Dat hoop ik uiteraard ook voor je. Het is niet per se mijn ervaring door de jaren heen. Mijn 2 centen: neem even de tijd bij het vergelijken.Dat denk ik ook, kan ze nu wel mooi naast elkaar vergelijken, ik hoop natuurlijk wel dat dit beter klinkt dan de Countach.
3weg systeem vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3weg systeem vloerstaander
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3weg systeem vloerstaander
Zou een mooi luisterdag experiment kunnen zijn. In Hengelo hebben veel mensen de Countach al gehoord.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ik zag dat de filtering ook voor de tweeter en de woofer geïnverteerd zijn, wordt dit vaker gedaan de plus en min omgedraaid aan de driver?
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dat is meestal het geval bij filters van een oneven orde, soms niet om het gemakkelijk te maken.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Het hangt er maar helemaal van af hoe het het beste uitkomt in een bepaalde configuratie. Er is geen vast recept voor. Daarbij is het ook afhankelijk van de offset van de units onderling. Staan ze versprongen of niet t.o.v. elkaar b.v.
Re: 3weg systeem vloerstaander
vandaag het fineer binnen gekregen en de lijm, ik heb een kleins stukje getest op hoeken hoe dat werkt.
He snijden gaat wel goed maar bij het schuren lijkt het papier randje wat vervelend te doen over de rand, wil ik dat ook weg hebben dan moet ik aan de goede zijde ook lichtelijk schuren en mijn vraag is of je dat terug gaat zien?
Vandaag ook de 3D geprinte rand gekregen voor de woofers.
He snijden gaat wel goed maar bij het schuren lijkt het papier randje wat vervelend te doen over de rand, wil ik dat ook weg hebben dan moet ik aan de goede zijde ook lichtelijk schuren en mijn vraag is of je dat terug gaat zien?
Vandaag ook de 3D geprinte rand gekregen voor de woofers.
Re: 3weg systeem vloerstaander
De eerste achterkant zit er op en ik ben zeer tevreden, wel veel werk.
Denk dat ik met die ene kant wel 2 uur bezig ben geweest, denk dat het volgende deel wel beter gaat, de achterzijde heeft het vak voor de hypex die weer uitgesneden moest worden op gevoel, beetje bij beetje., zijkanten hebben dat probleem gelukkig niet.
Denk dat ik met die ene kant wel 2 uur bezig ben geweest, denk dat het volgende deel wel beter gaat, de achterzijde heeft het vak voor de hypex die weer uitgesneden moest worden op gevoel, beetje bij beetje., zijkanten hebben dat probleem gelukkig niet.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
ja, dat fineer is wel weer prachtig hoor! 
die geprintte ringen zijn gaaf zeg, dat is echt wel een briljant idee, dat zorgt voor een nextlevel sjieke afwerking zeg
ik heb zelf een Bambu printer en print voornamelijk al zaken die ontworpen zijn maar het wordt tijd eens zo'n tekenprogrammatje onder de knie te krijgen merk ik
die geprintte ringen zijn gaaf zeg, dat is echt wel een briljant idee, dat zorgt voor een nextlevel sjieke afwerking zeg
ik heb zelf een Bambu printer en print voornamelijk al zaken die ontworpen zijn maar het wordt tijd eens zo'n tekenprogrammatje onder de knie te krijgen merk ik
Re: 3weg systeem vloerstaander
Die heb ik op school laten printen, ze zijn 28cm dus te groot voor een normale 3D printer, zij hebben er ook een staan die 35x35 kan printen.MechanicalAnimal schreef: ↑do 18 sep 2025, 9:31die geprintte ringen zijn gaaf zeg, dat is echt wel een briljant idee, dat zorgt voor een nextlevel sjieke afwerking zeg
ik heb zelf een Bambu printer en print voornamelijk al zaken die ontworpen zijn maar het wordt tijd eens zo'n tekenprogrammatje onder de knie te krijgen merk ik
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ik ben nieuwsgierig hoe jij de ringen bevestigd. In mijn eigen project probeer ik dit met magneten, maar door de sterke magnetische velden van de speaker zelf is het een beetje uitkienen waar je deze plaatst.
Ook ben ik benieuwd hoe de achterkant van de ring eruit ziet.
Ook ben ik benieuwd hoe de achterkant van de ring eruit ziet.
Re: 3weg systeem vloerstaander
De Faital RS-350 woofer ziet er wel een stuk eleganter uit zo met die ring, een wolf in schaapskleren nu.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
inderdaad, mijn Bambu red dat ook niet.....misschien net dwars en rechtopstaand met supports, maar het is dan nog maar de vraag hoe die print er dan uitkomt, gewoon plat op het bed printen lijkt mij het meest wenselijk. Gelukkig zijn er legio printservices tegenwoordig te vinden .peterl schreef: ↑do 18 sep 2025, 20:42Die heb ik op school laten printen, ze zijn 28cm dus te groot voor een normale 3D printer, zij hebben er ook een staan die 35x35 kan printen.MechanicalAnimal schreef: ↑do 18 sep 2025, 9:31die geprintte ringen zijn gaaf zeg, dat is echt wel een briljant idee, dat zorgt voor een nextlevel sjieke afwerking zeg
ik heb zelf een Bambu printer en print voornamelijk al zaken die ontworpen zijn maar het wordt tijd eens zo'n tekenprogrammatje onder de knie te krijgen merk ik
Welk filament is dit? PLA of ABS?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
ja sjiek he
Re: 3weg systeem vloerstaander
De onderzijde is volledig vlak en hij is van ABS of PLA, hij vroeg me of hij warm werd en daar heeft hij de keuze op gemaakt. Ik denk dat ik hem met een paar punten kit ga lijmen, heb ook wel aan magneetjes gedacht maar denk dat ik dat niet ga doen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Je kunt ook dun klittenband overwegen --> Amazon en anders nippies: https://www.rumoh.eu/search?sSearch=+Nippies Die laatste gebruik ik meestal voor losse frontjes maar die komen wel heel precies qua plaatsing. En i.d.d. een paar kleine dotjes Bisontix en het zit ook vast maar niet definitief vast!rodi schreef: ↑vr 19 sep 2025, 2:10Ik ben nieuwsgierig hoe jij de ringen bevestigd. In mijn eigen project probeer ik dit met magneten, maar door de sterke magnetische velden van de speaker zelf is het een beetje uitkienen waar je deze plaatst.
Ook ben ik benieuwd hoe de achterkant van de ring eruit ziet.![]()
Re: 3weg systeem vloerstaander
precies, dat was ook mijn gedachte.
De lijm vliegt er wel door, heb nog 2 kilo extra besteld, sta dus nu een beetje on hold
Dit is de achterzijde, vlak dus.Ook ben ik benieuwd hoe de achterkant van de ring eruit ziet.
En nog een voorbeeldje van 2 kanten geplakt.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
Prachtig zeg!
Heb je ook zo'n vlies achter op je fineer zitten? Ik heb dat probleem ook met een vlies randje. Moeilijk weg te krijgen zonder teveel fineer weg te schuren.
Heb je ook zo'n vlies achter op je fineer zitten? Ik heb dat probleem ook met een vlies randje. Moeilijk weg te krijgen zonder teveel fineer weg te schuren.
Re: 3weg systeem vloerstaander
De eerste is kant en klaar om gewaxt te worden, de 2e speaker moet ik nog aan 2 kanten fineren.
Ik ben redelijk tevreden voor de eerste keer, neem aan dat het nog veel strakker kan langs de randen.
Zou ik aan 0,75l osmo hardwax olie voldoende hebben?
Ik ben redelijk tevreden voor de eerste keer, neem aan dat het nog veel strakker kan langs de randen.
Zou ik aan 0,75l osmo hardwax olie voldoende hebben?
Laatst gewijzigd door peterl op di 23 sep 2025, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
