Klopt veel warmer dan dat wordt het niet. De processor is krachtig en gebruikt veel meer vermogen dan de oude NUC. Zal al snel 25-30W continue zijn met HQPlayer op DSD512. Op een klasse A versterker die zo warm wordt ga je ook geen fan leggen. En die worden vaak warmer. Deze fanless NUC is netjes ontworpen. De processor module zit via geleidend materiaal direct tegen het koelvlak aan de bovenkant zodat de warmte goed weg kan. De elementen zijn helemaal op elkaar afgestemd.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb je geen thermometer in huis? Meten is weten… Ik gebruik mijn kernthermometer uit de keuken nog wel eens voor dit soort dingen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Precies, zolang het goed speelt en er geen rook uit komt, prima toch.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat suggereerde je eerder anders niet, anders was je niet over die warmte begonnen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt, ik heb me bedacht, laat het ding nu gewoon heet worden, alles voor de klank, en gaat die kapot, koop ik gewoon een nog zwaardere.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Al is het natuurlijk wel aardig om eens uit zoeken of de The Look of Love van mevrouw Krall mooier klinkt op 48 graden of op 45 graden 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb zo'n thermokoppel bij mijn multimeter, dingetje is aardig nauwkeurig gezien wat je afleest in ijswater en kokend water.j
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Precies, dat is de juiste attitude! A bit of audio bravery...
(zo heb ik recent mijn beschermingscondensatoren bij de tweeters kort gesloten... wat meer risico, maar intussen beter geluid...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kijk aan, beter geluid zou altijd op 1 moeten staan, gewoon verplicht!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor mij niet hoor.
Genoeg is beter past beter bij mijn filosofie. Scheelt een hoop onrust en FOMO.
Genoeg is beter past beter bij mijn filosofie. Scheelt een hoop onrust en FOMO.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Probleem met "Beter" is steeds weer dat het ook zo snel went... 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Precies. Stilstand is achteruitgang. Audio inflatie...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben wat verkouden, maar de set klinkt nog steeds overtuigend, goed teken, eerder was de luisterervaring minder met een verkoudheid. Al met al erg tevreden hoe de set nu presteert, uiteraard zal ik op zoek blijven naar verdere verbetering, maar zou zo snel niet weten wat. Geld is ook wel op, dus komt niet verkeerd uit zo.. 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Misschien ben je nu iets minder verkouden dan de vorige keer ?
Dat zou maar in mijn hooft blijven spelen
Dat zou maar in mijn hooft blijven spelen
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Oei dit was even schrikken, ik schakel de set in, na een paar seconde een raar brom geluid, best hard… snel de beide versterkers uitgezet om de speakers proberen te redden. Maar het geluid bleef, mogelijk de dac of de nuc die staan de resoneren dan? Toen riep mijn vrouw: kom snel naar beneden, ik hoor een raar geluid, zelfde geluid dus 1 verdieping lager, WTF? Toen kwam de aap uit de mouw, een buurman was met een mini compressor zijn autoband aan het oppompen…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als dat gelijk aan gaat met het aanzetten van je set dan schrik je wel even.
Toevallig net tegelijk dus.
Toevallig net tegelijk dus.
