17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

IMG_20250531_120152.131Z_HDR.jpg
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

IMG_20250531_142155_001.jpg
IMG_20250531_142147.jpg
Kan ik deze spulletjes overnemen???
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

IMG_20250531_162036.jpg
IMG_20250531_162213.jpg
Snelfilter audio workshop :-"
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

IMG_20250531_164918.119Z_HDR.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hannesie »

Leuke tent, moest helaas wat vroeger naar huis.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Shadow »

Smakelijk!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Kappa7 »

Ahhh, balen dat ik vandaag niet kon, heb weer een hoop mooie creaties gemist zo te zien.
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Otto S »

Ik vond het een leuke en leerzame dag. Ik ben van de ene in de andere verbazing gevallen. Wat hebben jullie de lat hoog gelegd :goeie: ! Leuke locatie ook. Dank voor het organiseren!
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Weer zonder problemen thuis, wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
En daarna lossen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan :mrgreen: heb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan :lol:
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd :beer:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door WrineX »

Breda blijft mijn fav locatie, en ook deze keer was het weer top. mooi weer geregeld en eindelijk meer gehoord dan gebruikelijk en een aantal extreem goed klinkende en ongelofelijk mooie creaties gezien.

eten en de service hier was ook wederom super.

bedankt iedereen voor al het moois en de leuke gesprekken. en met name Hardbats voor het organiseren !!!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Marp »

TTS schreef: za 31 mei 2025, 21:34
wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Screenshot 2025-05-31 at 22-07-25 Buienradar.nl - neerslagradar voor komende 3 uur 8 uur en 24 uur.png


Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.

Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Wowly »

Ik heb in een enorme hoosbui gezeten tussen Eindhoven en Budel, maar het was het waard om weer een dagje tussen al die dwarsdenkers te zitten!

Overigens heel veel heel erg mooie projecten gehoord.... Ik moet steeds kritischer gaan luisteren om nog foutjes te vinden.... Wat een kwaliteiten allemaal. Voor mij de verrassingen van de dag: de witte soundbar en Ed zijn mooie verhaal en de zelfbouw magnetostaten (? electrostaten?)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

Ik heb mij ook prima vermaakt. Mooi geregeld :goedzo:

De grote ruimte biedt letterlijk ruimte om een beetje te experimenteren met de plaatsing van de open baffles. Waarvoor ook dank aan hypexfan. En de beschikbare tijd helpt ook natuurlijk.

Viel mij reuze mee wat er voor relatief weinig geld en tijd aan klank is neer te zetten. De afwerking laten we maar even terzijde :lol: :-$

Voor mij toch ook weer wat nieuwe gezichten. Nadeel van zelf iets meenemen is dat je niet alles kan zien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

hardbats schreef: za 31 mei 2025, 21:55
Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan :mrgreen: heb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan :lol:
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd :beer:
echt enorm bedankt voor de organisatie Bas, zo fijn dat Breda weer terug is van nooit weggeweest :dank:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door meanman64 »

Jammer dat ik er niet bij kon zijn , zo had ik alles persoonlijk kunnen horen en zien . Hoop dat er wat meer foto's en reviews volgen , is wat pover nu .
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

Wat een geweldig leuke en ontspannen dag was het weer in Breda. Geweldige lokatie, mooi weer en alles qua organisatie goed voor elkaar.

Als je zelf een set mee hebt, en ook nog wat helpt met meten, dan blijft het lastig om er nog even op uit te gaan bij de andere sets. Maar wat welk duidelijk is, is dat het nivo hoog is en er een enorme verscheidenheid aan projecten is. Het mooiste vindt ik altijd om te zien hoe ieder op zijn eigen manier met audio/zelfbouw bezig is. Iedere keer heb je weer nieuwe inspiratie voor een tweak of een volgend project.

Hier een foto van mijn set in actie. Ik wilde ze wel eens een keer in een kleinere ruimte laten horen:
IMG_1201.JPG
Ondanks dat het een behoorlijk smalle ruimte is, ging het toch heel aardig.

Aan het einde van de dag heb ik Jos z'n set in wording mogen meten zodat er begonnen kan worden met het filteren van zijn indrukwekkend uitziende drieweg (Jos, start je hier een topic over aub???).

Daarna naar Anne zijn set geluisterd en on the fly de baffle-step verder gecorrigeerd. De balans knapte enorm op. Indrukwekkend wat er uit deze set komt!
Annes_Hunky_Dories.jpeg
Ook leuk dat je op zo'n dag even iets kan lenen van een ander om bijvoorbeeld die versterker eens te proberen. Daarna nog even bij kunnen praten over andere dingen in het leven tijdens het nuttigen van pizza of pasta en een lekker ijsje toe.

Iedereen, aanwezigen en organisatie, enorm bedankt!

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op zo 01 jun 2025, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

Was weer een erg leuke en gezellig gemoedelijke dag. Het getoonde heel divers en van een heel hoog niveau: De zelfbouw is springlevend! Locatie top, catering top! Enorm bedankt Bas voor je inzet om zo'n dag weer voor elkaar te krijgen.
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pon-e »

Tjonge, wat een mooie dag gisteren. Wat een diverse projecten en opstellingen. En erg gezellig ook. Weer een hoop gezien, gehoord en geleerd, en ik heb er een mooie nieuwe hobby bij. Bas, ontzettend bedankt voor de organisatie, was echt top!
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door TTS »

Marp schreef: za 31 mei 2025, 22:33
TTS schreef: za 31 mei 2025, 21:34
wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Screenshot 2025-05-31 at 22-07-25 Buienradar.nl - neerslagradar voor komende 3 uur 8 uur en 24 uur.png


Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.

Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Die slaap was kennelijk nodig voor je op dit moment.
Gelukkig niet de enorme hagelstenen die in Limburg vielen ervaren. Wowly heeft die, zo te lezen, ook net gemist. Beter voor de Previa. Na een uurtje de auto toch kunnen leegruimen....

Het uitzoeken van de muziek die je dan op zo'n dag wil laten horen is toch telkens weer een dingetje... Nu de internetverbinding gewoon gebruikt kon worden is dat met streamen ineens veel flexibeler. Maar ja, je plannen vallen dan ook in het water.. :lol: Met al die verzoekjes.
Nu had ik dus een phonepre gebouwd en dus een platenspeler bij me. Verbaasd en blij was ik dan ook dat we een hele kant van Basie at Birdland hebben geluisterd. Geen skippen, gewoon 3 nummers achter elkaar. Opname uit 1961, LP is een re-issue uit 1976 --> https://www.discogs.com/release/2799025 ... t-Birdland
Ik had deze LP meegenomen omdat ik die, toen ik er naar luisterde hier thuis, opvallend mooi vond klinken over mijn set. Denk dat dat is opgepikt door jullie. Met de muziekkeuze wil ik jullie deelgenoot maken van wat ik thuis ervaar. Dat is hiermee dan geslaagd, denk ik.

Verder vind ik "dwarsdenkers" wel een mooie klassificering :goeie: Daar voel ik me wel in thuis. Moet je ook wel zijn om met al die variabelen die onze hobby kenmerken je eigen koers te blijven varen. Er zijn, blijkens, zo veel wegen die leiden naar een mooi resultaat. Prachtig om de diverse uitwerkingen op deze weg te kunnen horen ( en zien ).

Weet niet hoeveel kritischer Wowly nog kan zijn.. Heb een stuk meegekregen van hoe jij hoort. Nou, dat kan ik nu al niet bijbenen. Heel leerzaam!
Ook leerzaam was de oplossing voor het ontwikkelen van filters van JohnP. Verstelbare spoelen!! Top idee.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Shadow »

Count Basie is geweldig :rock:
Moet bekennen dat ik hardstikke verkouden ben en niet veel geluisterd heb gister, helft van de tijd zat m'n rechter oor dicht...
Nog wat foto's van multi talent Asterduc / Ed;
20250531_153916.jpg
20250531_154958.jpg
20250531_160856.jpg
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rodi »

Genoten van alle mensen en al het moois gisteren. @hardbats: Bedankt voor de organisatie ennuh...volgend jaar weer?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Zeker volgend jaar weer. Zelfde plek, bijna dezelfde datum. Ik denk 30 mei 2026.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door AatV »

Erg genoten van de diverse sets, lekker gebabbeld met andere forumgenoten.
Als vanouds een ontspannen sfeer en het weer werkte ook helemaal mee!

Bedankt hardbats en tot volgend jaar, hopelijk met iets tastbaars bij me... :mrgreen:

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”