Minimum-Maximum: PappaLeo
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Dat kan ik nog proberen, maar mijn ervaring is dat ze hun oorspronkelijk niveau nooit meer gaan bereiken.
De Daytons die ik binnengekregen heb zijn nieuw, niet te duur, hebben een prettige frequentiekarakteristiek en nog een lagere Fs ook. Dus waarom zou ik proberen om een paar in ontbinding verkerende Morels te reanimeren?
De Daytons die ik binnengekregen heb zijn nieuw, niet te duur, hebben een prettige frequentiekarakteristiek en nog een lagere Fs ook. Dus waarom zou ik proberen om een paar in ontbinding verkerende Morels te reanimeren?
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Zolang je ze maar niet in de kliko doet. Heel misschien ga ik nog een setje kunnen gebruiken. Dan neem ik ze graag van je over.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Nou, dan moet je gauw beloven naar Hengelo te komen, want mijn kliko heeft ook trek in een lekker kerstmaaltje.
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Hahaha,
Ik ben er bij. En ik hoop deze vakantie de kasten geplakt te krijgen.
Tweetertjes ook maar eens uitgepakt.
Ik ben er bij. En ik hoop deze vakantie de kasten geplakt te krijgen.
Tweetertjes ook maar eens uitgepakt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Nee.
Bovendien is het compartiment achter die mid zo groot dat die de hele pijp afsluit. Dus niet echt geschikt.
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Die Dayton RS52 moesten destijds in Jeroen z'n 3 weg maar waren niet leverbaar toen....mooie mid wel!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Even een paar snelle metingen: Dat ziet er al een stuk beter uit. Fs = 363Hz
Aan de impedantiekarakteristiek zien we wel een paar kleine resonanties op ongeveer 800 1800 en 12000Hz
De laatste is de break-up en die op 1800 Hz zien we ook terug in de burst decay. De vraag is wat je daarvan gaat horen.
De toekomst zal het leren.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Ben wel benieuwd wat dat gaat worden met deze mid, hier ligt namelijk ook nog zo’n set. Interessant sowieso om de metingen te zien! 
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Ik heb ooit een artikel gelezen waarbij die resonanties werden getackeld met extra demping binnen in de behuizing. Ik weet echter niet meer waar, of het internet of een HH danwel K&T. Misschien bij Zapf audio(?), een site die niet meer in de lucht is.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Zaph heeft in ieder geval wel een ontwerp met deze mids gemaakt, maar de details weet ik zo niet meer.
Edit: dit is ‘m : https://zaphaudio.com/ZDT3.5.html
Edit: dit is ‘m : https://zaphaudio.com/ZDT3.5.html
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Deze mid is gesloten van achter toch? Heeft geen behoefte aan een kamer...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Klopt, ik kan in die pijp geen "open" mid gebuiken. Gewoon eentje met een wat minder lompe achterkamer dan die Philips. Die sluit de hele pijpoppervlakte af.
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Mwah, is bij Action dan wel Ikea toch wel een e.o.a. bamboe kommetje te vinden voor een 7 cm mid al la de RS100 o.i.d.? Ach, je bent nu voorzien 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Binnenoppervlakte van de pijp is ca 12 bij 17 cm. Dat is al gauw afgesloten.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Omdat de nieuwe mid ietwat andere afmetingen heeft moest ik eerst Frankenstein spelen.
Met wat restjes lijmen en opnieuw frezen is ie toch op zijn plek gekomen: Hij is net zo groot als de woofertjes. Vind ik esthetisch niet echt top, maar ja, bij een Minimum project moet ik niet zeuren.
Eens kijken wat afstandsmetingen gaan doen. Het is jammer dat het zulk slecht weer is. Buiten meten is geen optie en binnen heb ik niet voldoende ruimte.
Met wat restjes lijmen en opnieuw frezen is ie toch op zijn plek gekomen: Hij is net zo groot als de woofertjes. Vind ik esthetisch niet echt top, maar ja, bij een Minimum project moet ik niet zeuren.
Eens kijken wat afstandsmetingen gaan doen. Het is jammer dat het zulk slecht weer is. Buiten meten is geen optie en binnen heb ik niet voldoende ruimte.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Minimum-Maximum: PappaLeo
Metingen heb ik even geleden op een mooie dag in maart al gedaan. Ik heb een filter gesimuleerd in boxsim en het opgebouwd met onderdelen uit de voorraad.
Alleen een stevige spoel van 2mH2 ontbrak. Om dat ding nou los te bestellen is ook weer zo wat, dus lag het project even stil. Vandaag had ik andere onderdelen nodig, dus ik heb een bestelling de deur uit gedaan waar ook de 2mH2 spoelen bij zitten.
Over enkele dagen kan ik dus bepalen of dit ontwerp levensvatbaar is en er 2 gebouwd kunnen gaan worden.
Alleen een stevige spoel van 2mH2 ontbrak. Om dat ding nou los te bestellen is ook weer zo wat, dus lag het project even stil. Vandaag had ik andere onderdelen nodig, dus ik heb een bestelling de deur uit gedaan waar ook de 2mH2 spoelen bij zitten.
Over enkele dagen kan ik dus bepalen of dit ontwerp levensvatbaar is en er 2 gebouwd kunnen gaan worden.
