Welke 2k heb jij ooit wel eens gebruikt? Die bison? Want op de verpakking staat niet expliciet dat het voor thermoplast is.satefan schreef: ↑ma 11 aug 2025, 12:50Ultravet dit hoor! Ik deed hetzelfde met de monitoren hier, in delen printen en dan lijmen. Ik gebruikt Bizon Secondenlijm (gel). Ging ook heel prima. Maar 2K is nog wel wat sterker denk ik. In het verleden ook wel eens gebruikt, maar deed ik dan het liefste buiten. Het geurde nogal!
https://www.lijmenwinkel.nl/nl/crestabond-m7-05.html Bij deze lijm wordt thermoplast wel genoemd. Wel wat prijziger omdat er een speciaal lijmpistool nodig is. En het niet gekoeld bewaard worden. Dus dit ga ik nemen als het uiteindelijk niet werkt. Is één van nadelen van werken met pla.
Pla is wel erg stijf, beter dan abs. Daarom voor pla gekozen. Een ander nadeel is dat het minder warmte bestendig is. Als ik dus de pla blijf gebruiken moet ik dus heel erg oppassen met ze buiten in de zon zetten denk ik. Weten jullie hoe snel dat gaat?
Ik ga voor de grap een reststuk buiten in het zonnetje leggen. Kijken wat dat doet.