk tot de volgende keer.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Zijn er nog foto's gemaakt met misschien een kleine beschrijving erbij?
Ik ben zelf vergeten foto's te maken...
Ik ben zelf vergeten foto's te maken...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik heb er zelf maar een gemaakt. Een van een nogal opvallend soft-wired filter:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Nogmaals bedankt voor de puike otganisatie @Barry2001. Erg leuk om de vele creaties te zien en horen en net als vorig jaar verat ik kamer 7
. Was onder de indruk van hoe Timpert best ingewikkelde materie zo helder uiteen heeft gezet
!
Heb weinig foto's gemaakt deze editie
, volgend jaar toch maar weer doen
.
Heb weinig foto's gemaakt deze editie
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Barry, bedankt voor de fijne organisatie! En alle andere ook voor de mooie creaties. En Timpert, erg leuke en te begrijpen lezing over een best wel moeilijk onderwerp. Het was een erg leuke, leerzame en ook gezellige dag!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Zelf kan ik ook terugkijken op een gave luisterdag, leuk dat jullie in grote getalen de reis naar Oost hebben ondernomen
Helaas enkele afmeldingen wegens ziekte vooraf waardoor enkele demo's niet door konden gaan, maar denk dat er genoeg te luisteren is overgebleven. Zonder jullie demo's geen luisterdag! Goede opkomst, lekker druk hopelijk niet te druk in de kamers. Ook hier uit het dorp wat bekenden van vroeger, leuk om die weer eens te zien en te spreken, hopelijk is daar het audio zelfbouw virus weer een beetje aangewakkerd.
Graag wil ik nog enkele mensen bedanken: Sandra bij de kassa die weer eens haar vrije zaterdag opoffert voor de luisterdag (vroeg gister ook iemand, Sandra is dus niet mijn vrouw maar een hele goede vriendin die dit belangeloos doet
), Jurgen voor het vroeg z'n nest uitkomen om te helpen met de kamers klaar te zetten en natuurlijk de lezing die erg is gewaardeerd. Geeft net dat beetje extra aan de dag. En Issa de beheerder, normaal gesproken zit het wijkcentrum dicht op zaterdag, ook voor hem is het weekend en komt hij toch werken. Stefan die weer de metingen voor z'n rekening heeft genomen, top!
Dan is het geloof ik maar goed dat ik wel foto's heb gemaakt
Komen er zo aan. Bedankt iedereen en hopelijk tot een volgende keer!
Graag wil ik nog enkele mensen bedanken: Sandra bij de kassa die weer eens haar vrije zaterdag opoffert voor de luisterdag (vroeg gister ook iemand, Sandra is dus niet mijn vrouw maar een hele goede vriendin die dit belangeloos doet
Dan is het geloof ik maar goed dat ik wel foto's heb gemaakt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Bestellen er wel eens, online en dan afhaal, gaat altijd goed, heb daar ter plekke nooit gegeten. Denk dat ze als frietkot niet zijn ingericht op grotere groepen.
Wat een optie is voor volgend jaar om na de luisterdag bij vd Valk wat te gaan eten, uitgebreid dineren zit na zo'n dag ook niemand op te wachten denk ik. De meesten van jullie gaan toch bij vd Valk de snelweg op, en in tegenstelling tot de binnenstad is het makkelijk en gratis parkeren. Staat wel je auto met mogelijk veel spullen onbeheerd.
Vd Valk is meer ingericht voor grotere groepen, ben daar dan zelf niet bij, dus zelf regelen (reserveren) als jullie dat willen.
