17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

IMG_20250531_120152.131Z_HDR.jpg
TTS

Bericht door TTS »

IMG_20250531_142155_001.jpg
IMG_20250531_142147.jpg
Kan ik deze spulletjes overnemen???
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

TTS

Bericht door TTS »

IMG_20250531_162036.jpg
IMG_20250531_162213.jpg
Snelfilter audio workshop :-"
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

IMG_20250531_164918.119Z_HDR.jpg
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Leuke tent, moest helaas wat vroeger naar huis.
Shadow

Bericht door Shadow »

Smakelijk!
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ahhh, balen dat ik vandaag niet kon, heb weer een hoop mooie creaties gemist zo te zien.
Otto S

Bericht door Otto S »

Ik vond het een leuke en leerzame dag. Ik ben van de ene in de andere verbazing gevallen. Wat hebben jullie de lat hoog gelegd :goeie: ! Leuke locatie ook. Dank voor het organiseren!
TTS

Bericht door TTS »

Weer zonder problemen thuis, wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
En daarna lossen.
hardbats

Bericht door hardbats »

Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan :mrgreen: heb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan :lol:
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd :beer:
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Breda blijft mijn fav locatie, en ook deze keer was het weer top. mooi weer geregeld en eindelijk meer gehoord dan gebruikelijk en een aantal extreem goed klinkende en ongelofelijk mooie creaties gezien.

eten en de service hier was ook wederom super.

bedankt iedereen voor al het moois en de leuke gesprekken. en met name Hardbats voor het organiseren !!!
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

TTS schreef: za 31 mei 2025, 21:34
wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Screenshot 2025-05-31 at 22-07-25 Buienradar.nl - neerslagradar voor komende 3 uur 8 uur en 24 uur.png

Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.

Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb in een enorme hoosbui gezeten tussen Eindhoven en Budel, maar het was het waard om weer een dagje tussen al die dwarsdenkers te zitten!

Overigens heel veel heel erg mooie projecten gehoord.... Ik moet steeds kritischer gaan luisteren om nog foutjes te vinden.... Wat een kwaliteiten allemaal. Voor mij de verrassingen van de dag: de witte soundbar en Ed zijn mooie verhaal en de zelfbouw magnetostaten (? electrostaten?)
beijert

Bericht door beijert »

Ik heb mij ook prima vermaakt. Mooi geregeld :goedzo:

De grote ruimte biedt letterlijk ruimte om een beetje te experimenteren met de plaatsing van de open baffles. Waarvoor ook dank aan hypexfan. En de beschikbare tijd helpt ook natuurlijk.

Viel mij reuze mee wat er voor relatief weinig geld en tijd aan klank is neer te zetten. De afwerking laten we maar even terzijde :lol: :-$

Voor mij toch ook weer wat nieuwe gezichten. Nadeel van zelf iets meenemen is dat je niet alles kan zien.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hardbats schreef: za 31 mei 2025, 21:55
Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan :mrgreen: heb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan :lol:
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd :beer:
echt enorm bedankt voor de organisatie Bas, zo fijn dat Breda weer terug is van nooit weggeweest :dank:
meanman64

Bericht door meanman64 »

Jammer dat ik er niet bij kon zijn , zo had ik alles persoonlijk kunnen horen en zien . Hoop dat er wat meer foto's en reviews volgen , is wat pover nu .
satefan

Bericht door satefan »

Wat een geweldig leuke en ontspannen dag was het weer in Breda. Geweldige lokatie, mooi weer en alles qua organisatie goed voor elkaar.

Als je zelf een set mee hebt, en ook nog wat helpt met meten, dan blijft het lastig om er nog even op uit te gaan bij de andere sets. Maar wat welk duidelijk is, is dat het nivo hoog is en er een enorme verscheidenheid aan projecten is. Het mooiste vindt ik altijd om te zien hoe ieder op zijn eigen manier met audio/zelfbouw bezig is. Iedere keer heb je weer nieuwe inspiratie voor een tweak of een volgend project.

Hier een foto van mijn set in actie. Ik wilde ze wel eens een keer in een kleinere ruimte laten horen:
IMG_1201.JPG
Ondanks dat het een behoorlijk smalle ruimte is, ging het toch heel aardig.

Aan het einde van de dag heb ik Jos z'n set in wording mogen meten zodat er begonnen kan worden met het filteren van zijn indrukwekkend uitziende drieweg (Jos, start je hier een topic over aub???).

Daarna naar Anne zijn set geluisterd en on the fly de baffle-step verder gecorrigeerd. De balans knapte enorm op. Indrukwekkend wat er uit deze set komt!
Annes_Hunky_Dories.jpeg
Ook leuk dat je op zo'n dag even iets kan lenen van een ander om bijvoorbeeld die versterker eens te proberen. Daarna nog even bij kunnen praten over andere dingen in het leven tijdens het nuttigen van pizza of pasta en een lekker ijsje toe.

Iedereen, aanwezigen en organisatie, enorm bedankt!

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op zo 01 jun 2025, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Was weer een erg leuke en gezellig gemoedelijke dag. Het getoonde heel divers en van een heel hoog niveau: De zelfbouw is springlevend! Locatie top, catering top! Enorm bedankt Bas voor je inzet om zo'n dag weer voor elkaar te krijgen.
Pon-e

Bericht door Pon-e »

Tjonge, wat een mooie dag gisteren. Wat een diverse projecten en opstellingen. En erg gezellig ook. Weer een hoop gezien, gehoord en geleerd, en ik heb er een mooie nieuwe hobby bij. Bas, ontzettend bedankt voor de organisatie, was echt top!
TTS

Bericht door TTS »

Marp schreef: za 31 mei 2025, 22:33
TTS schreef: za 31 mei 2025, 21:34
wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Screenshot 2025-05-31 at 22-07-25 Buienradar.nl - neerslagradar voor komende 3 uur 8 uur en 24 uur.png

Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.

Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Die slaap was kennelijk nodig voor je op dit moment.
Gelukkig niet de enorme hagelstenen die in Limburg vielen ervaren. Wowly heeft die, zo te lezen, ook net gemist. Beter voor de Previa. Na een uurtje de auto toch kunnen leegruimen....

Het uitzoeken van de muziek die je dan op zo'n dag wil laten horen is toch telkens weer een dingetje... Nu de internetverbinding gewoon gebruikt kon worden is dat met streamen ineens veel flexibeler. Maar ja, je plannen vallen dan ook in het water.. :lol: Met al die verzoekjes.
Nu had ik dus een phonepre gebouwd en dus een platenspeler bij me. Verbaasd en blij was ik dan ook dat we een hele kant van Basie at Birdland hebben geluisterd. Geen skippen, gewoon 3 nummers achter elkaar. Opname uit 1961, LP is een re-issue uit 1976 --> https://www.discogs.com/release/2799025 ... t-Birdland
Ik had deze LP meegenomen omdat ik die, toen ik er naar luisterde hier thuis, opvallend mooi vond klinken over mijn set. Denk dat dat is opgepikt door jullie. Met de muziekkeuze wil ik jullie deelgenoot maken van wat ik thuis ervaar. Dat is hiermee dan geslaagd, denk ik.

Verder vind ik "dwarsdenkers" wel een mooie klassificering :goeie: Daar voel ik me wel in thuis. Moet je ook wel zijn om met al die variabelen die onze hobby kenmerken je eigen koers te blijven varen. Er zijn, blijkens, zo veel wegen die leiden naar een mooi resultaat. Prachtig om de diverse uitwerkingen op deze weg te kunnen horen ( en zien ).

Weet niet hoeveel kritischer Wowly nog kan zijn.. Heb een stuk meegekregen van hoe jij hoort. Nou, dat kan ik nu al niet bijbenen. Heel leerzaam!
Ook leerzaam was de oplossing voor het ontwikkelen van filters van JohnP. Verstelbare spoelen!! Top idee.
Shadow

Bericht door Shadow »

Count Basie is geweldig :rock:
Moet bekennen dat ik hardstikke verkouden ben en niet veel geluisterd heb gister, helft van de tijd zat m'n rechter oor dicht...
Nog wat foto's van multi talent Asterduc / Ed;
20250531_153916.jpg
20250531_154958.jpg
20250531_160856.jpg
rodi

Bericht door rodi »

Genoten van alle mensen en al het moois gisteren. @hardbats: Bedankt voor de organisatie ennuh...volgend jaar weer?
hardbats

Bericht door hardbats »

Zeker volgend jaar weer. Zelfde plek, bijna dezelfde datum. Ik denk 30 mei 2026.
AatV

Bericht door AatV »

Erg genoten van de diverse sets, lekker gebabbeld met andere forumgenoten.
Als vanouds een ontspannen sfeer en het weer werkte ook helemaal mee!

Bedankt hardbats en tot volgend jaar, hopelijk met iets tastbaars bij me... :mrgreen:

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”