Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
dan had 30cm ook gekund.....
Walt stelt dat het minstens een bepaalde lengte moet hebben, en waarom dat is wil hij blijkbaar niet uitleggen
Walt stelt dat het minstens een bepaalde lengte moet hebben, en waarom dat is wil hij blijkbaar niet uitleggen
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan heeft de stroom een langere weg door zo'n exquise kabel te gaan, zodat de electronen zich goed gaan gedragen, in hun comfortzone terechtkomen, zeg maar.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Walt door een kabel ? Dat lijkt me niet.
Door een waterkraan daarentegen...
groet,
Aat
Door een waterkraan daarentegen...
groet,
Aat
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou weet ik waarom het niet klinkt, eindelijk rust in de tent, kabels omsteken en het gaat weer goed.

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vind dat draadloze netsnoer in Walt zijn stekkerdoos veel spannender en geheimzinniger.
download/file.php?id=204878&mode=view
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik snappum
Quote:
"Well it certainly is logical that if a power cord is a filter, a longer cord would provide more filtering."
Dat klinkt logisch, afgezien of meer filtering gewenst is. Sommigen rapporteren dan weer een slappe bas. Maar gezien deze vorm van logica betekent een langer powercord dus ook meer power! Of langere power, 'tis maar waar je voorkeur ligt.
Quote:
"Well it certainly is logical that if a power cord is a filter, a longer cord would provide more filtering."
Dat klinkt logisch, afgezien of meer filtering gewenst is. Sommigen rapporteren dan weer een slappe bas. Maar gezien deze vorm van logica betekent een langer powercord dus ook meer power! Of langere power, 'tis maar waar je voorkeur ligt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
maar zelf heb je er dus geen idee over?Walt schreef: ↑ma 06 jan 2025, 5:31Hier een linkje dan:
https://forum.psaudio.com/t/power-cord-length/1313
PS Audio CEO weet t zelf ook niet zeker.... want hangt af van wat de kabel doet en waarmee je t vergelijkt.
ps: wat is een POS kabel (en ja, ik heb al gegoogled)
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In zijn algemeenheid: POS = Point Of Sale, oftewel de kassa bij Appie enz. Tja, kunnen allerlei kabels aan zitten. Voeding, serieel, USB, netwerk, monitor enz.
En dat zonder Google, de term is al vrij oud en kom je ook nog al eens tegen bij sommige elektronica componenten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Henkjan,
Ik heb geen AB vergelijk gedaan, dus lastig iets over te zeggen. Misschien kun je zelf eens ermee testen. Ik heb nog een 4 meter Oyaide Tunami en ik denk ook wel een korte Tunami van rond de 1 meter, die mag je gerust eens lenen voor vergelijkings doeleinden.
Groetjes Walter
Ik heb geen AB vergelijk gedaan, dus lastig iets over te zeggen. Misschien kun je zelf eens ermee testen. Ik heb nog een 4 meter Oyaide Tunami en ik denk ook wel een korte Tunami van rond de 1 meter, die mag je gerust eens lenen voor vergelijkings doeleinden.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Met koolstof erin . Grappig deed me direct terug denken aan de Lucas kabel die Jean Hiraga liet maken met een beetje koolstof in de mantel zodat geen statische elektriciteit kon ontstaan. Toen met Aalt Jouk best wel over zitten discussiëren. Was dus heel lang geledenWalt schreef: ↑vr 03 jan 2025, 10:22Op audiofreaks kwam een kabel naar voren, met koolstof erin, behandeld volgens Van der Heide, gewoon van de rol en niet gek qua prijs. Wellicht intressant voor leden hier om eens te testen. Wie weet probeer ik hem zelf ook, moet alleen eerst onderzoeken of deze kabel niet kan gaan tegenwerken met de andere Van der Heide modificaties die ik reeds in gebruik heb:
https://www.audiophonics.fr/en/cables-h ... mDbxcADUgs
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kan mij wel herinneren dat men 50 jaar geleden al, bij microfookabels een zacht met koolstof gevuld geleidend plastic binnenmantel gebruikte om bewegingsruis bij podiumgebruik te verminderen. Deed het w.d.b. niet beter dan de klassieke katoen gevulde Pope podium kabels.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
ik had het over uitleg, niet over luisteren
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb er geen uitleg voor, ik kan wel wat gaan verzinnen maar zo simpel is het. De ervaringen zijn dat een langer snoer beter werkt. Je kunt het zelf testen door mijn snoeren te lenen als je wilt…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Werkt dat dan alleen maar bij jouw snoeren? Merkwaardig
Ach de directeuren van PS audio hebben er als superduper deskundigen ook geen antwoord op. Daar worden ze om geprezen door de gemeente daar. Dus geeft niet Walt
Ach de directeuren van PS audio hebben er als superduper deskundigen ook geen antwoord op. Daar worden ze om geprezen door de gemeente daar. Dus geeft niet Walt
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het werkt idd geweldig ik heb ze daarom extra lang gehouden ze beginnen in de meterkast ,of eigelijk daarvoor al , en dan eerst het halve huis door alvorens mijn apparatuur te voeden .
Je weet niet wat je hoord
Je weet niet wat je hoord
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Stroom van de buren is altijd groener.
Klinkt echt beter en nog langere kabels nodig.
Klinkt echt beter en nog langere kabels nodig.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan een verlengsnoer naar Eemshaven. Daar komt de groene stroom aan land. Voor jou geeft dat zelfs een beter resultaat dan voor DS.
Is dit wel een leuk voorbeeld van hoe het vaak gaat in het leven; er wordt een stelling geponeerd als zijnde een waarheid. Er worden vraagtekens bij gesteld maar een echt antwoord of bewijs blijft uit.
Wat flauwe grappen en plagerijen verder; inhoudelijk is er niks veranderd en ieder blijft bij zijn eigen geloofsovertuiging.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat klinkt als de perfecte omschrijving van een Walt-topic…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
DAT lijkt mij een goed ding. Stel je voor dat van je eigen geloof af stapt en dat van een ander zomaar overneemt. Dan raak je toch totaal ontworteld! Ik vind dat wanneer het voor Walt vaststaat dat een stroomkabel van minstens 1,80m beter klinkt dan een kortere, dat gewoon waar is. Daar hoef hij zich niet voor te verdedigen. Zijn waarheid blijft, totdat hij er van af stapt.
Andere mensen, niet ik, kopen dan weer korte(re) netkabels ( 1,50m ) voor toch €5800,-. Die hebben weer een andere waarheid, kennelijk. Of andere oren.
Uiteindelijk gaat het er, m.i., om dat je met je installatie GENIET van muziek. Anderen genieten dan weer van luisteren naar hun INSTALLATIE, of de lengte van hun kabel, of de grootte van hun ego. Alles is best, want dat alles houdt een ontwikkeling in. Progressie dus.
Ik ben al blij met een buizenversterker van €300,-, waar sommigen nog geen interlink voor kunnen kopen. Maakt allemaal niks uit.
Wat ik wens is dat Walt blij is met zijn kabel en kan genieten van zijn CD collectie. ( Ik heb nog geen platenspeler waargenomen?! )
Heb zelf onlangs wat kabeltjes van enkele cm's voor betere omgeruild en man wat een verschil dat maakt. Nooit gedacht dat dat verschil zo groot zou zijn. Weer een waarheid, voor mij, toegevoegd aan mijn arsenaal. Ik merkte wel dat het "omschakelen" van mijn geloof in deze enige moeite kostte. Het duurde even voordat ik zelf de verandering, die ik wel hoorde, accepteren kon. Ik hoorde verschil, maar kon het nog niet geloven en dus het nieuwe me nog niet eigen maken. Raar psychologisch fenomeen. Beeldde ik het me in, of was het echt zo? Was niet meteen duidelijk.
Kan best zijn dat ik in de toekomst ook eens ontdek dat een zekere stroomkabel iets toevoegt. Mijn focus ligt daar momenteel echter niet. Daarom trek ik dat waarschijnlijk ook niet aan.
Muziekale groet,
