Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.

Bericht door Olaf Analogue »

richard schreef: za 01 nov 2025, 15:16
Wat is er mis met de oldtimer die wat prestaties betreft ver onder doet voor zijn moderne tegenhanger, maar wat rijplezier daar nog door moet worden overtroffen.
Haha, daar zeg je wat, ik dacht laatst nog terug aan het plezier wat ik beleefde aan mijn roestige Opel Rekord 2.0S uit bouwjaar 1978.
Die had ook charmes welke mijn huidige Merdcedes niet heeft, ondanks dat het uiteraard een veel fijnere en completere auto is.
Ik zou graag nog een keer een ritje willen maken in mijn oude Opel Rekord.
rekord.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb ergens drie KT88 monoblocken weten te scoren, de intentie is om of deze op te knappen, of om de onderdelen te hergebruiken.
Inmiddels even de binnenkanten bekeken en dat is best wel een ramp, dit is dus een goed voorbeeld van hoe het niet hoort.
Dit staat haaks op hoe ik zelf in het verleden mijn buizen versterkers bouwde.
Elke van de drie versterkers heeft een andere bouw en het is gewoon frituur werk en veel plakband.
Dus ze opknappen is geen handige optie, beter is het om met een schone lei te beginnen en ze vanaf de grond opnieuw op te bouwen.
Dat wordt een wat langer project en dat is geen probleem, ik heb een prima spelende audio set, dus ik heb muziek.
Ik ga liever voor kwaliteit dan voor snelheid.
De trafo's en de smoorspoelen zijn van goede kwaliteit, en ik heb twee identieke sets, plus de benodigde buizen.

Dus zoals gezegd een wat langer project voor in de regenachtige weekenden.

Foto's van hoe ze er nu uitzien, dat is niet fraai zeg maar.:
20251106_092226.jpg

20251106_092247.jpg
20251106_092238.jpg
20251106_092243.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Pjotr »

Leuk! Ben benieuwd. Geheimpje: De netheid van bouwen zegt niets over de kwaliteit van het gebouwde! Veel proto's die ik voor mijn werk als spinnenweb snel in een dagje elkaar geflanst had doen hen na 25 - 30 nog voortreffelijk. Andere keurig volgens het boekje zorgvuldig opgebouwde exemplaren hadden na 5 jaar toch wel extra aandacht nodig. Tussen wat het oog ziet en wat het werkelijk doet zit veelal weinig correlatie :mrgreen:

B.t.w. is die Audio Research van Joram die hij aanbiedt geen leuke klus? Dat was toentertijd echt een top of the line studioversterker!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: do 06 nov 2025, 10:06
B.t.w. is die Audio Research van Joram die hij aanbiedt geen leuke klus? Dat was toentertijd echt een top of the line studioversterker!


Joram heeft vorige week zijn set via pb aan mij aangeboden, en ik heb daar een aantal dagen serieus over nagedacht.
Het is namelijk inderdaad een verschrikkelijk mooie set, maar ik wil zelf geen nieuwe verzamelwoede creëren zoals vroeger, en Joram en ik wonen giga ver uit elkaar.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat als we veel dichter bij elkaar hadden gewoond dat dan de set waarschijnlijk allang hier had gestaan....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Pjotr »

Snap ik wel. Het moet ook gewoon leuk blijven. Veel Succes met de KT88'ers!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door RobertD »

Spinnewebjes zijn op zich prima, maar de veiligheid speelt bij dit soort versterkers ook een rol.
Daar was echt wel e.e.a. op aan te merken in deze bouwsels die overigens een tijd lang prima hebben gespeeld bij een inmiddels overleden forumlid.
Vooral de aanraakveiligheid aan de buitenkant was echt ondermaats: levensgevaarlijk eigenlijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Pjotr »

Ja, uiteraard veiligheid voor alles! :sure: Het ging mij ook om de functionaliteit.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door richard »

Op het eerste gezicht wat netheid betreft toch wel wat verschil tussen de drie. Zijn ze van dezelfde hand?
Olaf Analogue schreef: do 06 nov 2025, 10:41
maar ik wil zelf geen nieuwe verzamelwoede creëren zoals vroeger,
Het valt niet mee verstandig te blijven.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. - zo hoort het dus niet (KT88 amps)

Bericht door Olaf Analogue »

richard schreef: do 06 nov 2025, 20:31
Op het eerste gezicht wat netheid betreft toch wel wat verschil tussen de drie. Zijn ze van dezelfde hand?
Ik weet niet of ze van dezelfde hand zijn, dat zou raar wezen om ze alle drie anders in te richten, maar het zou kunnen.
Spinnenwebjes kunnen uiteraard gewoon prima werken, maar het oog wil ook wat in mijn geval, ik heb dan toch wel het idee dat opgeruimde en netjes gebouwde audio apparatuur beter klinkt, en uiteraard besef ik dat ook dat een placebo effect is, maar ik hou me er toch graag aan :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (KT88 amps)

Bericht door Pjotr »

Dat is ook zo. Een dergelijke manier van bouwen reflecteert ook de algehele manier van doen en denken van de bouwer :mrgreen: Het oog bepaalt ook grotendeels of iets in jouw belevingscirkel past.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (KT88 amps)

Bericht door Olaf Analogue »

De dag is daar dat we de EverSolo-T8 aan de tand gaan voelen en gaan vergelijken met een Daphile pc qua weergave.
20251120_110750.jpg
20251120_110713.jpg
20251120_111141.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

je setup is wel veranderd de laatste tijd...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Gok dat dit bij W en W is..
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Shadow schreef: do 20 nov 2025, 11:36
je setup is wel veranderd de laatste tijd...
Dit is bij Magna-Hifi in Heiloo
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

Dat is ook ver van huis voor jou?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Dat klopt. Maar met zijn tweeën maken we er een gezellige dag van.
Ik ben hier met Leo (Leobus)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Ben benieuwd, veel plezier \:D/
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

De strijd is gestreden.
20251120_140328.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door pappaleo »

Allebei het loodje gelegd?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Barry2001 »

Nee, leeft nog. 92.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Inmiddels zitten we weer in de auto naar huis, Leo is vanaf nu in bezit van de EverSolo-T8, er was er helaas maar één voorradig dus ikzelf zal de meine af moeten wachten, die is in bestelling.
De EverSolo-T8 liet gewoon wat meer horen dan de Daphile pc, terwijl ik daar al zeer content mee ben.
Dus weer even een nieuw hoofdstukje, we gaan lekker met de EverSolo-T8 sprelen.
20251120_145250.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Mooi! :sure:

Krijgt Danafrips dan zijn congé? :hide:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: do 20 nov 2025, 15:10

Krijgt Danafrips dan zijn congé? :hide:

Buiten een DDC ben ik verder niet in het bezit van denafrips apparatuur, dus mijn set blijft ongewijzigd, er komt alleen een EverSolo-T8 bij
De media pc met Windows en Jriver blijft ook, dit omdat ik veel muziek video's bezit welke uiteraard niet op een andere manier af te spelen zijn.
Buiten dat klinkt de media pc verder ook gewoon buitengewoon goed, vergeleken met een dedicated HQ-Player pc waar de media pc dus beslist niets voor onder deed, sterker nog, de media pc speelde dynamischer dan de HQ-Player pc.
De EverSolo-T8 zal wel gewoon iets meer laten horen, dus deze wordt gewoon echt voor de muziek.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Ah op die manier. Ja, zoveel namen :D Bedoelde natuurlijk de Audio Analogue dac of is die ook al weer weg? Nee toch? Ben wel benieuwd naar een vergelijk.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Alles waar "Audio Analogue" op staat gaat nog lang niet weg :mrgreen:
Als ik daar een overtreffende trap voor in huis wil halen dan gaat het echt serieus veel geld kosten, en dan nog zal de winst qua weergave heel marginaal zijn.

Daarover gesproken denk ik dat die Eversolo-T8 wel een hele goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Plaats reactie