Mijn CTA 6.2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Mijn CTA 6.2
Als ik hierover nog eens mijn hoofd breek bedenk ik mij het volgende .
Is het niet zo dat bij de LM1036 enkel 1 kanaal word verzwakt of worden ze effectief allebei geregeld ?
Re: Mijn CTA 6.2
De LM1036 regelt beide kanalen.
De potentiometers zitten allen tussen aarde en de referentiespanning (5,4V) aangesloten. De loper stuurt dan via het IC Volume, Bas , Treble en Balance. Wat betreft deze laatste: de spanning op loper gaat via R11 naar pen 9 van het IC. Dat stuurt intern de output meer naar links (pen-8) of naar rechts (pen-13) afhankelijk van de spanning op pen 9.
Ik heb de layout van de print nog eens afgecheckt met het schema en de output 13 gaat wel degelijk naar het rechter kanaal en 18 naar links.
Wat kan je doen: controleer of de LS-aansluitbussen achteraan intern de versterker correct naar het juiste kanaal gaan. Bovenkant print is rechts ook het rechter kanaal.
Mocht dat allemaal toch juist aangesloten zitten, is mijn schema wat dat betreft fout en stel ik voor dat je de aansluitingen op de print omwisselt.
Datasheet gegevens:
De LM1036 is een DC-gestuurd toon- (bas/treble), volume- en balanscircuit voor stereotoepassingen in audiosystemen. Een extra regelingang maakt eenvoudige luidheidscompensatie mogelijk.
Vier regelingangen maken regeling van de bas-, treble-, balans- en volumefuncties mogelijk door middel van gelijkspanningen via vier potentiometers die kunnen worden voorgespannen door een zener-geregelde voeding op het circuit (referentiespanning).
Kenmerken
- Groot volumeregelbereik, 75 dB
- Toonregeling, ±15 dB
- Kanaalscheiding, 75 dB
- Lage vervorming, 0,06% voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
- Hoge signaal-ruisverhouding, 80 dB voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
De potentiometers zitten allen tussen aarde en de referentiespanning (5,4V) aangesloten. De loper stuurt dan via het IC Volume, Bas , Treble en Balance. Wat betreft deze laatste: de spanning op loper gaat via R11 naar pen 9 van het IC. Dat stuurt intern de output meer naar links (pen-8) of naar rechts (pen-13) afhankelijk van de spanning op pen 9.
Ik heb de layout van de print nog eens afgecheckt met het schema en de output 13 gaat wel degelijk naar het rechter kanaal en 18 naar links.
Wat kan je doen: controleer of de LS-aansluitbussen achteraan intern de versterker correct naar het juiste kanaal gaan. Bovenkant print is rechts ook het rechter kanaal.
Mocht dat allemaal toch juist aangesloten zitten, is mijn schema wat dat betreft fout en stel ik voor dat je de aansluitingen op de print omwisselt.
Datasheet gegevens:
De LM1036 is een DC-gestuurd toon- (bas/treble), volume- en balanscircuit voor stereotoepassingen in audiosystemen. Een extra regelingang maakt eenvoudige luidheidscompensatie mogelijk.
Vier regelingangen maken regeling van de bas-, treble-, balans- en volumefuncties mogelijk door middel van gelijkspanningen via vier potentiometers die kunnen worden voorgespannen door een zener-geregelde voeding op het circuit (referentiespanning).
Kenmerken
- Groot volumeregelbereik, 75 dB
- Toonregeling, ±15 dB
- Kanaalscheiding, 75 dB
- Lage vervorming, 0,06% voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
- Hoge signaal-ruisverhouding, 80 dB voor een ingangsniveau van 0,3 Vrms
Re: Mijn CTA 6.2
Hoe ver staan we hier ondertussen ?
De toon regeling heb ik op dit moment niet in gebruik omdat ik met een probleempje zit .
Geluidswijs klinkt hij lekker maar ik meen een vervorming te horen . Dit moet nog bevestigd worden met een scoop om het visueel te maken . Op mijn luister plek viel het niet op maar toen ik tussen mijn speakers in ging zitten viel het mij wel op dat het niet helemaal zuiver klonk .
Kan het aan de buisjes liggen ?
De toon regeling heb ik op dit moment niet in gebruik omdat ik met een probleempje zit .
Geluidswijs klinkt hij lekker maar ik meen een vervorming te horen . Dit moet nog bevestigd worden met een scoop om het visueel te maken . Op mijn luister plek viel het niet op maar toen ik tussen mijn speakers in ging zitten viel het mij wel op dat het niet helemaal zuiver klonk .
Kan het aan de buisjes liggen ?
