3weg systeem vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
Re: 3weg systeem vloerstaander
IK heb de drivers gedemonteerd en de kasten opnieuw geschuurd met 1000 om de vezeltjes die nog uitstaken weg te schuren en er een extra laag op te zetten. Er zaten van de eerste keer ook wat lichte zakkertjes in die ik ook niet mooi vond en wat glanzend waren. En ik zag op een experimenteerstukje dat door de 2e laag het "wet" effect mooier werd.
- MechanicalAnimal
Ah juist! mijn amerikaans noten heb ik ook 2 keer in de osmo staan, dat bracht echt de tekening en kleur nog beter naar voren dan 1 laagje.
zeker weten doe ik het niet maar volgens mij had ik zelfs P2000....maar daar kan ik me in vergissen hoor.
zeker weten doe ik het niet maar volgens mij had ik zelfs P2000....maar daar kan ik me in vergissen hoor.
Klopt, hij wordt na de 2e keer nog iets donkerder en gaat dan wat zijdeglans worden, na de eerste keer was de oppervlakte nog mat.
- MechanicalAnimal
Klopt, het contrast tussen de kleuren wordt nog wat scherper.
even teruggezocht...maar ik ben zelfs juist minder fijn gegaan....mijn laastte keer schuren was met :
"een strookje schuurpapier van 10cm x 30cm. Korrel 600, 3M Wetordry Tri-M-ite"
even teruggezocht...maar ik ben zelfs juist minder fijn gegaan....mijn laastte keer schuren was met :
"een strookje schuurpapier van 10cm x 30cm. Korrel 600, 3M Wetordry Tri-M-ite"
Ze zijn weer op hun plaats en nu voor de 2e keer gewaxed, daar wordt het wel een stuk warmer van.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat warmere heeft wel mijn voorkeur.
Hele mooie luidsprekers wat je daar hebt gemaakt, ze zien er uit alsof ze zeer goed zullen klinken en ik ben er van overtuigd dat dit ook het geval is.
Hier ga je heel lang plezier aan beleven.
Hele mooie luidsprekers wat je daar hebt gemaakt, ze zien er uit alsof ze zeer goed zullen klinken en ik ben er van overtuigd dat dit ook het geval is.
Hier ga je heel lang plezier aan beleven.
het hoog is wat helderder dan van de Countach, het mid is duidelijk meer aanwezig en de woofer vergelijkbaar, al met al wel een verbetering.
Ik ga kijken of ik ze in februari meeneem naar de oostelijke meeting, en of ze daar dan ook doorgemeten kunnen worden.
Of daar zelf eens een poging toe doen met REW? Misschien heeft er iemand ergens nog een UMIC-1 werkloos voor je liggen? Als je een filter kunt solderen, kun je ook een speaker opmeten 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ja die 2e wax laag laat ze er beter uit zien, na de eerste laag lijkt het nog wat schraal.
Mooi project zo hoor!
Mooi project zo hoor!
- MechanicalAnimal
In principe ben ik altijd wel op de luisterdag in Hengelo en verzorg dan ook vaak metingen. Altijd leuk om te doen.
Ben benieuwd!
Groet,
Satefan