17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Leuke tent, moest helaas wat vroeger naar huis.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ahhh, balen dat ik vandaag niet kon, heb weer een hoop mooie creaties gemist zo te zien.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik vond het een leuke en leerzame dag. Ik ben van de ene in de andere verbazing gevallen. Wat hebben jullie de lat hoog gelegd
! Leuke locatie ook. Dank voor het organiseren!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Weer zonder problemen thuis, wel in een enorme onweersbui. Dus zit maar in mijn karretje voor de deur tot ik niet doorweekt die 10m naar de voordeur moet afleggen.
En daarna lossen.
En daarna lossen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan
heb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaan
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Breda blijft mijn fav locatie, en ook deze keer was het weer top. mooi weer geregeld en eindelijk meer gehoord dan gebruikelijk en een aantal extreem goed klinkende en ongelofelijk mooie creaties gezien.
eten en de service hier was ook wederom super.
bedankt iedereen voor al het moois en de leuke gesprekken. en met name Hardbats voor het organiseren !!!
eten en de service hier was ook wederom super.
bedankt iedereen voor al het moois en de leuke gesprekken. en met name Hardbats voor het organiseren !!!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.
Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik heb in een enorme hoosbui gezeten tussen Eindhoven en Budel, maar het was het waard om weer een dagje tussen al die dwarsdenkers te zitten!
Overigens heel veel heel erg mooie projecten gehoord.... Ik moet steeds kritischer gaan luisteren om nog foutjes te vinden.... Wat een kwaliteiten allemaal. Voor mij de verrassingen van de dag: de witte soundbar en Ed zijn mooie verhaal en de zelfbouw magnetostaten (? electrostaten?)
Overigens heel veel heel erg mooie projecten gehoord.... Ik moet steeds kritischer gaan luisteren om nog foutjes te vinden.... Wat een kwaliteiten allemaal. Voor mij de verrassingen van de dag: de witte soundbar en Ed zijn mooie verhaal en de zelfbouw magnetostaten (? electrostaten?)
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik heb mij ook prima vermaakt. Mooi geregeld
De grote ruimte biedt letterlijk ruimte om een beetje te experimenteren met de plaatsing van de open baffles. Waarvoor ook dank aan hypexfan. En de beschikbare tijd helpt ook natuurlijk.
Viel mij reuze mee wat er voor relatief weinig geld en tijd aan klank is neer te zetten. De afwerking laten we maar even terzijde

Voor mij toch ook weer wat nieuwe gezichten. Nadeel van zelf iets meenemen is dat je niet alles kan zien.
De grote ruimte biedt letterlijk ruimte om een beetje te experimenteren met de plaatsing van de open baffles. Waarvoor ook dank aan hypexfan. En de beschikbare tijd helpt ook natuurlijk.
Viel mij reuze mee wat er voor relatief weinig geld en tijd aan klank is neer te zetten. De afwerking laten we maar even terzijde
Voor mij toch ook weer wat nieuwe gezichten. Nadeel van zelf iets meenemen is dat je niet alles kan zien.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
echt enorm bedankt voor de organisatie Bas, zo fijn dat Breda weer terug is van nooit weggeweesthardbats schreef: ↑za 31 mei 2025, 21:55Mannen, wat een mooie dag!
Voor de eerste keer een luisterdag organiseren vond ik het helemaal niet slecht gaanheb wel wat verbeterpunten voor volgend jaar, maar daar lopen we dan wel weer tegen aan
![]()
Een goeie opkomst, mooi creaties van hoog niveau en leuke mensen. Zelfs het weer zat mee!
Ik vond het geslaagd![]()
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Jammer dat ik er niet bij kon zijn , zo had ik alles persoonlijk kunnen horen en zien . Hoop dat er wat meer foto's en reviews volgen , is wat pover nu .
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Wat een geweldig leuke en ontspannen dag was het weer in Breda. Geweldige lokatie, mooi weer en alles qua organisatie goed voor elkaar.
Als je zelf een set mee hebt, en ook nog wat helpt met meten, dan blijft het lastig om er nog even op uit te gaan bij de andere sets. Maar wat welk duidelijk is, is dat het nivo hoog is en er een enorme verscheidenheid aan projecten is. Het mooiste vindt ik altijd om te zien hoe ieder op zijn eigen manier met audio/zelfbouw bezig is. Iedere keer heb je weer nieuwe inspiratie voor een tweak of een volgend project.
Hier een foto van mijn set in actie. Ik wilde ze wel eens een keer in een kleinere ruimte laten horen: Ondanks dat het een behoorlijk smalle ruimte is, ging het toch heel aardig.
Aan het einde van de dag heb ik Jos z'n set in wording mogen meten zodat er begonnen kan worden met het filteren van zijn indrukwekkend uitziende drieweg (Jos, start je hier een topic over aub???).
Daarna naar Anne zijn set geluisterd en on the fly de baffle-step verder gecorrigeerd. De balans knapte enorm op. Indrukwekkend wat er uit deze set komt! Ook leuk dat je op zo'n dag even iets kan lenen van een ander om bijvoorbeeld die versterker eens te proberen. Daarna nog even bij kunnen praten over andere dingen in het leven tijdens het nuttigen van pizza of pasta en een lekker ijsje toe.
Iedereen, aanwezigen en organisatie, enorm bedankt!
Satefan
Als je zelf een set mee hebt, en ook nog wat helpt met meten, dan blijft het lastig om er nog even op uit te gaan bij de andere sets. Maar wat welk duidelijk is, is dat het nivo hoog is en er een enorme verscheidenheid aan projecten is. Het mooiste vindt ik altijd om te zien hoe ieder op zijn eigen manier met audio/zelfbouw bezig is. Iedere keer heb je weer nieuwe inspiratie voor een tweak of een volgend project.
Hier een foto van mijn set in actie. Ik wilde ze wel eens een keer in een kleinere ruimte laten horen: Ondanks dat het een behoorlijk smalle ruimte is, ging het toch heel aardig.
Aan het einde van de dag heb ik Jos z'n set in wording mogen meten zodat er begonnen kan worden met het filteren van zijn indrukwekkend uitziende drieweg (Jos, start je hier een topic over aub???).
Daarna naar Anne zijn set geluisterd en on the fly de baffle-step verder gecorrigeerd. De balans knapte enorm op. Indrukwekkend wat er uit deze set komt! Ook leuk dat je op zo'n dag even iets kan lenen van een ander om bijvoorbeeld die versterker eens te proberen. Daarna nog even bij kunnen praten over andere dingen in het leven tijdens het nuttigen van pizza of pasta en een lekker ijsje toe.
Iedereen, aanwezigen en organisatie, enorm bedankt!
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op zo 01 jun 2025, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Was weer een erg leuke en gezellig gemoedelijke dag. Het getoonde heel divers en van een heel hoog niveau: De zelfbouw is springlevend! Locatie top, catering top! Enorm bedankt Bas voor je inzet om zo'n dag weer voor elkaar te krijgen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Tjonge, wat een mooie dag gisteren. Wat een diverse projecten en opstellingen. En erg gezellig ook. Weer een hoop gezien, gehoord en geleerd, en ik heb er een mooie nieuwe hobby bij. Bas, ontzettend bedankt voor de organisatie, was echt top!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Die slaap was kennelijk nodig voor je op dit moment.Marp schreef: ↑za 31 mei 2025, 22:33Heel Nederland was onbewolkt, behalve een klein stukje Brabant/Limburg.... je hebt het wel getroffen zeg! De Breda-gangers trouwens ook wel, want dit was daar niet heel ver vandaan.
Screenshot 2025-05-31 at 22-07-25 Buienradar.nl - neerslagradar voor komende 3 uur 8 uur en 24 uur.png
Ik baal wat dat ik deze dag heb gemist. Doorgaans kom ik vooral voor de mensen, maar dit keer was er ook veel wat ik graag had gehoord. Ik was dan ook verheugd dat de afgelopen dagen met de hond boven verwachting waren verlopen, en dat het tussendoor zelfs was gelukt om de auto nog snel goedgekeurd te krijgen, ondanks een spoedreparatie. Dus vanmorgen om 4:15 besloot ik dat het wel verantwoord was om te komen... en toen sliep ik een gat in de dag.
Nou ja, volgend jaar weer een dag. Het is ook fijn dat de luisterdag weer prima is verlopen, en te horen en zien dat jullie hebben genoten!
Gelukkig niet de enorme hagelstenen die in Limburg vielen ervaren. Wowly heeft die, zo te lezen, ook net gemist. Beter voor de Previa. Na een uurtje de auto toch kunnen leegruimen....
Het uitzoeken van de muziek die je dan op zo'n dag wil laten horen is toch telkens weer een dingetje... Nu de internetverbinding gewoon gebruikt kon worden is dat met streamen ineens veel flexibeler. Maar ja, je plannen vallen dan ook in het water..
Nu had ik dus een phonepre gebouwd en dus een platenspeler bij me. Verbaasd en blij was ik dan ook dat we een hele kant van Basie at Birdland hebben geluisterd. Geen skippen, gewoon 3 nummers achter elkaar. Opname uit 1961, LP is een re-issue uit 1976 --> https://www.discogs.com/release/2799025 ... t-Birdland
Ik had deze LP meegenomen omdat ik die, toen ik er naar luisterde hier thuis, opvallend mooi vond klinken over mijn set. Denk dat dat is opgepikt door jullie. Met de muziekkeuze wil ik jullie deelgenoot maken van wat ik thuis ervaar. Dat is hiermee dan geslaagd, denk ik.
Verder vind ik "dwarsdenkers" wel een mooie klassificering
Weet niet hoeveel kritischer Wowly nog kan zijn.. Heb een stuk meegekregen van hoe jij hoort. Nou, dat kan ik nu al niet bijbenen. Heel leerzaam!
Ook leerzaam was de oplossing voor het ontwikkelen van filters van JohnP. Verstelbare spoelen!! Top idee.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Count Basie is geweldig
Moet bekennen dat ik hardstikke verkouden ben en niet veel geluisterd heb gister, helft van de tijd zat m'n rechter oor dicht...
Nog wat foto's van multi talent Asterduc / Ed;
Moet bekennen dat ik hardstikke verkouden ben en niet veel geluisterd heb gister, helft van de tijd zat m'n rechter oor dicht...
Nog wat foto's van multi talent Asterduc / Ed;
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Genoten van alle mensen en al het moois gisteren. @hardbats: Bedankt voor de organisatie ennuh...volgend jaar weer?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Zeker volgend jaar weer. Zelfde plek, bijna dezelfde datum. Ik denk 30 mei 2026.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Erg genoten van de diverse sets, lekker gebabbeld met andere forumgenoten.
Als vanouds een ontspannen sfeer en het weer werkte ook helemaal mee!
Bedankt hardbats en tot volgend jaar, hopelijk met iets tastbaars bij me...
groet,
Aat
Als vanouds een ontspannen sfeer en het weer werkte ook helemaal mee!
Bedankt hardbats en tot volgend jaar, hopelijk met iets tastbaars bij me...
groet,
Aat
