"Bill" verder afbouwen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik heb een versterker met een schakelaar erin maar ik heb het misschien 2 keer gebruikt. Want op triode klinkt het het best. Aan vermogen niks te kort dus geen noodzaak te schakelen.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik heb er ook een schakelaar in gezet Hij of Zij of UT
Genderneutraal is nog klaar en heb het al meerdere keren gebruikt 
Re: "Bill" verder afbouwen.
Goede middag allemaal,
Het is voor mij al weer een poos geleden dat ik actief was hier op het forum.
Maar wilde hobby weer wat gaan oppakken.
Een aantal jaar geleden keek ik vaak op de website van TRiode Dick met zijn prachtige ontwerpen en verhalen daar bij.
Jammer genoeg kan ik die website niet meer vinden, misschien dat jullie weten waar ik die mooie ontwerpen en de bijbehorende beschrijvingen kan vinden?
M.v.g.
Cesar.
Het is voor mij al weer een poos geleden dat ik actief was hier op het forum.
Maar wilde hobby weer wat gaan oppakken.
Een aantal jaar geleden keek ik vaak op de website van TRiode Dick met zijn prachtige ontwerpen en verhalen daar bij.
Jammer genoeg kan ik die website niet meer vinden, misschien dat jullie weten waar ik die mooie ontwerpen en de bijbehorende beschrijvingen kan vinden?
M.v.g.
Cesar.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Misschien even kijken op de site van Audio Creative, daar staan een aantal ontwerpen van Triode Dick.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Daar heb ik al gekeken maar staan jammer genoeg niet de oude artikelen van Dick.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: "Bill" verder afbouwen.
Goedemiddag Cesar.
Hier kun je de webpagina als archief terugkijken:
https://web.archive.org/web/20160313092 ... eiding.htm
Hier kun je de webpagina als archief terugkijken:
https://web.archive.org/web/20160313092 ... eiding.htm
Re: "Bill" verder afbouwen.
Geweldig, niet alleen Bill maar ook de andere projecten kan ik nu vinden....
Dank je wel Olaf!!
Dank je wel Olaf!!
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik zie wel dat de pagina's niet helemaal door scrollen naar beneden.
Bijvoorbeeld blz 4 van de Centurion stopt ineens abrupt....jammer...
Misschien een instelling?
Bijvoorbeeld blz 4 van de Centurion stopt ineens abrupt....jammer...
Misschien een instelling?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ah ok, dat is jammer, komt voor op meerdere pagina's, ook bij de schema's etc.
Maar in ieder geval bedankt!!
Ik zoek nog even verder, misschien lukt het ...
-Cesar-
Maar in ieder geval bedankt!!
Ik zoek nog even verder, misschien lukt het ...
-Cesar-
Re: "Bill" verder afbouwen.
Wat zoek je precies? Ik denk dat genoeg mensen hier die schema's opgeslagen hebben...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik heb ‘Bill’ gebouwd, m’n eerste buizenversterker, en nog wel een mapje met het artikel. Als het je om die versterker gaat dus. De versterker zelf heb ik verkocht.
Daarnaast is Dick altijd aanwezig op de luisterdag in Hengelo, kun je hem ook nog eea vragen.
Daarnaast is Dick altijd aanwezig op de luisterdag in Hengelo, kun je hem ook nog eea vragen.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Het ging mij om het artikel over de Centurion maar ook de rest van de website vond ik erg interessant om nog eens door te nemen.
Ik zie bv bij de Centurion op de foto van die grote blikken condensatoren zitten.
Zat mij even af te vragen welke C dat nu precies is in het schema en wat daar een moderne vervanger voor zou zijn....
Kortom ik wilde de website nog eens lekker doornemen, jammer dat deze info niet meer onder de knop is te bereiken.
-Cesar-
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ja was ook mijn eerste zelf gebouwde versterker, achteraf nog wel eens een klein beetje spijt gehad dat ik hem heb verkocht.
Maar goed het gaat mij nu meer om algemene informatie, was een mooie website met mooie bouwverslagen.
Gr.
Cesar
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Bill" verder afbouwen.
Cesar schreef: ↑ma 10 nov 2025, 20:38Het ging mij om het artikel over de Centurion maar ook de rest van de website vond ik erg interessant om nog eens door te nemen.
Ik zie bv bij de Centurion op de foto van die grote blikken condensatoren zitten.
Zat mij even af te vragen welke C dat nu precies is in het schema en wat daar een moderne vervanger voor zou zijn....
Kortom ik wilde de website nog eens lekker doornemen, jammer dat deze info niet meer onder de knop is te bereiken.
-Cesar-
De meeste pagina's zijn meermaals geïndexeerd. De andere backups worden zichtbaar wanneer je uitbreekt uit het frame. Hier een link naar een volledige pag. 4, en hieronder de directe links naar alle subpagina's.
WayBackMachine > triodedick.com
Hoofdmenu:
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ah, is het daarom dat Marp me vroeg of ik de website van Dick nog heb? Het antwoord is "ja".
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Bill" verder afbouwen.
Dit vormde inderdaad de aanleiding. Bekijk je de website van TriodeDick in de WayBackMachine, dan verhindert het frame dat je elke bewaarde versie van een pagina kan zien. Het leek me handiger als we over een volledige mirror beschikken. Het waren alleen veel teveel pagina's om dat handmatig vanaf daar opnieuw op te bouwen. Gelukkig vond ik je bericht waarin je ermee wilde bijdragen aan het ZBA-archief.
Bedankt voor je aanvulling aan het archief! Als Dick er geen problemen mee heeft dat we hier een mirror hosten, kunnen we het (al dan niet voor ingelogde bezoekers) openbaar toegankelijk maken.
Bedankt voor je aanvulling aan het archief! Als Dick er geen problemen mee heeft dat we hier een mirror hosten, kunnen we het (al dan niet voor ingelogde bezoekers) openbaar toegankelijk maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: "Bill" verder afbouwen.
Zou dat in elk geval met hem overleggen, of ‘ie er op zit te wachten.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Hallo,
Ik ben vandaag het project aan het terug lezen van de Bill via de eerder geposte linkjes.
Ik heb er zo goed als zeker een Bill op de kop getikt dus wil mij weer goed inlezen.
Ik heb de linkjes geprobeerd die een aantal post eerder gepost zijn door Marp.
Met de tekst werkt dat aardig maar bij bv deel 7 van de omschrijving van Bill ontbreken alle foto,s
Hebben jullie nog ideeën hoe dat beter zou kunnen. Zijn echt waardevolle foto's etc die je daar kon vinden van Triode Dick.
M.v.g.
Cesar
Ik ben vandaag het project aan het terug lezen van de Bill via de eerder geposte linkjes.
Ik heb er zo goed als zeker een Bill op de kop getikt dus wil mij weer goed inlezen.
Ik heb de linkjes geprobeerd die een aantal post eerder gepost zijn door Marp.
Met de tekst werkt dat aardig maar bij bv deel 7 van de omschrijving van Bill ontbreken alle foto,s
Hebben jullie nog ideeën hoe dat beter zou kunnen. Zijn echt waardevolle foto's etc die je daar kon vinden van Triode Dick.
M.v.g.
Cesar
Re: "Bill" verder afbouwen.
Hallo,
Ik heb sinds kort weer een Bill versterker in huis die ben ik nu aan het controleren.
Dus ik zal wel met wat vragen gaan komen zoals de vorige keren.
Ik zie dat er voor de KT88 twee aansluitingen zitten op de trafo:
3,15V-0-3,15V en dat twee maal.
Het midden punt is niet naar het aardpunt gebracht.
Kan ik dat beter wel doen? Kan dat gewoon rechtstreeks?
Ik hoor graag van jullie.
M.v.g.
Cesar
Ik heb sinds kort weer een Bill versterker in huis die ben ik nu aan het controleren.
Dus ik zal wel met wat vragen gaan komen zoals de vorige keren.
Ik zie dat er voor de KT88 twee aansluitingen zitten op de trafo:
3,15V-0-3,15V en dat twee maal.
Het midden punt is niet naar het aardpunt gebracht.
Kan ik dat beter wel doen? Kan dat gewoon rechtstreeks?
Ik hoor graag van jullie.
M.v.g.
Cesar
Re: "Bill" verder afbouwen.
Nee, dat is de gloei van 6,3V - die staan nu in serie en een van die twee zal misschien via een weerstand al aan ground liggen, afhankelijk van de opbouw. Ik weet niet of er direct met wissel of gelijkstroom gegloeid wordt?
Re: "Bill" verder afbouwen.
Goede middag,
Ik ga de middenpoot van de 6,3V maar naar het aardpunt brengen, ik zie dat vaker terug komen.
Ik ben nu op mijn gemak de versterker aan het nalopen en aan het vergelijken met mijn vorige Bill projecten.
De versterker heeft langere tijd stil gestaan dus eerst de gloei maar controleren.
Deze Bill is uitgevoerd met AB ook wel leuk.
Hierbij wat foto's van de versterker.
-Cesar-
Ik ga de middenpoot van de 6,3V maar naar het aardpunt brengen, ik zie dat vaker terug komen.
Ik ben nu op mijn gemak de versterker aan het nalopen en aan het vergelijken met mijn vorige Bill projecten.
De versterker heeft langere tijd stil gestaan dus eerst de gloei maar controleren.
Deze Bill is uitgevoerd met AB ook wel leuk.
Hierbij wat foto's van de versterker.
-Cesar-
