13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door ray5150 »

En er werd ook wat muziek theorie onderwezen ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Zweitse »

Barry, bedankt voor weer een goed georganiseerde dag.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door VintageHarry »

+1, was weer prima geregeld allemaal!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door motoindo »

Was wat mij betreft weer een geslaagde ZBA meeting, weer een hoop mooie dingen gezien en gehoord. Vond de 3D geprinte mini monitortjes errug verassend, blijf mij verbazen hoe goed die kleine breedbanders het deden ! Hoe heette die werkelijk schattige klasse D + dsp ampjes ook alweer, iets met bak geloof ik ?

Verder natuurlijk zoals vast een aantal hier met mij van mijn stoel gevallen bij het purifi setje met de 600€ tweet, kost wat maar je zus wat een beeld zetten die dingen neer =D>

Leerzaam was het cardioïde verhaal, top :goeie: ga er toch eens mee experimenteren !

Had graag nog wat meer demos bijgewoond maar had niet verwacht dat de ouwe Philips meuk nog zoveel aandacht zou trekken :shock: dank voor de organisatie mannen, heb wederom genoten !!!!!!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door wouter »

sure Berrybak

Leuk om te lezen allemaal, zijn er nog meer foto's?
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door timpert »

Het was een uitstekende dag, Barry dank voor het organiseren!
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door GerardJ »

Barry, bedankt voor weer een fantastische luisterdag!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Kappa7 »

Dat was weer een geslaagde dag ondanks dat deze met wat tegenslagen begon vandaag.
Ik had vandaag de Pure DSD Dac bij me en had het plan om deze aan te sturen met HQ Player.
Begon lekker dat ik het internet niet aan de gang kreeg om de HQP server op te starten, die doet een check over internet of de licentie operationeel is.
dus de server wilde niet starten, dan uiteindelijk internet aan de gang en wil de server nog niet starten. uiteindelijk zonder server de boel aan de gang gekregen en we hadden muziek....... maar ook een brom in de eindversterker. versterker verwisseld en we hadden muziek.
Dat ging verder prima dus een geslaagde dag uiteindelijk.
Thuis gekomen en alles aangesloten, werkt alles gewoon zonder probleem ook van de brom is niets meer te merken. de server komt ook gewoon online. Bijzonder.
Barry top organisatie weer, bedankt!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door pappaleo »

Zo, ook weer thuis. Leuke dag gehad.
Barry bedankt voor de organisatie !!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door WrineX »

Hartelijk dank Barry voor de organisatie ! weer top geregeld en een bedankje voor iedereen die iets heeft mee genomen.
Was leuk om eens een hele dag rond te dwalen en te kletsen, en natuurlijk luisteren !

Vond de metingen ook leuk om te zien (was nog niet eerder in deze kamer geweest) De lezing heb ik net aan gemist :( maar ik ga eens door het topic heen.


Bedankt iedereen !
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Henkjan »

Weer thuis na weer een zeer geslaagde luisterdag, weer meer niet dan wel gezien (zoals zo vaak). Barry bedankt voor de vlekkeloze organisatie! op naar de 14e
Kappa7 schreef: za 07 feb 2026, 20:58
Thuis gekomen en alles aangesloten, werkt alles gewoon zonder probleem ook van de brom is niets meer te merken. de server komt ook gewoon online.
precies zoals je voorspeld had :lol:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door MichaelB »

Superleuke en fijn georganiseerde dag, bedankt!
Heb eigenlijk te weinig andere speakers geluisterd.
Ik vond de cardioïde lezing ook erg boeiend :goedzo:

Prima kamerindeling en erg fijn dat ik mijn bouwsels toch in een kamer heb kunnen laten horen, dank daarvoor :dank:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Shadow »

Net thuis, was een zeer gezellige dag!
Ik had eigenlijk nergens problemen mee, de Billie Jean KT88's deden het prima, de streamer en het modum vonden elkaar probleemloos, de Klassieke 3 weg kon lekker los in de ruimte en later met de AFDAC-LB/CA versterker combi ging het eigenlijk nóg beter...top!

Het restaurant deed weer z'n best om het eten in de war te gooien, maar we hebben allemaal eten gehad uiteindelijk :-"
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door WrineX »

haha ja de friet tent is altijd een verassing of je je bestelling krijgt en of het klopt.... naja 2 keer op rij nu :)
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door timpert »

Het is me één keer gelukt om daar een hamburger te krijgen...
marchetto
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:11
Locatie: Franeker

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door marchetto »

Bedankt Barry en de rest voor deze dag.
Ik had weer eens tijd om een show bij te wonen.
En was daarnaast benieuwd wat de lii meet.
Verschillende andere mooie bouwsels gezien.
Hopelijk tot de volgende keer.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door MichaelB »

Zijn er nog foto's gemaakt met misschien een kleine beschrijving erbij?
Ik ben zelf vergeten foto's te maken...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door pappaleo »

Ik heb er zelf maar een gemaakt. Een van een nogal opvallend soft-wired filter: :lol:
1000039693_1280x960.jpg
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door TabCam »

Nogmaals bedankt voor de puike otganisatie @Barry2001. Erg leuk om de vele creaties te zien en horen en net als vorig jaar verat ik kamer 7 :hide: . Was onder de indruk van hoe Timpert best ingewikkelde materie zo helder uiteen heeft gezet :goeie: !
Heb weinig foto's gemaakt deze editie ](*,) , volgend jaar toch maar weer doen :sure: .
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Pon-e »

Barry, bedankt voor de fijne organisatie! En alle andere ook voor de mooie creaties. En Timpert, erg leuke en te begrijpen lezing over een best wel moeilijk onderwerp. Het was een erg leuke, leerzame en ook gezellige dag!
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door cool »

Ben het er helemaal mee eens :dank:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Barry2001 »

Zelf kan ik ook terugkijken op een gave luisterdag, leuk dat jullie in grote getalen de reis naar Oost hebben ondernomen :goedzo: Helaas enkele afmeldingen wegens ziekte vooraf waardoor enkele demo's niet door konden gaan, maar denk dat er genoeg te luisteren is overgebleven. Zonder jullie demo's geen luisterdag! Goede opkomst, lekker druk hopelijk niet te druk in de kamers. Ook hier uit het dorp wat bekenden van vroeger, leuk om die weer eens te zien en te spreken, hopelijk is daar het audio zelfbouw virus weer een beetje aangewakkerd.

Graag wil ik nog enkele mensen bedanken: Sandra bij de kassa die weer eens haar vrije zaterdag opoffert voor de luisterdag (vroeg gister ook iemand, Sandra is dus niet mijn vrouw maar een hele goede vriendin die dit belangeloos doet :dank: ), Jurgen voor het vroeg z'n nest uitkomen om te helpen met de kamers klaar te zetten en natuurlijk de lezing die erg is gewaardeerd. Geeft net dat beetje extra aan de dag. En Issa de beheerder, normaal gesproken zit het wijkcentrum dicht op zaterdag, ook voor hem is het weekend en komt hij toch werken. Stefan die weer de metingen voor z'n rekening heeft genomen, top!

Dan is het geloof ik maar goed dat ik wel foto's heb gemaakt :mrgreen: Komen er zo aan. Bedankt iedereen en hopelijk tot een volgende keer!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Shadow »

:goedzo: :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Barry2001 »

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.JPG
21.JPG
22.JPG
23.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG
27.JPG
28.JPG
29.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Bericht door Barry2001 »

Shadow schreef: za 07 feb 2026, 22:59
Het restaurant deed weer z'n best om het eten in de war te gooien, maar we hebben allemaal eten gehad uiteindelijk :-"
Bestellen er wel eens, online en dan afhaal, gaat altijd goed, heb daar ter plekke nooit gegeten. Denk dat ze als frietkot niet zijn ingericht op grotere groepen.

Wat een optie is voor volgend jaar om na de luisterdag bij vd Valk wat te gaan eten, uitgebreid dineren zit na zo'n dag ook niemand op te wachten denk ik. De meesten van jullie gaan toch bij vd Valk de snelweg op, en in tegenstelling tot de binnenstad is het makkelijk en gratis parkeren. Staat wel je auto met mogelijk veel spullen onbeheerd.

Vd Valk is meer ingericht voor grotere groepen, ben daar dan zelf niet bij, dus zelf regelen (reserveren) als jullie dat willen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”