Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

dan had 30cm ook gekund.....

Walt stelt dat het minstens een bepaalde lengte moet hebben, en waarom dat is wil hij blijkbaar niet uitleggen
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pappaleo »

Dan heeft de stroom een langere weg door zo'n exquise kabel te gaan, zodat de electronen zich goed gaan gedragen, in hun comfortzone terechtkomen, zeg maar.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pvanlingen »

Ja, zo is het.
Nu jij nog.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pvanlingen »

Ik bedoel walt hoor Leo.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Nu verklappen jullie Walt zijn geheim :?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door AatV »

Walt door een kabel ? Dat lijkt me niet.
Door een waterkraan daarentegen... :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

Nou weet ik waarom het niet klinkt, eindelijk rust in de tent, kabels omsteken en het gaat weer goed. :shock: :wink:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door TTS »

Pjotr schreef: zo 05 jan 2025, 22:50
Nu verklappen jullie Walt zijn geheim :?
Ik vind dat draadloze netsnoer in Walt zijn stekkerdoos veel spannender en geheimzinniger.

download/file.php?id=204878&mode=view
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Ik snappum :goeie:

Quote:

"Well it certainly is logical that if a power cord is a filter, a longer cord would provide more filtering."

Dat klinkt logisch, afgezien of meer filtering gewenst is. Sommigen rapporteren dan weer een slappe bas. Maar gezien deze vorm van logica betekent een langer powercord dus ook meer power! Of langere power, 'tis maar waar je voorkeur ligt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: ma 06 jan 2025, 5:31
maar zelf heb je er dus geen idee over?

PS Audio CEO weet t zelf ook niet zeker.... want hangt af van wat de kabel doet en waarmee je t vergelijkt.

ps: wat is een POS kabel (en ja, ik heb al gegoogled)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

In zijn algemeenheid: POS = Point Of Sale, oftewel de kassa bij Appie enz. Tja, kunnen allerlei kabels aan zitten. Voeding, serieel, USB, netwerk, monitor enz. :D En dat zonder Google, de term is al vrij oud en kom je ook nog al eens tegen bij sommige elektronica componenten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ha Henkjan,

Ik heb geen AB vergelijk gedaan, dus lastig iets over te zeggen. Misschien kun je zelf eens ermee testen. Ik heb nog een 4 meter Oyaide Tunami en ik denk ook wel een korte Tunami van rond de 1 meter, die mag je gerust eens lenen voor vergelijkings doeleinden.

Groetjes Walter
JanRSmit
Berichten: 225
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door JanRSmit »

Walt schreef: vr 03 jan 2025, 10:22
Op audiofreaks kwam een kabel naar voren, met koolstof erin, behandeld volgens Van der Heide, gewoon van de rol en niet gek qua prijs. Wellicht intressant voor leden hier om eens te testen. Wie weet probeer ik hem zelf ook, moet alleen eerst onderzoeken of deze kabel niet kan gaan tegenwerken met de andere Van der Heide modificaties die ik reeds in gebruik heb:

https://www.audiophonics.fr/en/cables-h ... mDbxcADUgs
Met koolstof erin . Grappig deed me direct terug denken aan de Lucas kabel die Jean Hiraga liet maken met een beetje koolstof in de mantel zodat geen statische elektriciteit kon ontstaan. Toen met Aalt Jouk best wel over zitten discussiëren. Was dus heel lang geleden 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Kan mij wel herinneren dat men 50 jaar geleden al, bij microfookabels een zacht met koolstof gevuld geleidend plastic binnenmantel gebruikte om bewegingsruis bij podiumgebruik te verminderen. Deed het w.d.b. niet beter dan de klassieke katoen gevulde Pope podium kabels.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: ma 06 jan 2025, 16:40
Ik heb geen AB vergelijk gedaan, dus lastig iets over te zeggen. Misschien kun je zelf eens ermee testen. Ik heb nog een 4 meter Oyaide Tunami en ik denk ook wel een korte Tunami van rond de 1 meter, die mag je gerust eens lenen voor vergelijkings doeleinden.
ik had het over uitleg, niet over luisteren
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ik heb er geen uitleg voor, ik kan wel wat gaan verzinnen maar zo simpel is het. De ervaringen zijn dat een langer snoer beter werkt. Je kunt het zelf testen door mijn snoeren te lenen als je wilt…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Werkt dat dan alleen maar bij jouw snoeren? Merkwaardig :think:

Ach de directeuren van PS audio hebben er als superduper deskundigen ook geen antwoord op. Daar worden ze om geprezen door de gemeente daar. Dus geeft niet Walt O:)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

JanRSmit schreef: ma 06 jan 2025, 17:25
...
Met koolstof erin . Grappig ...
Komt er in (bijna) iedere kabel koolstof voor; al dan niet met andere elementen gebonden in een polymeer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: ma 06 jan 2025, 19:39
Je kunt het zelf testen door mijn snoeren te lenen als je wilt…
bedankt voor t aanbod, misschien ooit eens als ik een opstelling heb die dat soort testen mogelijk maakt. nu net alles netjes weggewerkt (met, jawel, snoeren op maat)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Het werkt idd geweldig ik heb ze daarom extra lang gehouden ze beginnen in de meterkast ,of eigelijk daarvoor al , en dan eerst het halve huis door alvorens mijn apparatuur te voeden .
Je weet niet wat je hoord :kwijl:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Stroom van de buren is altijd groener.
Klinkt echt beter en nog langere kabels nodig.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Kappa7 schreef: di 07 jan 2025, 9:48
Stroom van de buren is altijd groener.
Dan een verlengsnoer naar Eemshaven. Daar komt de groene stroom aan land. Voor jou geeft dat zelfs een beter resultaat dan voor DS.

Is dit wel een leuk voorbeeld van hoe het vaak gaat in het leven; er wordt een stelling geponeerd als zijnde een waarheid. Er worden vraagtekens bij gesteld maar een echt antwoord of bewijs blijft uit.

Wat flauwe grappen en plagerijen verder; inhoudelijk is er niks veranderd en ieder blijft bij zijn eigen geloofsovertuiging.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Dat klinkt als de perfecte omschrijving van een Walt-topic…
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door TTS »

richard schreef: di 07 jan 2025, 20:57
en ieder blijft bij zijn eigen geloofsovertuiging
DAT lijkt mij een goed ding. Stel je voor dat van je eigen geloof af stapt en dat van een ander zomaar overneemt. Dan raak je toch totaal ontworteld! Ik vind dat wanneer het voor Walt vaststaat dat een stroomkabel van minstens 1,80m beter klinkt dan een kortere, dat gewoon waar is. Daar hoef hij zich niet voor te verdedigen. Zijn waarheid blijft, totdat hij er van af stapt.
Andere mensen, niet ik, kopen dan weer korte(re) netkabels ( 1,50m ) voor toch €5800,-. Die hebben weer een andere waarheid, kennelijk. Of andere oren.
Uiteindelijk gaat het er, m.i., om dat je met je installatie GENIET van muziek. Anderen genieten dan weer van luisteren naar hun INSTALLATIE, of de lengte van hun kabel, of de grootte van hun ego. Alles is best, want dat alles houdt een ontwikkeling in. Progressie dus.
Ik ben al blij met een buizenversterker van €300,-, waar sommigen nog geen interlink voor kunnen kopen. Maakt allemaal niks uit.
Wat ik wens is dat Walt blij is met zijn kabel en kan genieten van zijn CD collectie. ( Ik heb nog geen platenspeler waargenomen?! )
Heb zelf onlangs wat kabeltjes van enkele cm's voor betere omgeruild en man wat een verschil dat maakt. Nooit gedacht dat dat verschil zo groot zou zijn. Weer een waarheid, voor mij, toegevoegd aan mijn arsenaal. Ik merkte wel dat het "omschakelen" van mijn geloof in deze enige moeite kostte. Het duurde even voordat ik zelf de verandering, die ik wel hoorde, accepteren kon. Ik hoorde verschil, maar kon het nog niet geloven en dus het nieuwe me nog niet eigen maken. Raar psychologisch fenomeen. Beeldde ik het me in, of was het echt zo? Was niet meteen duidelijk.
Kan best zijn dat ik in de toekomst ook eens ontdek dat een zekere stroomkabel iets toevoegt. Mijn focus ligt daar momenteel echter niet. Daarom trek ik dat waarschijnlijk ook niet aan.

Muziekale groet,
tellurium-statement-power-cable-850px.jpg
Plaats reactie