potjes gezocht
Moderator: Beheerdersteam
potjes gezocht
Ik wil wat expirimenteren met mid behuizingen en ben opzoek naar van die plastic potjes kom echter niet verder dan deze van de firma visaton, iemand anders nog tips ?
Re: potjes gezocht
Ik gebruikte voor mijn midrange een goedkope hoorn.
In dat specifieke geval is de ingang aan de achterzijde van de kast nog open om mee te spelen.
In dat specifieke geval is de ingang aan de achterzijde van de kast nog open om mee te spelen.
Re: potjes gezocht
I.d.d. terracotta potjes in allerlei maten. Heb ik veel er voor gebuikt. Laat zich prima lijmen met zowel 2K PU als bruislijm
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: potjes gezocht
Gelet op de ontwerpen van Motoindo lijkt het me dat de cups minimale ruimte in moeten nemen, wellicht iets voor een 3" coax?
De K10 van Vifa zat vroeger in een wat diepere pot. Die heb ik lang gezocht, maar nieuwerwets nooit gevonden. Nog wel een stapeltje bewaard, maar ik denk dat je iets zoekt wat nog verkrijgbaar is niet waar?!
De K10 van Vifa zat vroeger in een wat diepere pot. Die heb ik lang gezocht, maar nieuwerwets nooit gevonden. Nog wel een stapeltje bewaard, maar ik denk dat je iets zoekt wat nog verkrijgbaar is niet waar?!
Re: potjes gezocht
IK heb vroeger wel Pionnen gebruik voor weg afzettingen, die heb je in allerlei maten.
Zijn wel wat dieper....
Zijn wel wat dieper....
Re: potjes gezocht
Die Visaton potjes zijn vacuum diep getrokken uit ABS, PVC of PE plaat. Dat is een vrij standaard en goedkope manier wat veel kunststof bedrijven voor je kunnen doen. Kosten zullen hoofdzakelijk arbeidsloon zijn. Kun je ook eens naar op zoek. En met wat handigheid kun je dat met een simpele mal, een bakoven en een stofzuiger ook zelf.
Goedkoper. makkelijker, gesorteerder en akoestisch doodser dan die terracotta bloempotjes ga je niet snel vinden. 'Tis ff wennen
Goedkoper. makkelijker, gesorteerder en akoestisch doodser dan die terracotta bloempotjes ga je niet snel vinden. 'Tis ff wennen
Re: potjes gezocht
Er was een tijdje de hype om kasten binnen te betegelen mbv elastische kit. Dit bleek na enkele jaren toch los te laten. Of die "zware" potten zo'n goed idee zijn bij een te verkopen product vraag ik mij dan af.
Re: potjes gezocht
Dan ken jij 2K PU lijm (Bison Combi Power) en bruislijm nog niet
Potten wel goed ontvetten met aceton/IPA en eventueel even stukje infrezen in het front. Zo zwaar zijn die terracotta potjes helemaal niet. Ja, je moet er natuurlijk geen aarde in stoppen...
Testkastje
Testkastje
Re: potjes gezocht
Dames in een tuinbroek?
Een bloempot is een traditionele oplossing, Je zou zelf ook iets met concentrische ringen uit MDF kunnen knutselen. Kun je dat altijd nog als mal voor de diepgetrokken plasticplaat kunnen gebruiken.
Re: potjes gezocht
Intratuin is nog erger dan de Gamma. Daar gaat alles 4x over de kop. Was daar laatst voor van die plastic potten met een bandje er een voor aan de regenpijp. Bij Intratuin 13,95 stuk, op internet 3,95!
Precies dezelfde van gerecycled plastic en exact hetzelfde merk!
Re: potjes gezocht
Ah, nog een goede tip dank
Goede conclusie Wouter, tis inderdaad voor achter mijn Grown/Up coax. Had hier vorige week de heren van het Cologne Listening Center op bezoek die een prettige hoeveelheid tuning ervaring hebben met de CX3.1 in hun Drei/Zwo en was derhalve benieuwd naar hun feedback. Een van de ontvangen tips betrof het verdiepen van de ruimte achter de CX3.0 die in de Grown/Up nogal krap opgesloten zit, vandaar het potje... Ben overigens wel benieuwd of jullie kunnen raden wat op bovenstaande foto de heren het meest tot de verbeelding sprakwouter schreef: ↑ma 30 jun 2025, 0:14Gelet op de ontwerpen van Motoindo lijkt het me dat de cups minimale ruimte in moeten nemen, wellicht iets voor een 3" coax?
De K10 van Vifa zat vroeger in een wat diepere pot. Die heb ik lang gezocht, maar nieuwerwets nooit gevonden. Nog wel een stapeltje bewaard, maar ik denk dat je iets zoekt wat nog verkrijgbaar is niet waar?!
Dieper is opzich geen probleem, ik heb ongeveer 20cm beschikbaar.
Lijkt mij een redelijk arbeidsintensieve route maar die tip voor een diepgetrokken plasticplaat is wel interessant voor een 8C alike baffle. hmm.
Yvonne zegt bloempotjes zijn twee kwartjes per stuk bij de kringloop schat dus das ook nog een optiePjotr schreef: ↑ma 30 jun 2025, 20:49Intratuin is nog erger dan de Gamma. Daar gaat alles 4x over de kop. Was daar laatst voor van die plastic potten met een bandje er een voor aan de regenpijp. Bij Intratuin 13,95 stuk, op internet 3,95!Precies dezelfde van gerecycled plastic en exact hetzelfde merk!
Wederom bedankt allemaal voor het meedenken
Laatst gewijzigd door motoindo op wo 02 jul 2025, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: potjes gezocht
Dat kan goedkoper: Ooit een BNS speaker gerepareerd en daar was gewoon een stukke kartonnen koker gebruikt. Zowel achter de mid als voor de BR poort. Patent zal vast allang verlopen zijn...
Wordt zo nog keuzestress
Re: potjes gezocht
Karton zal qua resonanties weer wat lager zitten .. goeie tip !
Re: potjes gezocht
Jep en laat zich ook makkelijk met gewone witte houtlijm vastzetten! FF in-CNC'en in het front. Even bij Paardenkoper verpakkingen of zo kijken wat ze aan tekeningkokers om te versturen hebben. Zijn er in diverse wanddiktes ook. En wellicht heeft een tapijtlegger ze over voor nop... 
