cheep and chearfull?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

cheep and chearfull?

Bericht door ief »

peavey.jpg
Heb enige tijd bedacht of en hoe ik dit zou moeten inkleden..

Kort: Loop al even mee, heb geexpirimeneerd met speakers en amps, zelfbouw > gemengt resultaaat.

Lang verhaal kort:

Ik kreeg een dingetje voor peavey spul.

Bedacht me hoe dat zou kunnen werken en ook waarom niet.

2 x 4 x 12's staan, koelkasten. tangband tweeter toegevoegd met 4,7 uf condensator...

Beste geluid ooit, imaging is zo goed.... wel hoop eq nodig maar dat doet niets negatiefs (?)

Denk maar even mee waarom dit wel of niet zou moetem werken.... het werkt! (en kost net niets nu nog :))
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Geweldig!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Pjotr »

Yep, voor slam heb je gewoon conusoppervlak nodig :D Top!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: cheep and chearfull?

Bericht door MechanicalAnimal »

"there is no substitue voor cubic.......uuuhhhh squared inches"

Dat klinkt vast alsof je óp het podium staat :goeie: :rock: :goedzo:
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Kalimba »

Wat gaaf zeg met die P.A. look zo.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Chocomel »

Heerlijk! Niks mis met EQ.

Zit er al wol in de kasten? Daar kan je ook mee experimenteren.
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Nee, neer gezet 'as is', zit wel een enorme peak in (staande golf neem ik aan) maar eq en weg is ie.
eq.png
Had meetinkje gedaan maar later op gehoor meer fijn getuned.
freq  resp.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Gitaar cabs, onder de 100Hz is het klaar?
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

PA, ze gaan wel lager dan 100 hz maar heb ze niet 'kaal' gemeten.

Denk dat gitaar speakers niet zo goed gewerkt hadden want die willen juist breakup, deze spelen fullrange en ik heb niet veel (niks) hoeven doen in het breakup gebied.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Pjotr »

ief schreef: wo 17 sep 2025, 22:46
PA, ze gaan wel lager dan 100 hz maar heb ze niet 'kaal' gemeten.
Afgaande op je plaatje denk ik dat als je die bult bij 100 Hz hebt weggewerkt dat i.c.m. de room responsie je wel richting 50Hz - 60Hz komt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Oh da's niet verkeerd
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Misschien ter verduidelijking, de eq die je ziet is waar ik op uitgekomen ben, de 'meting' heb ik gemaakt toen ik ze net had neer gezet om te zien of mijn idee voor eq een beetje in de buurt zat.

Heeft zo'n 2 maanden geduurd om het goed te krijgen. Nu klinkt alles eigenlijk gewoon erg goed tot spectaculair (zonder overdrijven) en dat dan in de context van > youtube klinkt mij prima met eq apo en een scarlett interface, 40 jaar oude, niets aan gedane inkel pa versterker is mij prima (sterker, een ander expiriment met soort studio setup was met kleine broertje, bns 2-weg bookshelfs, veel demping op plafond en achter en zij muur + 4 subs op dsp en dat klonk ook heel goed)

Heb Recent Mike Dawes ontdekt, dat is gewoon een beleving! (al zal die op mijn gewone speakers ook vast goed klinken, die heb ik al maanden niet gehoord, mb quart 1000)

Anyway :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Gewoon lekker van genieten dus!
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Yes sir :)

Misschien is het leuk om eens te zien of ik er een opname van kan maken, heb nog 2 behringer ecm8000's liggen, weet niet of dat werkt maar heb wel es dingen gehoord waarbij je toch een idee krijgt. (Joppe Peelen bijv.)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Uit welke hoek van het land kom je? Misschien een keer leuk om naar een luisterdag te komen?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door beijert »

Er is nog plek zat op de 15e van november :D
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Het altijd mooie Grun, waar is dat, die luisterdag?

Ga die dingen niet mee nemen trouwens hoor, dat was een drama (en gewoon gevaarlijk), het vervoeren ervan in m'n yaris ;)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door beijert »

Die is in Assen. En als je ziet wat er allemaal in de Cuore heeft meegereden :lol:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: cheep and chearfull?

Bericht door MichaelB »

Hahaha, gave setup, zo zag mijn huis er zo ongeveer ook uit. Vele manen en een vrouw + kinderen geleden.
De buren hebben er gek genoeg nooit over geklaagd. :rock:
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Elk voordeel... ;)

Heb m'n dingetje wel gehad met buurvrouw (kwam bij mij klagen terwijl er een auto voor de deur stond te pompen), is vrij gehorig ook hier maar laatste tijden geen probleem, hoeft ook niet per see op 11.

Wat me ook nog opgevallen is, ik had een tijdje open baffles als sub en dat ging niet zo langs de muren ziten, als iemand dat kan uitleggen? :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Shadow »

Veel mooiere afstraling, minder staande golven
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Dat is wel erg sumier, een 8 vs omni, daarom minder staande golven? Maar waarom niet langs de muren (of hoeken?) Ik vond dat heel bijzonder.
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Je hoeft niet van de muziek te houden....

Maar mixen kunnen ze, in elke zin.

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: cheep and chearfull?

Bericht door Walt »

Nou beetje tegenvaller, dacht die mooie mevrouw gaat zo helemaal los met haar moves, maar nee dus…
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: cheep and chearfull?

Bericht door ief »

Sorry Walt :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”