Pjotr schreef: ↑wo 12 nov 2025, 21:00
Wat jij wilt Bert. Maar alle 60/40 soldeer is zeker niet hetzelfde wat flux betreft! Wat let je eens een stift 6 te proberen?
Temp staat op 380 graden , dat zou nog wat lager kunnen, maar ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt in meer dan 45 jaar hobbyen en ook enkele jaren werkzaam geweest als reparateur in electronica
Maar Hij heeft ook ander soldeer !! maar daar kan ik niet over oordelen.
Ik zou het niet meer kopen , overigens is dit het eerste product waar ik niet tevreden over bent
Talloze eerdere aankopen waren altijd 100% in orde en hij verzend ook snel.
Oh ja mijn soldeer station is een Weller WSD81
Laatste regel Pjotr van dit eerder geposte reactie !!!
En advies en mijn ervaringen vertellen aan iemand die soldeer wilt kopen kan ik beter ook niet meer doen.
Jij wentelt opeens zijn de eigenschappen van dit soldeer af op mijn soldeer techniek
Ik geef ook aan dat ik dat nog NOOIT eerder in 45 jaar!! heb mee gemaakt en lees ook dat ik geen ! mening heb op de andere types die EOO ook heeft
Nooit eerder meegemaakt Nergens mee
Ja wel met S39 dan kreeg ik ook soms die zwarte troep met een gasvlam erop Maar dat is echt geen vergelijking
Ook niet met met mijn oude Weller magnetostat met stiftje 7 ik gebruikte zo nu en dan om blik te solderen nr 8 !
Ik ga niet mijn mening veranderen over dit Rolletje soldeer
En nogmaals 45 jaar andere rollen Kilo’s!! Op gesoldeerd en nog nooit eerder dit effect gehad
Verder hou ik erover op , Voor mij ligt het aan dit rolletje en de flux er in !
Ik koop volgende keer een ander merk bij Eleshop of Conrad en let ik op welke chemicaliën er inzit als vloeimiddel
Ik vind dit Rommel heb ik ook aan Norbert laten weten van EOO !!
En Pjotr heeft niet hetzelfde rolletje daar !! Maar vind wel dat ik mijn soldeer techniek aan moet passen en heeft meteen zijn mening klaar dat ik na 45 jaar er nog niks van bak , Zelfs voor voor NATO kabels gesoldeerd eind 70 er jaren Met nr 7 in de magnetostat
Nogmaals ik beveel dit type soldeer met 3.5% Vloeimiddel niet aan