Purifi - Welke driver?
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Purifi - Welke driver?
Ik zou zelf nooit aan een esl beginnen…WrineX schreef: ↑ma 10 feb 2025, 15:19ja maar als je als student een ESL of planar magnetic open trekt .... dan moet je haast wel denken whaaaat dit zou ik ook moeten kunnen maken !!! (geld is een dingetje natuurlijk als student) helaas heb ik het type magneet pas 9 jaar later gevonden ofzo. maar esl's ! hell yeah koopt wat verrotte esl's (en dat zijn de meeste) en dan bouwen maar!
Hier een B200 subje met esl mid hoogin het studenten kamertje 2006
Re: Purifi - Welke driver?
uh tja. waarom niet he ? ik vind zelf gekut met voeding, en dingen vallen altijd uit elkaar... tenminste vaak. buiten dat
Re: Purifi - Welke driver?
Ik heb 2 kleine genelecs, ik weet niet wat je onder neutraal verstaat, maar bij mij vangen ze alleen nog maar stof.ds23man schreef: ↑ma 10 feb 2025, 15:43Dat is een smaakkwestie, Genelec staat er om bekend dat ze super neutraal zijn.WrineX schreef: ↑ma 10 feb 2025, 15:37ik heb vaak zijn grote witte broer gebruikt. was er niet echt fan van. sterker nog we gebruikte ze vaak om te world dicen... om een bepaalde galm te krijgen plaats van elektronisch , speaker ergens neer zetten en het geen afspelen en opnieuw opnemen kon je dan mooi onder het origineel schuiven. (lekker nat opnemen dus of axis etc zoveel mogelijk reflectie pakken:), dus als ze heel goed afstraalde, een goede kandidaat eigenlijk) hmm ik denk trouwens dat wij de witte versie hadden van dit model, want dit ding is ongeveer even groot ! .... onhandig formaat voor wat we er mee deden hahads23man schreef: ↑ma 10 feb 2025, 15:28Dit was de eerste Genelec ( 1985!) met serieuze waveguides:
https://www.genelec.com/previous-models/1022a
En misschien wel de eerste luidspreker met een correct afstraalgedrag
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Purifi - Welke driver?
Misschien even een rugnummer noemen? Nou is het gissen of we het hebben over een model uit allereerste begintijd of van de huidige generatie.
Re: Purifi - Welke driver?
grappig Mijn N core 400 met 5 PSU's van hypex is een van de warme versterkers naast een 2x50 watt class A die ik gehad heb..... ok wel 6 kanalen... 
had hem wel een stuk kouder verwacht
had hem wel een stuk kouder verwacht
Laatst gewijzigd door WrineX op di 11 feb 2025, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Purifi - Welke driver?
Ja, sommige van de Hypex SMPS worden in idle al loeiheet, met name de trafo. Heb ik mij ook wel eens over verbaasd.
Re: Purifi - Welke driver?
Tja, die ASR absoluutheid van een zilverrug met een AP bovenop een apenrots, mijn oren zeggen mij wat anders 
Re: Purifi - Welke driver?
Idd correctie:
Tja, die ASR absoluutheid van een zilverrug met een AP en NFS bovenop een apenrots, mijn oren zeggen mij wat anders . De metingen tonen wel degelijk issues aan, en zeker in het voor oor gevoelige gebied. Het is maar net wat je wilt zien in zo'n meting
Tja, die ASR absoluutheid van een zilverrug met een AP en NFS bovenop een apenrots, mijn oren zeggen mij wat anders . De metingen tonen wel degelijk issues aan, en zeker in het voor oor gevoelige gebied. Het is maar net wat je wilt zien in zo'n meting
Re: Purifi - Welke driver?
"Emberrassment for the Company" - Amir windt er ook geen doekjes om.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Wat mooi Jan! Kun je wat vertellen over die sierringen?
En heb je veel moeten doen aan de afstemming/filtering? En... is het een upgrade op elk gebied?
En heb je veel moeten doen aan de afstemming/filtering? En... is het een upgrade op elk gebied?
Re: Purifi - Welke driver?
Wouter, de ringen zijn 3D geprint met tpu. Ze worden op hun plaats gehouden door klemmend te monteren in de rand en over de cilindrische koppen van de M5 bouten bij de woofers en M4 bouten bij de midrange.
Ik ben bezig een beschrijving te maken over mijn "alice in wonderland" reis door actieve filtering heen. Zeer leerzaam geweest. En ook ter voorbereiding op de komst van de Purifi tweeters. ( nog geen idee wanneer) Hoop komende week al een begin te plaatsen.
Ik ben bezig een beschrijving te maken over mijn "alice in wonderland" reis door actieve filtering heen. Zeer leerzaam geweest. En ook ter voorbereiding op de komst van de Purifi tweeters. ( nog geen idee wanneer) Hoop komende week al een begin te plaatsen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Heel gaaf, ik kijk er naar uit!
Als je de stl.file en linkje naar het filament hebt wil ik dit ook wel eens testen. Heb alleen wat probeersels met TPU gedaan, maar geen gesloten printer en ging te vaak mis.
Als je de stl.file en linkje naar het filament hebt wil ik dit ook wel eens testen. Heb alleen wat probeersels met TPU gedaan, maar geen gesloten printer en ging te vaak mis.
Re: Purifi - Welke driver?
TPU heb je ook nog in verschillende zachtheden waardoor je kunt kiezen hoe flexibele het object wordt.
Re: Purifi - Welke driver?
Waar filter je mee jan?JanRSmit schreef: ↑zo 23 feb 2025, 16:21Wouter, de ringen zijn 3D geprint met tpu. Ze worden op hun plaats gehouden door klemmend te monteren in de rand en over de cilindrische koppen van de M5 bouten bij de woofers en M4 bouten bij de midrange.
Ik ben bezig een beschrijving te maken over mijn "alice in wonderland" reis door actieve filtering heen. Zeer leerzaam geweest. En ook ter voorbereiding op de komst van de Purifi tweeters. ( nog geen idee wanneer) Hoop komende week al een begin te plaatsen.
Re: Purifi - Welke driver?
Ik gebruik Acourate jpol11 1e order op 433Hz en 3464Hz met Okto dac8pro aan een aparte endpoint van Roon, waar ik Acourate Convolver gekoppeld heb aan Roon. Ga ook nog Hang Loose Convolver gebruiken om te checken .
En jij?
En jij?
Re: Purifi - Welke driver?
Op basis waarvan zijn de x-overs gekozen Jan? 433hz 1e orde voor deze woofers is gevoelsmatig wat hoog (en een slappe helling)?
Re: Purifi - Welke driver?
Ik moest het even opzoeken maar dat is met de pc dus !
Ik neem aan dat je dan 8x digitaal uitgaat naar je Okto dac ?
Ik heb zelf 12 jaar gedraaid met de Groundsound DCN-28
Nu sinds augustus De DEQX pre -8 in de Beta versie
