Poeh, praat me niet over de uitdagingen met het printen van grote objecten met PETG...
Totaal ander beestje dan standaard PLA.
Met PLA heb ik het printbed van m'n oude Creality CR-10S gevuld (40x40x40cm) en dat was geen probleem (als ik de printer eenmaal goed aan de praat had, maar dat is een ander verhaal).
Zelfs op m'n Bambu heb ik bij heel grote PETG prints problemen met hechting en loskomen. Iets wat ik nog niet eerder meegemaakt had met PLA (tenzij het m'n eigen ontwerpfout was). Zelfs met de supertack plate. Daar zitten kleinere PETG prints soms echt muurvast, maar grotere prints willen toch omhoog kruipen aan de randen.
Printen met CF verwacht ik geen extra problemen v.w.b. slijtage mee. De duurdere XC printers van Bambu zijn met dezelfde onderdelen gebouwd als wat ik ga inbouwen en daar zijn, voor zover ik weet, geen problemen mee.
Het grootste probleem zal de bed-adhesion zijn en uiteraard zie je dat altijd pas nadat de print al uren bezig is en kan je die dan weggooien...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Blijft spannend om delen te printen die per stuk 40 uur duren (x6 voor de grote variant om 1 speaker te printen).
Je kan dit filament niet zo snel printen.