13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Luister op m'n werkkamer alweer even naar m'n GU50PP. En dat klinkt prima, op de Refmons hier op de kamer. Ik ga hier op de luisterdag een demo mee geven, met als bron een good old Squeezebox. Vorig jaar heb ik al eens een soort 'mix' gemaakt, veel verschillende nummer in een verkorte uitvoering zodat zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen in de (korte) demotijd te gehore kunnen worden gebracht. Gaat nu ook weer mee.
GU50PP, met hier een bouwverslag. Belangrijk om te vermelden, credits voor het versterker ontwerp gaan naar Anne Ah!buis. De overige extra features komen uit eigen koker, bias uitlezing eindbuizen met IN2 nixie buisjes, ingangsselectie, inschakelvertraging. Een wat (m.i. onterecht) minder bekende buis, GU50, milspec, lekker stabiel en nog steeds voor een habbekrats NOS te koop.
GU50PP, met hier een bouwverslag. Belangrijk om te vermelden, credits voor het versterker ontwerp gaan naar Anne Ah!buis. De overige extra features komen uit eigen koker, bias uitlezing eindbuizen met IN2 nixie buisjes, ingangsselectie, inschakelvertraging. Een wat (m.i. onterecht) minder bekende buis, GU50, milspec, lekker stabiel en nog steeds voor een habbekrats NOS te koop.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
wow ook met die nixie's dat ziet er prachtig uit !
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Jazeker, dank jullie wel voor de beider aanboden. Ik neem wel even per PB contact op over hoe e.e.a. te organiseren.
Mocht er nog iemand dichter bij Eindhoven zich melden dan zou dat helemaal mooi zijn, maar hiermee kan ik ook uit de voeten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Okay, sluiten we dit onderwerp hier, verder contact met daniel hierover via PB.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Jeees wat een hoop aanmeldingen en volgens mij extreem (en veel) mooie bouwsels, vele super gelikt.
Hengelo was vorig jaar ook al zo goed bezocht !
Hengelo was vorig jaar ook al zo goed bezocht !
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Mooie aanmeldingen mensen, het wordt weer een ouderwets volle bak
Ik heb een poging gedaan iets van een kamerverdeling te maken zie post 3 van dit topic, ik hoop dat ik niemand vergeten ben
het is natuurlijk niet in beton gegoten, wil je wat anders, laat maar horen (ben dit weekend wat minder goed bereikbaar, reactie komt altijd).
Ik heb een poging gedaan iets van een kamerverdeling te maken zie post 3 van dit topic, ik hoop dat ik niemand vergeten ben
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik moest mij ook nog aanmelden, bij deze 
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Vandaag de Trex 5a versterker afgebouwd. Gaat mee naar Hengelo.
Moet nog ebbenhouten zijpanelen aan,
Koellichaam zit aan de voorkant zoals vroeger ook bij de quad versterkers.
Ik neem ook 6m backdrop met statieven mee voor in kamer 1.
Moet nog ebbenhouten zijpanelen aan,
Koellichaam zit aan de voorkant zoals vroeger ook bij de quad versterkers.
Ik neem ook 6m backdrop met statieven mee voor in kamer 1.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
mooie kast ! genoeg ruimte om er een meer kanaals van te maken ! flinke unit wat betreft koeling
die gaat niet te heet worden, dat is zeker.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
De AER luidsprekers gaan wel geluid krijgen deze week.
Of de minimum-maximum klaar is weet ik pas vrijdagavond.
Stekkerblokjes gaan wel weer mee voor wie dr één vergeet
Of de minimum-maximum klaar is weet ik pas vrijdagavond.
Stekkerblokjes gaan wel weer mee voor wie dr één vergeet
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Voor de geïnteresseerden: De presentatie van Jurgen (timpert) is om 14:00 in kamer 6: dit is een presentatie over afstraalgedrag, en het nut van dipool en cardioïde luidsprekers.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Mooie tijd.
Daar heb ik zaterdag meer van dan gepland want ik ga waarschijnlijk de minimum-maximum niet klaar krijgen en enkel de fullrange vloerstaanders meenemen.
Mijn Fein multitool bromt en rookt
Daar heb ik zaterdag meer van dan gepland want ik ga waarschijnlijk de minimum-maximum niet klaar krijgen en enkel de fullrange vloerstaanders meenemen.
Mijn Fein multitool bromt en rookt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Helaas ook voor deze minimum-maximum, de laatste. Komt vast goed een volgende keer. Heb 'm doorgestreept, we zijn natuurlijk benieuwd voor de full-rangers.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
De tijd was gewoon te kort voor de minimum-maximum. Had ik fulltime beschikbaar gehad en redelijk weer, dan was het misschien gelukt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
En nou maar hopen dat er geen ijzel komt.......
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ach man. We kunnen buiten koffiedrinken zaterdag.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Kan me herinneren dat ik in 2016 naar Hengelo ben geglibberd....
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Dat zal inmiddels wel weg gegooid zijn.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Dat was toch in 2019 ? Op 2 februari door de natte sneeuw met een gehuurde Skoda volgens mijn agenda. Maar dit jaar ziet het er gelukkig beter uit 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik wil mij ook aanmelden voor de komende zaterdag.
Even de weersverwachting afgewacht.
Even de weersverwachting afgewacht.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik ga zaterdag niet kunnen komen. Heb wat andere prioriteiten. Volgende keer beter…
