Overigens verloopt deze bias, zeker bij een nieuwe buis. Het is dus zaak dit elke paar weken bij te stellen, tenzij je een bias automaat hebt natuurlijk. Na inspelen stabiliseert dit wel. Het viel mij op dat dit bij KT88 een stuk erger was dan bij de (milspec) GU50 buisjes, die ik ook in PP gebruik. Misschien in uiterlijk niet heel sexy, maar nog steeds mijn favouriete buis, en voor weinig te koop. Degelijke buis, heeft in mobiele/veld VHF zenders van het leger gezeten, daarom robuust gebouwd.
Als ik nu weer een buizenversterker zou bouwen zou daar zeker een biasautomaat inzitten. Ik zou er in elk geval voor zorgen (maar misschien zit dat er al wel op) dat je eenvoudig van de buitenkant kunt meten, zonder dat de versterker elke keer op de kop moet.
En een paar jaar onbezorgd luisteren, tsja
