Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef: do 20 nov 2025, 15:35
Ah op die manier. Ja, zoveel namen :D Bedoelde natuurlijk de Audio Analogue dac of is die ook al weer weg? Nee toch? Ben wel benieuwd naar een vergelijk.
De Eversolo T8 heeft geen dac aan boord. Het is alleen maar een streamer. Dus onze dac’s blijven gewoon in de set. Bij mij de Audionet en bij Olaf de Analogue.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Kappa7 »

Lijkt me best een mooie oplossing.
Juist met het vergelijk van daphile op je eigen dac en de eversolo lijkt me dat een eerlijk vergelijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Leobus schreef: do 20 nov 2025, 17:57

De Eversolo T8 heeft geen dac aan boord. Het is alleen maar een streamer.
Ah, dacht dat ie dat nu juist wel had. Een linux doosje met display dat 1400 moet kosten... Nja ziet er wel goed uit! Ben dan nog benieuwder naar Olafs verslag ivgl met Daphile.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Peter; Dat vergelijk hebben we natuurlijk ter plekke gemaakt bij Magna Hifi.
En we hadden de T8 natuurlijk niet aangeschaft als de Daphile computer het net zo goed of beter zou doen. Die T8 was echt een stuk beter.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Veel plezier ermee heren, hopelijk voor Leobus nu eindelijk weer volop genieten na de ellende met de oude pc’tje.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

+1 Veel plezier er mee Leo. Geniet er van!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Een goed verslag volgt nog als ik mijn eigen toestel binnen heb, dan kan ik er even echt voor gaan zitten.
Vandaag zat Leo op de luisterplek het ging immers om zijn aanschaf, als ik de meine binnen heb dan kan ik hem binnen mijn eigen audio keten in mijn eigen kamer nog beter vergelijken, maar dat de Eversolo beter klinkt was wel overduidelijk, maar het is wel leuk om straks de verschillen wat beter in kaart te brengen.

Het is echt een leuk ding, ikzelf vindt het ook altijd leuk om met zulke dingen een beetje te spelen en dingen uit te proberen, dus wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: do 20 nov 2025, 19:02
Een linux doosje met display dat 1400 moet kosten...
Of drie gebruikte Shun-Mook schijfjes voor € 1400,- of de Eversolo-T8, keuzes, keuzes...........
Ik ben toch maar voor de Eversolo gegaan... :mrgreen:

Vanmiddag gaan we de EverSolo van Leo aansluiten en installeren, dan gaan we hem in ieder geval al op een set horen die we beiden uiteraard goed kennen, dus ik ben wel benieuwd.
En dan kan Leo inderdaad weer lekker volop van de muziek gaan genieten, en dat is hem zeer gegund.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Die eversolo is echter over 10 jaar niks meer waard, die shun mook voeten waarschijnlijk 2800 euro… :D

Mijn Daudio streamer oplossing met HQ player en zuivere DSD dac laat voor mij verder weinig te wensen over, dus ook tevreden.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Barry2001 »

Zullen we elkaar hier in zijn/haar waarde laten? Dankjewel.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Ha Barry, noted!

Denk echter dat Olaf en ik, dit soort dingen prima van elkaar kunnen hebben, het is allemaal niet kwaad of serieus bedoelt.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Klopt helemaal Walt, ik laat jouw en een ieder ander altijd in zijn waarde, nog altijd heeft niet iedereen door dat Walt en ik elkaar onderling soms wat vriendschappelijke plaagstootjes toespelen, niets mis mee en hebben we al vaker uitgelegd.

Soms wat vrolijkheid op het forum is echt niets mis mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Eversolo focust juist op zijn duurzaamheid en met name de firmware/software. Daarmee zit je sowieso wel goed voor de toekomst lijkt mij! Is met Bose duidelijk anders.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 21 nov 2025, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Van wat ik tot nu toe aan reviews gezien heb, voor de prijs is dit echt een top ding. Zal lastig te verslaan te zijn, ook als je veel dieper in de buidel zou tasten.

@Leobus, welke dac speelde jij ook al weer mee?

Groetjes Walter
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Ik speel met een Audionet DNC. (Met ook nog een extra voeding van Audionet) Dat is een DAC/streamer. Maar jammer genoeg kan hij mijn 1Tb harde schijf met al mijn muziek niet lezen. Daar had ik dus eerst een minicomputertje voor, die zorgde voor een digitaal signaal naar de audio usb poort van de audionet.
Dat gaf geen optimaal resultaat. Andere -betere- computertjes deden wel wat, maar ik wilde ook een dedicated apparaat testen. Dat hebben we dus gisteren gedaan en het resultaat staat hier nu in de kast. Vanmiddag samen met Olaf installeren.
De vraag of deze DAC kwalitatief de extra streamer waard is hebben we gisteren ook nog even getest met een vergelijk van mijn DAC met een dure ladderdac. Mijn DAC deed niet onder voor die ladderdac, dus voor mij de moeite waard om de T8 aan te schaffen.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Hoi Leo, ik weet niet of jij dezelfde Audionet hebt als Arie (van de AVMN) maar die was niet helemaal tevreden over de USB interface van de zijne. Wellicht dat het nog uitmaakt via S/PDIF Toslink?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

Ik zag Holo audio in die set staan, mooi spul, maar niet mooi genoeg?
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Arie en ook Hans (Die vriend van hem die regelmatig mee komt) hebben een andere DAC dan ik. Wel Audionet. Bij Hans heb ik ooit mijn USB kabel laten horen. Dat maakte een stevig positief verschil. Zij hebben toen materiaal en werkwijze van mij gekregen om er ook een te maken. Weet niet of dat gelukt is.
Ik ga wel nog een keer experimenteren met AES of cinch want dat klonk bij Magna toch wel anders dan met Usb.
Maar nu eerst ff zien dat het gaat spelen.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: vr 21 nov 2025, 11:15
imho de hoofdreden om weg te blijven voor alles wat zonder cloud stopt met werken. je wil toch gewoon muziek kunnen luisteren ook als t internet er uit ligt?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Klopt helemaal wat je zegt Henk-Jan
Dat is precies de reden waarom ik alles lokaal doe, ik gebruik geen enkele cloud dienst. Ten eerste zet ik mijn data gewoon niet bij een andere partij op de pc, dat is namelijk wat je dan in feite doet, en ik wil niet afhankelijk zijn van een internet verbinding.

Bij Leo draait alles inmiddels, dus we gaan lekker muziek luisteren. :rock:
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Zo, Olaf is weer naar huis. Na gedane zaken moet ik zeggen, want het speelt, is via de IPad bedienbaar en via albumplaatjes zoekbaar.
Dat laatste was even een probleempje maar dat is ook opgelost. Overigens had ik dit zonder Olaf echt niet voor elkaar gekregen want we(Olaf) liepen regelmatig tegen iets onbegrepens aan. Maar telefoontjes naar Magna en de kennis van Olaf hebben alles opgelost.
In het begin klonk laag en mid/hoog al erg fraai, maar wat warmte ontbrak nog. Waarschijnlijk omdat de Eversolo alle muziekbestanden nog aan het inlezen was. Kost misschien de nodige rekenkracht.
Maar aan het eind daarvan was warmte al beter geworden.
Een vriend van mij met een Eversolo A8 herkende dat wel. Inspelen is wel een punt bij de Eversolo’s. Ook polariteit van de stekker zou veel doen. Fout zou het zijn als alles overdreven groot weergegeven zou worden.
Dat hebben we wel ervaren na ompolen. Snel weer terug gezet. Een betere voedingskabel zou volgens hem ook nog een flinke verbetering kunnen zijn.
Al met al klinkt het nu al erg goed. Enorme controle in het laag, mooi mid en hoog, strak gestoken stereobeeld en voldoende diepte in het beeld.
Als dit nog beter wordt door inspelen, staat hier echt een topset te spelen. Blij mee!
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

Ompolen :rofl:
Heerlijk wat de geest met ons kan doen....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door richard »

Henkjan schreef: vr 21 nov 2025, 14:02
imho de hoofdreden om weg te blijven voor alles wat zonder cloud stopt met werken. je wil toch gewoon muziek kunnen luisteren ook als t internet er uit ligt?
Dan ga je voor de slingergrammofoon als je twijfelt of de elektriciteitcentrales het dan ook nog doen.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door AatV »

Of een batterij op zolder... :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door richard »

Die raken leeg. Zonnepaneeltje misschien. Moet je de omvormer ook ombouwen zodat hij stroom blijft leveren zonder netspanning. Preppen is toch een andere hobby.
Plaats reactie