potjes gezocht

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

potjes gezocht

Bericht door motoindo »

Ik wil wat expirimenteren met mid behuizingen en ben opzoek naar van die plastic potjes kom echter niet verder dan deze van de firma visaton, iemand anders nog tips ?
I200_V_AK1420.png
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: potjes gezocht

Bericht door richard »

Bloempotten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door Henkjan »

3D printen?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: potjes gezocht

Bericht door beijert »

Ik gebruikte voor mijn midrange een goedkope hoorn.

In dat specifieke geval is de ingang aan de achterzijde van de kast nog open om mee te spelen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: potjes gezocht

Bericht door satefan »

Henkjan schreef: zo 29 jun 2025, 12:36
3D printen?
100%. Kun je ook wat klooien met asymetrische vormen enzo :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door pappaleo »

Nergens voor nodig. Dure merken doen het zo :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

richard schreef: zo 29 jun 2025, 12:30
Bloempotten?
I.d.d. terracotta potjes in allerlei maten. Heb ik veel er voor gebuikt. Laat zich prima lijmen met zowel 2K PU als bruislijm :mrgreen: En even snel een testkast nodig, b.v. voor T&S metingen? Zo'n pot is snel achterop een plank geplijmd en is het volume er van makkelijk te bepalen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door motoindo »

Ah, dank mannen, ga binnenkort maar eens langs de Intratuin dan 8)
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: potjes gezocht

Bericht door markbakk »

Eminence heeft ook een mooie, de Fransen leveren hem.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: potjes gezocht

Bericht door wouter »

Gelet op de ontwerpen van Motoindo lijkt het me dat de cups minimale ruimte in moeten nemen, wellicht iets voor een 3" coax?
De K10 van Vifa zat vroeger in een wat diepere pot. Die heb ik lang gezocht, maar nieuwerwets nooit gevonden. Nog wel een stapeltje bewaard, maar ik denk dat je iets zoekt wat nog verkrijgbaar is niet waar?!
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: potjes gezocht

Bericht door piet1955 »

IK heb vroeger wel Pionnen gebruik voor weg afzettingen, die heb je in allerlei maten.
Zijn wel wat dieper....
Schermafbeelding 2025-06-30 082218.jpg
Schermafbeelding 2025-06-30 082218.jpg (14.65 KiB) 384 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

Die Visaton potjes zijn vacuum diep getrokken uit ABS, PVC of PE plaat. Dat is een vrij standaard en goedkope manier wat veel kunststof bedrijven voor je kunnen doen. Kosten zullen hoofdzakelijk arbeidsloon zijn. Kun je ook eens naar op zoek. En met wat handigheid kun je dat met een simpele mal, een bakoven en een stofzuiger ook zelf.

Goedkoper. makkelijker, gesorteerder en akoestisch doodser dan die terracotta bloempotjes ga je niet snel vinden. 'Tis ff wennen :D
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: potjes gezocht

Bericht door John P »

Er was een tijdje de hype om kasten binnen te betegelen mbv elastische kit. Dit bleek na enkele jaren toch los te laten. Of die "zware" potten zo'n goed idee zijn bij een te verkopen product vraag ik mij dan af.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

Dan ken jij 2K PU lijm (Bison Combi Power) en bruislijm nog niet :D Potten wel goed ontvetten met aceton/IPA en eventueel even stukje infrezen in het front. Zo zwaar zijn die terracotta potjes helemaal niet. Ja, je moet er natuurlijk geen aarde in stoppen...
IMG_3611_NCA.jpg
Testkastje
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door Henkjan »

achterkant van een (defecte) Philips mid?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: potjes gezocht

Bericht door richard »

motoindo schreef: zo 29 jun 2025, 16:14
... ga binnenkort maar eens langs de Intratuin dan 8)
Dames in een tuinbroek?

Een bloempot is een traditionele oplossing, Je zou zelf ook iets met concentrische ringen uit MDF kunnen knutselen. Kun je dat altijd nog als mal voor de diepgetrokken plasticplaat kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

Intratuin is nog erger dan de Gamma. Daar gaat alles 4x over de kop. Was daar laatst voor van die plastic potten met een bandje er een voor aan de regenpijp. Bij Intratuin 13,95 stuk, op internet 3,95! :shock: Precies dezelfde van gerecycled plastic en exact hetzelfde merk!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door motoindo »

markbakk schreef: zo 29 jun 2025, 21:50
Eminence heeft ook een mooie, de Fransen leveren hem.
Ah, nog een goede tip dank :goedzo:
wouter schreef: ma 30 jun 2025, 0:14
Gelet op de ontwerpen van Motoindo lijkt het me dat de cups minimale ruimte in moeten nemen, wellicht iets voor een 3" coax?
De K10 van Vifa zat vroeger in een wat diepere pot. Die heb ik lang gezocht, maar nieuwerwets nooit gevonden. Nog wel een stapeltje bewaard, maar ik denk dat je iets zoekt wat nog verkrijgbaar is niet waar?!
Goede conclusie Wouter, tis inderdaad voor achter mijn Grown/Up coax. Had hier vorige week de heren van het Cologne Listening Center op bezoek die een prettige hoeveelheid tuning ervaring hebben met de CX3.1 in hun Drei/Zwo en was derhalve benieuwd naar hun feedback. Een van de ontvangen tips betrof het verdiepen van de ruimte achter de CX3.0 die in de Grown/Up nogal krap opgesloten zit, vandaar het potje...
PXL_20250627_124155930.jpg
Ben overigens wel benieuwd of jullie kunnen raden wat op bovenstaande foto de heren het meest tot de verbeelding sprak :shock:
piet1955 schreef: ma 30 jun 2025, 8:23
IK heb vroeger wel Pionnen gebruik voor weg afzettingen, die heb je in allerlei maten.
Zijn wel wat dieper....
Dieper is opzich geen probleem, ik heb ongeveer 20cm beschikbaar.
richard schreef: ma 30 jun 2025, 19:16
Een bloempot is een traditionele oplossing, Je zou zelf ook iets met concentrische ringen uit MDF kunnen knutselen. Kun je dat altijd nog als mal voor de diepgetrokken plasticplaat kunnen gebruiken.
Lijkt mij een redelijk arbeidsintensieve route maar die tip voor een diepgetrokken plasticplaat is wel interessant voor een 8C alike baffle. hmm.
Pjotr schreef: ma 30 jun 2025, 20:49
Intratuin is nog erger dan de Gamma. Daar gaat alles 4x over de kop. Was daar laatst voor van die plastic potten met een bandje er een voor aan de regenpijp. Bij Intratuin 13,95 stuk, op internet 3,95! :shock: Precies dezelfde van gerecycled plastic en exact hetzelfde merk!
Yvonne zegt bloempotjes zijn twee kwartjes per stuk bij de kringloop schat dus das ook nog een optie 8) qua kostprijs zat ik zelf ook nog te denken aan een stuk PVC buis, een ronde groef aan de achterzijde van de front baffle en binnenzijde van de achterkant is er zo ingecnc'ed.

Wederom bedankt allemaal voor het meedenken :goedzo: en nu ik jullie toch aan de lijn heb, zijn er al plannen voor 14 en 15 november ? lijkt mij een leuk uitje om weer eens volledig bij te worden gepraat aangaande de laatste hi-end kabel, stekker en zekering ontwikkelingen :hide: en goed te combineren met een bezoekje aan het https://clc.koeln
finesaudioshow.png
Laatst gewijzigd door motoindo op wo 02 jul 2025, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
JanRSmit
Berichten: 223
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49

Re: potjes gezocht

Bericht door JanRSmit »

Is wel 2026 :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef: di 01 jul 2025, 12:45
...qua kostprijs zat ik zelf ook nog te denken aan een stuk PVC buis.
Dat kan goedkoper: Ooit een BNS speaker gerepareerd en daar was gewoon een stukke kartonnen koker gebruikt. Zowel achter de mid als voor de BR poort. Patent zal vast allang verlopen zijn... :mrgreen: Houten dop is zo ge-CNC'd.

Wordt zo nog keuzestress :lol:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door motoindo »

JanRSmit schreef: di 01 jul 2025, 13:13
Is wel 2026 :hide:
zooo, helemaal overheen gelezen :roll: iets voor de goede voornemens dan ...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: di 01 jul 2025, 13:15
motoindo schreef: di 01 jul 2025, 12:45
...qua kostprijs zat ik zelf ook nog te denken aan een stuk PVC buis.
Dat kan goedkoper: Ooit een BNS speaker gerepareerd en daar was gewoon een stukke kartonnen koker gebruikt. Zowel achter de mid als voor de BR poort. Patent zal vast allang verlopen zijn... :mrgreen: Houten dop is zo ge-CNC'd.

Wordt zo nog keuzestress :lol:
Karton zal qua resonanties weer wat lager zitten .. goeie tip !
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: potjes gezocht

Bericht door Pjotr »

Jep en laat zich ook makkelijk met gewone witte houtlijm vastzetten! FF in-CNC'en in het front. Even bij Paardenkoper verpakkingen of zo kijken wat ze aan tekeningkokers om te versturen hebben. Zijn er in diverse wanddiktes ook. En wellicht heeft een tapijtlegger ze over voor nop... :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door pappaleo »

motoindo schreef: di 01 jul 2025, 12:45
[en nu ik jullie toch aan de lijn heb, zijn er al plannen voor 14 en 15 november ? lijkt mij een leuk uitje om weer eens volledig bij te worden gepraat aangaande de laatste hi-end kabel, stekker en zekering ontwikkelingen :hide:
Ja die plannen zijn er.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: potjes gezocht

Bericht door pappaleo »

motoindo schreef: di 01 jul 2025, 12:45
Ben overigens wel benieuwd of jullie kunnen raden wat op bovenstaande foto de heren het meest tot de verbeelding sprak :shock:
De staat van onderhoud van de tuin?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”