Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bestaan ook Chinese klonen van.... Niet duur. Kope kope.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ach 40 jaar geleden was het beste een leuk ding. Vandaag de dag is er beter Chinees te koop
Vind het uiterlijk design van de A1 wel heel erg fraai 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er is een 'nieuwe' versie van MF op de markt gekomen afgelopen jaar, die bedoelde Jeroen ook denk ik:
https://www.musicalfidelity.com/products/a1/a1-2
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zou een Nelson Pass Amp Camp Amp een mooie opzet zijn?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Aha, dat wist ik niet. zou je best gelijk in kunnen hebben.Shadow schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:39Er is een 'nieuwe' versie van MF op de markt gekomen afgelopen jaar, die bedoelde Jeroen ook denk ik:
https://www.musicalfidelity.com/products/a1/a1-2
Leek me al een beetje vreemd dat Jeroen zo'n oud ding zou aanraden.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hmm ja, lang verhaal
Kort verhaal: Muziek kan niet beter afgespeeld worden dan zoals het is opgenomen en opgeslagen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kan ik wel beamen. Het is eigenlijk ook meer een leuke knutsel voor beginnende zelfbouwers van Pass. Heet ook niet voor niks "Amp Camp..."
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Is er een “betaalbare” class-A amp die je wel zou aanbevelen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
JLH1969?? ( kloon )VintageHarry schreef: ↑ma 20 jan 2025, 17:59Is er een “betaalbare” class-A amp die je wel zou aanbevelen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er is niks mis met die Pass maar heb er geen al te hoge verwachtingen van. Als je zoiets zou willen knutselen beslist de JLH1969. Zelf altijd een klasse-A fan geweest maar ik vind het vandaag de dag achterhaald. Het enige wat een klasse-A als voordeel heeft: Geen crossover vervorming. Maar dat hebben de CA/NFA concepten ook zonder al dat gekachel en de laatste incarnaties van klasse-D komen ook dicht in de buurt.VintageHarry schreef: ↑ma 20 jan 2025, 17:59Is er een “betaalbare” class-A amp die je wel zou aanbevelen?
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bedankt voor de adviezen! 
Een CA heb ik niet, nog niet verder gekomen hier dan een Audiolab 6000A en een 8000P. Maar dat valt verder buiten dit topic, aan Walter wordt immers een class-A aanbevolen.
Een CA heb ik niet, nog niet verder gekomen hier dan een Audiolab 6000A en een 8000P. Maar dat valt verder buiten dit topic, aan Walter wordt immers een class-A aanbevolen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Chaos 3 buizenversterker waar ik mee speel is reeds klasse A, en volledig opgebouwd volgens Van der Heide inzichten, ik ben er zeer tevreden over.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een PP buizenbak staat eigenlijk nooit helemaal volledig in klasse-A. Zou ook een beetje onzin zijn en verspilling van warmte. Gewoon optimaal in AB. Chaotisch v.d.Heide of niet.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 20 jan 2025, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die allang dood is, hij had wat aparte ideeen die tot ontslag bij NOB leidden en de rest verzinnen ze er allemaal bij want een nauwkeurige overlevering is er niet. Dus 'volledig opgebouwd volgens van der Heide inzichten' ammehoela.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Jeroen,
Als je het Van der Heide verhaal schrapt, hou je nog steeds een zeer net opgebouwde 6v6 push pull klasse A buizenversterker zonder tegenkoppeling over, ik speelde al jaren met de Lindemann dus leuk om hier nu eens wat anders te proberen. En zo kan ik ook voor mezelf ervaren wat het ‘Van der Heide’ effect doet, ik ondersteun niet de lyrische verhalen van een ‘bel van geluid’, de stem die ‘een meter naar voren springt’ en dergelijke, niks van dat alles hier. Wel ervaar ik een projectie van geluid meer rondom je, alsof het geluid meer naast je komt, een soort aura van geluid rondom je, subtiel maar mooi.
Je moet maar weer eens een keer komen luisteren, je hebt de Chaos 3 natuurlijk al kort gehoord op die Altecs, maar op de AT/AMT combi is weer anders.
Groetjes Walter
Als je het Van der Heide verhaal schrapt, hou je nog steeds een zeer net opgebouwde 6v6 push pull klasse A buizenversterker zonder tegenkoppeling over, ik speelde al jaren met de Lindemann dus leuk om hier nu eens wat anders te proberen. En zo kan ik ook voor mezelf ervaren wat het ‘Van der Heide’ effect doet, ik ondersteun niet de lyrische verhalen van een ‘bel van geluid’, de stem die ‘een meter naar voren springt’ en dergelijke, niks van dat alles hier. Wel ervaar ik een projectie van geluid meer rondom je, alsof het geluid meer naast je komt, een soort aura van geluid rondom je, subtiel maar mooi.
Je moet maar weer eens een keer komen luisteren, je hebt de Chaos 3 natuurlijk al kort gehoord op die Altecs, maar op de AT/AMT combi is weer anders.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja de Altecs konden me op geen enkele manier bekoren. En ik weet wat buizenversterkers doen. Er komt altijd een laagje buis overheen, die me verder weg brengt van de opname. De illusie is mooi, maar ik hoor liever solid state. Het wordt vaak meer een projectie rondom ja, probleem is dat je diepte en gelaagdheid kwijt raakt als je niet een heel goede buizenversterker hebt.
Weer een keertje komen luisteren is natuurlijk altijd leuk en gezellig!
Weer een keertje komen luisteren is natuurlijk altijd leuk en gezellig!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Iemand op MP heeft 24 stuks Furutech FT 212 gold bananen te koop voor een zeer nette prijs, ik ga kijken of ik 12 stuks kan overnemen, dan kan ik de Silenos luidspreker kabel nog even netjes afwerken aan de versterker zijde en dan blijven er nog 8 pluggen over om nog een set kabels te maken.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Chaos (?) bij TvW presteerde wat ik heb ervaren ook bovengemiddeld goed op zijn Tannoy's. Met name stemmen kwamen erg realistisch en tastbaar over.
Ben ik zelf meer van de halfgeleiders. Blijkbaar heeft klasse A daarbij ook niet meteen het voordeel.
Mijn eerste serieuze versterker gekozen in vergelijk van een drietal versterkers, waarvan één in klasse A. Het is toen de Creek 4140 geworden.
Ben ik zelf meer van de halfgeleiders. Blijkbaar heeft klasse A daarbij ook niet meteen het voordeel.
Mijn eerste serieuze versterker gekozen in vergelijk van een drietal versterkers, waarvan één in klasse A. Het is toen de Creek 4140 geworden.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik denk nog wel eens terug aan de Pass Aleph 4 clone die ik hier had, wat een beest joh, echte klasse A, doodeng zo heet werd die.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als het goed geëngineerd en opgebouwd is, is er niks aan de hand.
Een hijskraan van Peinemann in Alphen a/d Rijn, da's pas eng...
Een hijskraan van Peinemann in Alphen a/d Rijn, da's pas eng...
