Mijn CTA 6.2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door meanman64 »

Volume pot meter moet al zeker vervangen worden , werkt niet naar behoren .
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door Willy_61 »

meanman64 schreef: di 12 aug 2025, 12:24
Willy , kunt ge mij ook vertellen welke afmetingen die rasters hebben van uw top cover ?
Het is een raster met openingen van 5 op 5mm.
De afmetingen van het totale rooster zal je zelf moeten opmeten want jouw chassis is anders dan wat ik normaal gebruik.
chassis 6.2.jpg
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door meanman64 »

Dacht het al .
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door meanman64 »

meanman64 schreef: di 12 aug 2025, 19:50
De balans regeling klopt ook niet , draai ik haar links dan gaat de rechterkant harder spelen .
Als ik hierover nog eens mijn hoofd breek bedenk ik mij het volgende .
Is het niet zo dat bij de LM1036 enkel 1 kanaal word verzwakt of worden ze effectief allebei geregeld ?
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door Willy_61 »

De LM1036 regelt beide kanalen.
De potentiometers zitten allen tussen aarde en de referentiespanning (5,4V) aangesloten. De loper stuurt dan via het IC Volume, Bas , Treble en Balance. Wat betreft deze laatste: de spanning op loper gaat via R11 naar pen 9 van het IC. Dat stuurt intern de output meer naar links (pen-8) of naar rechts (pen-13) afhankelijk van de spanning op pen 9.
Ik heb de layout van de print nog eens afgecheckt met het schema en de output 13 gaat wel degelijk naar het rechter kanaal en 18 naar links.

Wat kan je doen: controleer of de LS-aansluitbussen achteraan intern de versterker correct naar het juiste kanaal gaan. Bovenkant print is rechts ook het rechter kanaal.
Mocht dat allemaal toch juist aangesloten zitten, is mijn schema wat dat betreft fout en stel ik voor dat je de aansluitingen op de print omwisselt.

Datasheet gegevens:
De LM1036 is een DC-gestuurd toon- (bas/treble), volume- en balanscircuit voor stereotoepassingen in audiosystemen. Een extra regelingang maakt eenvoudige luidheidscompensatie mogelijk.
Vier regelingangen maken regeling van de bas-, treble-, balans- en volumefuncties mogelijk door middel van gelijkspanningen via vier potentiometers die kunnen worden voorgespannen door een zener-geregelde voeding op het circuit (referentiespanning).

Kenmerken
- Groot volumeregelbereik, 75 dB
- Toonregeling, ±15 dB
- Kanaalscheiding, 75 dB
- Lage vervorming, 0,06% voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
- Hoge signaal-ruisverhouding, 80 dB voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Mijn CTA 6.2

Bericht door meanman64 »

Hoe ver staan we hier ondertussen ?
De toon regeling heb ik op dit moment niet in gebruik omdat ik met een probleempje zit .
Geluidswijs klinkt hij lekker maar ik meen een vervorming te horen . Dit moet nog bevestigd worden met een scoop om het visueel te maken . Op mijn luister plek viel het niet op maar toen ik tussen mijn speakers in ging zitten viel het mij wel op dat het niet helemaal zuiver klonk .
Kan het aan de buisjes liggen ?
Plaats reactie