13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Hallo Barry,
Ben er ook graag bij! Wilde dan graag laten horen de actieve twee-weg monitor die vorig jaar is gemeten door Satefan (zie foto's in de openingspost), en nu dus te laten horen wat het geworden is. Zie viewtopic.php?t=32674
Toen: Nu:
Het zou leuk zijn om dit te programmeren in dezelfde ruimte als het cardioide probeersel waar Satefan, Tabcam en ik aan werken.viewtopic.php?p=2120613#p2120613.
Mocht het cardioide niet helemaal lukken dan is die set nog steeds een mooie monitor met toprange drivers en dat is dan leuk om te vergelijken met de meer basic drivers van mijn eerste zelfbouw speakers!
Ben er ook graag bij! Wilde dan graag laten horen de actieve twee-weg monitor die vorig jaar is gemeten door Satefan (zie foto's in de openingspost), en nu dus te laten horen wat het geworden is. Zie viewtopic.php?t=32674
Toen: Nu:
Het zou leuk zijn om dit te programmeren in dezelfde ruimte als het cardioide probeersel waar Satefan, Tabcam en ik aan werken.viewtopic.php?p=2120613#p2120613.
Mocht het cardioide niet helemaal lukken dan is die set nog steeds een mooie monitor met toprange drivers en dat is dan leuk om te vergelijken met de meer basic drivers van mijn eerste zelfbouw speakers!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Welkom! Heb je aanmelding genoteerd, zal je in dezelfde ruimte zetten met Satefan en Tabcam.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Die minimum-maximum ga ik niet meer redden. De tijd is te kort en de weersomstandigheden werken niet mee in mijn meetruimte (de achtertuin).
De Keski daarentegen, is in beluisterbare staat. Nog niet afgewerkt en met een extern filter, maar dat boeit niet op een luisterdag. Dat hebben we vaker gedaan.
De Keski daarentegen, is in beluisterbare staat. Nog niet afgewerkt en met een extern filter, maar dat boeit niet op een luisterdag. Dat hebben we vaker gedaan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Prima Leo, staat genoteerd.
Dan is er nog steeds ruimte voor meer demo's, heeft iemand nog leuke zelfbouw ter demonstratie?
Dan is er nog steeds ruimte voor meer demo's, heeft iemand nog leuke zelfbouw ter demonstratie?
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik wil wel een bron en versterking mee nemen.
Wordt dan de pure dsd dac en de badkamer versterker.
Als iemand een mooie speaker heeft hebben we een set.
Wordt dan de pure dsd dac en de badkamer versterker.
Als iemand een mooie speaker heeft hebben we een set.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Voor 3 personen aanmelden aub.
van Zon
de Bruijn
Feenstra
Mvg
van Zon
de Bruijn
Feenstra
Mvg
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Goed plan, staat erbij George.
Heb je speaker erbij gezet, kiek maar even of het lukt in tijd.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Lijkt me prima dan hebben we een mooie set.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik kwam net de klassieke 3 weg van JeroenD tegen op zolder, die neem ik mee, samen met een AfdacLB / CA combi en de Billie/Jean gebouwd door Bert, als bron pak ik een Wiim Pro Plus streamer in. Maar ik heb echt wel een auto vol zo 
Laatst gewijzigd door Shadow op ma 12 jan 2026, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Is er ook een topic over die klassieke 3-weg geweest? Dan kan ik me vast inlezen 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
De Dre Accuton monitors en de Shadow complete set staan erbij, goed bezig daar!
En dan begint het toch wel weer lekker door te lopen zo mensen
Vanmiddag had ik een afspraak bij het wijkcentrum, alles nog even doorgenomen. Naja is ook niet heel veel anders dan andere jaren, maar er is maar 1 iemand van het wijkcentrum aanwezig, ook daar kampt men met personele problemen. Als er iemand zou kunnen helpen met 's morgens wat stoelen ed klaar zetten (en eind vd dag wat opruimen)? Zodat we om 10:00 ook kunnen beginnen met de demo's, mag wel in pb naar mij toe dan kunnen we wat afspreken.
Maar dit wordt wel wat, zin an
En dan begint het toch wel weer lekker door te lopen zo mensen
Vanmiddag had ik een afspraak bij het wijkcentrum, alles nog even doorgenomen. Naja is ook niet heel veel anders dan andere jaren, maar er is maar 1 iemand van het wijkcentrum aanwezig, ook daar kampt men met personele problemen. Als er iemand zou kunnen helpen met 's morgens wat stoelen ed klaar zetten (en eind vd dag wat opruimen)? Zodat we om 10:00 ook kunnen beginnen met de demo's, mag wel in pb naar mij toe dan kunnen we wat afspreken.
Maar dit wordt wel wat, zin an
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik heb met Barry afgesproken om een korte presentatie over afstraalgedrag, en het nut van dipool en cardioïde luidsprekers te houden. Ik ga er een verhaal van maken dat voor iedereen te volgen is. Plaats en tijd worden nog bepaald.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ah top!
Ik reserveer bij dezen een plek, of dat nou kan of niet...
Ik reserveer bij dezen een plek, of dat nou kan of niet...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Dat kan inderdaad niet. Daarom reserveer ik er ook een. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Zal er in elk geval een niet te kleine ruimte voor nemen
tof dat je dit wilt doen Jurgen.
Het stoelen klaarzetten is ook aangeboden, zijn we ook mee uit de brand.
Het stoelen klaarzetten is ook aangeboden, zijn we ook mee uit de brand.
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Ik haal het helaas niet om de Minimum-Maximum op tijd af te hebben.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Hier ook hoor, er is gewoon te weinig tijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Kamer 1 is een forse kamer, bij uitstek geschikt voor een wat groter systeem. Heeft iemand daar nog wat leuks voor staan?
