Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Met de luidsprekers en ook met de bank naar voren ga je wel erg dicht op de speakers zitten waardoor de afstemming steeds kritischer wordt en de sweetspot kleiner .
Als je altijd alleen luistert hoeft dat natuurlijk geen bezwaar te zijn maar het wordt dan wel een vreemde woonkamer .
Als je altijd alleen luistert hoeft dat natuurlijk geen bezwaar te zijn maar het wordt dan wel een vreemde woonkamer .
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Je zou iets met eierdozen kunnen knutselen om een indruk te krijgen van het effect.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Niet overdrijven hè. Daar passen zijn Warfedales niet bij in 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
De achterkanten van de luidsprekers staan weliswaar "slechts" 80 cm van de moor, de drivers echter staan ruim 120 cm van de muur, dus dat is best aanzienlijk, nog iets baar voren en ze staan letterlijk in het midden van het kamertje.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Een kleine vierkante kamer is verre van ideaal, dat was in mijn vorige woning wel anders, daar waren de ruimtes zo groot dat alles volledig vrij kon staan en dat gaf een zeer schone en ruimtelijke weergave, dus ik weet beslist waar dit allemaal over gaat omdat ik het zelf heb kunnen ervaren.
Met zo'n kleine kamer ben je echter flink beperkt, de 3 zitter is dan ook geen ideale oplossing, maar die heb ik nu eenmaal.
Wel is het zo dat de bankstellen ook een onbedoeld voordeel bieden, de kussens zijn hele goede bas absorbers, als ik deze uit de banken haal en uit de kamer verwijder dan wordt je helemaal niet goed van wat je te horen krijgt, dus het plaatsen van losse stoelen zou dan ook gaan betekenen dat er flinke bas-traps zouden moeten gaan komen.
Het is en blijft behelpen met zo'n kleine kamer, het is zoeken naar de "delicate" middenweg qua opstelling.
Met zo'n kleine kamer ben je echter flink beperkt, de 3 zitter is dan ook geen ideale oplossing, maar die heb ik nu eenmaal.
Wel is het zo dat de bankstellen ook een onbedoeld voordeel bieden, de kussens zijn hele goede bas absorbers, als ik deze uit de banken haal en uit de kamer verwijder dan wordt je helemaal niet goed van wat je te horen krijgt, dus het plaatsen van losse stoelen zou dan ook gaan betekenen dat er flinke bas-traps zouden moeten gaan komen.
Het is en blijft behelpen met zo'n kleine kamer, het is zoeken naar de "delicate" middenweg qua opstelling.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Wat zijn de afmetingen van de ruimte? 120cm front naar achterwand is netjes hoor.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Dat is nog niet eens zo heel klein en vergelijkbaar met de afstand van de wanden hier in de luister richting. Hier staande speaker ongeveer 80 cm uit de wand en de bank 125cm uit de achterwand. Dit zal niet helemaal optimaal zijn, maar zonder aan leefbaarheid in te boeten is dat wel ongeveer de max
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ha Olaf, misschien kun je de zithoek wat anders indelen, dat je ruimte maakt voor 1 extra relax stoel, en dat je die dan makkelijk op de ideale luisterplek (meer vrij van de wand) kan zetten als je serieus gaat luisteren.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Zet hij toch de tafel weg en de stoel voor de bank?
Luidsprekers iets indraaien en klaar.
Luidsprekers iets indraaien en klaar.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Zou kunnen, die vrij grote salon tafel zou je ook kunnen vervangen door meerdere van die moderne kleine ronde bamboe exemplaren. Dan minder sjouw werk.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
En voor de luisterstoel een hangmat van sisaltouw?
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Grappig, je kan ook eens serieus meedenken ipv dat Pjotrol gedrag… 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Tja, dat geWalter ook de hele tijd 
-
Jeroen900ss
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 19 jul 2025, 19:08
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Och dacht dat wait alleen bij mij last had van azijnpis gedrag maar je kan kiezen om zijn reacties overal te lezen jij leeft ergens onder een steen ofzo of niet wait?? Jij maakt je druk om dingen wat helemaal niet belangrijk is , maar als iemand in JOUW ogen dingen niet goed doet ga je los, kijk je wel eens naar de mensen om je heen ? Of mss zelfs journaal oid ?? zijn genoeg dingen om je druk over te maken die wel er toe doen , maar ja elk forum heeft natuurlijk wel zijn eigen beroeps azijnpisser nodig ooh ja nogmaals het woord toetsenbord held oid houd in dat ik je mijn adres stuur en ik verwacht je dan uiteraard wel op de koffie voor een kennismaking, want ik ben altijd zo , maar ik zeik niemand af om iets doms
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Misschien is dit forum niet helemaal jouw plaats Jeroen900ss
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Hij heeft van Walt feitelijk alleen maar negatieve reacties gekregen, dat vertekend mogelijk de boel een beetje.
Hoe je met elkaar omgaat is ook een punt.
Hoe je met elkaar omgaat is ook een punt.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ik had inderdaad wel wat beleefder kunnen reageren ook. Maar begreep de vraag ook niet echt, dat hielp niet.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Trek het je niet aan Walt, voor sommige mensen kun je het nooit goed doen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik weet dat Walt het allemaal oprecht goed bedoelt, ik heb hem er graag bij.
Verschil is gewoon dat Walt tot het uiterste gaat, een meest optimale weergave gaat boven al het andere, zelfs de wereld van de magie wordt betreden om dat te bereiken.
Ik daarentegen zoek gewoon een beetje een middenweg tussen een goede weergave, maar dan wel met behoud van een acceptabele opstelling en het behoud van de functie van de huiskamer als huiskamer, een beetje geven en nemen, en compromissen stellen.
Dat zijn twee verschillende doelstellingen.
Verschil is gewoon dat Walt tot het uiterste gaat, een meest optimale weergave gaat boven al het andere, zelfs de wereld van de magie wordt betreden om dat te bereiken.
Ik daarentegen zoek gewoon een beetje een middenweg tussen een goede weergave, maar dan wel met behoud van een acceptabele opstelling en het behoud van de functie van de huiskamer als huiskamer, een beetje geven en nemen, en compromissen stellen.
Dat zijn twee verschillende doelstellingen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Een kleine indruk van mijn werk.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Hobbyen onder werktijd? Noem het maar klein... ik ben onder de indruk.
Met zulke luchtspoelen en condensatoren begrijp ik heel goed dat je de filters extern wil plaatsen, en dat de ruimte in je kamer zijn beperkingen kent.
Met zulke luchtspoelen en condensatoren begrijp ik heel goed dat je de filters extern wil plaatsen, en dat de ruimte in je kamer zijn beperkingen kent.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Wow, er wordt zelfs rekening gehouden met de beïnvloeding van de spoelen op elkaar.
Ik snap wel dat je klossen niet zo mooi vind.
Ik snap wel dat je klossen niet zo mooi vind.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Leuk om een topic te starten "ZBA-ers en hun werk" - ik trap wel even af.
