Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Bericht door Otto S »

Ja, dat zeg ik zelf… Ik ben niet helemaal wakker meer…. :-k
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Bericht door Kappa7 »

Top dat het zo gelukt is, blijft altijd spannend om de boel uiteindelijk aan te sluiten en voor de eerste keer onder spanning te zetten.
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Bericht door Otto S »

Kappa7 schreef: zo 08 jun 2025, 8:33
Top dat het zo gelukt is, blijft altijd spannend om de boel uiteindelijk aan te sluiten en voor de eerste keer onder spanning te zetten.
Ja inderdaad. Dat is best spannend. Maar het is gelukt. Zowel de voorversterker als de eindversterker zijn nu klaar. Ik zal vast nog wel blijven experimenteren met optimalisaties, maar in principe zijn ze klaar.

Ik vind het zelf best bijzonder. 2 jaar geleden had ik het idee om ‘misschien wel zelf’ een versterker te bouwen. Maar ik had dit nog nooit gedaan en geen verstand van elektronica. Nu staat er een voorversterker en een eindversterker die het ook nog ‘veurekkes’ goed doen :D . Natuurlijk met hulp van de mannen hier. Bedankt daarvoor!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Bericht door peterl »

Mooi dat het allemaal gelukt is, de ventilator had ik ook ingebouwd maar begon met toch te storen in de stille momenten.
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: Bouw Cleo VI + Siamese Ceasar II (met biasautomaat?)

Bericht door Otto S »

peterl schreef: zo 08 jun 2025, 13:51
Mooi dat het allemaal gelukt is, de ventilator had ik ook ingebouwd maar begon met toch te storen in de stille momenten.
De ventilatortjes (3x) zijn superstil. Daar heb ik geen last van. En het is maar tijdelijk. Mijn volgende project is een verbouwing. Daarna hoeft de versterker niet meer in de kast te staan.
Plaats reactie