TS2019-PP80
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Tjeezzz… na dik twee jaar is dan echt het moment aangebroken dat ik buizen moet aanschaffen omdat ik anders niet verder kan. Het moment waarvan je dacht dat het nooit zou komen…
Re: TS2019-PP80
Wat meer sap is altijd prettig maar vind vaak de KT120 en KT150 net wat verfijnder klinken waarbij de laatste het wel wint.Leeuwarden schreef: ↑ma 10 mar 2025, 6:24Kappa, ik heb me helemaal suf gelezen over de verschillen tussen 88-120 en 150. Wat maakt dat jij de 150 naar voren schuift, los van de looks?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Thanks, dat de KT150 net even beter klinkt dan de KT120 is ook wat ik vaak tegen kom…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Over het matchen van buizen. Ik kreeg te horen dat de gewenste buis vanuit Rusland naar De USA gaat, daar ingebrand wordt en vervolgens gematched. En op die manier worden ze hier verkocht. Is dat een normale gang van zaken voor de buizenhandel?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Goed, kennelijk is het vrij normaal dat buizen matched worden aangeleverd bij de leverancier zo kreeg ik van de leverancier te horen. Tijd om buizen te bestellen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Vragen:
Tot zover zit een en ander nu in elkaar. Rode pijl bij de 16 Ohm aansluiting is rechtstreeks aan elkaar gesoldeerd (R18 aan de trafo).
Als ik alles goed begrijp meet je de bias over weerstand R17 en R18 voor beide buizen. Heb ik dat goed?
Omcirkelde onderdelen zitten er niet op omdat het allemaal op een plankje staat.
Tot zover zit een en ander nu in elkaar. Rode pijl bij de 16 Ohm aansluiting is rechtstreeks aan elkaar gesoldeerd (R18 aan de trafo).
Als ik alles goed begrijp meet je de bias over weerstand R17 en R18 voor beide buizen. Heb ik dat goed?
Omcirkelde onderdelen zitten er niet op omdat het allemaal op een plankje staat.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TS2019-PP80
dan lig ik op dat aspect nog voor
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TS2019-PP80
wat wil je er op gaan bakken?
maar ruim meer dan je versterker kan leveren lijkt me, dat je wat marge houdt en dattie niet door de tafel heen brandt. of plak m ff op een koelblokkie
maar ruim meer dan je versterker kan leveren lijkt me, dat je wat marge houdt en dattie niet door de tafel heen brandt. of plak m ff op een koelblokkie
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TS2019-PP80
je kan een stelletje 20W-ers parallel zetten, en die dan op een koelblokje zetten
[edit] 4 van deze geeft 8ohm
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... 0w-ceramic
[edit] 4 van deze geeft 8ohm
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... 0w-ceramic
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: TS2019-PP80
Om op een heatsink te schroeven zijn deze ideaal:
https://www.tonefactory.nl/high-power-r ... m-100-watt
https://www.budgetelectronica.nl/compon ... anden-100W
https://www.tonefactory.nl/high-power-r ... m-100-watt
https://www.budgetelectronica.nl/compon ... anden-100W
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Ik zou dan voor de butgets gaan in 4 ohm. Met 4st. kun je combineren voor 4/8 ohm.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Ik heb naar je geluisterd…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Je hele versterker moet nu inspelen dus alles zal wel even tijd nodig hebben.
Met regelmatig spelen zal je na een week wel een aardig beeld hebben van de uiteindelijke klank.
Hou de Bias in het begin even in de gaten, zal aan het begin wel wat meer verlopen.
Met regelmatig spelen zal je na een week wel een aardig beeld hebben van de uiteindelijke klank.
Hou de Bias in het begin even in de gaten, zal aan het begin wel wat meer verlopen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Ik vind het altijd ontzettend spannend om een versterker voor het eerst aan te zetten, dus ik moet geestelijk eerst even die horde nemen. Als ie dan speelt, zoals op bovenstaande plaatje, moet uiteindelijk de fasedraaier pcb er nog tussen…
Re: TS2019-PP80
Rustig op spanning brengen met een variac en zonder buizen.
Dan is het minder spannend.
Dan is het minder spannend.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TS2019-PP80
Er staat in de beschrijving van de versterker een beschrijving van hoe je de versterker opstart. Die volg ik maar…
