Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

rikpost schreef: wo 01 jan 2025, 14:44
Met stofzuigen sowieso
Als Walt flink met de woofers blijft wapperen hoeft hij niet te stofzuigen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

5 meter CAT 6 kabel gehaald om de router verder van de set af te kunnen zetten. Heb deze tip nu paar keer gehad dus maar eens uitvoeren, de kosten zijn het niet natuurlijk.
Bijlagen
IMG_0478.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hardbats »

Dat ziet er niet uit als een audiofiele cat 6 kabel?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Nee klopt, eerst maar eens kijken hoe ik met deze lengte uitkom, misschien is 4 meter ook voldoende, ik kan het lastig inschatten. De huidige kortere kabel is ook zo’n eenvoudig type trouwens.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef: do 02 jan 2025, 9:16
Dat ziet er niet uit als een audiofiele cat 6 kabel?
'Tis de SF variant. Is i.i.g. Datafiel :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hardbats »

Er zijn mensen die vinden dat data en audio toch niet hetzelfde is :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

alles is informatie toch?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hardbats »

Alles is energie, of het ook informatie is :think:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De router is inmiddels verplaatst:
Bijlagen
IMG_0748.jpeg
IMG_0747.jpeg
IMG_0746.jpeg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Een Sbooster met Sonore snoer op de router, ach… waarom niet? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef: do 02 jan 2025, 10:29
Er zijn mensen die vinden dat data en audio toch niet hetzelfde is :lol:
Dus er hoeven geen kabel van de vloer hooghouders onder? Als het voor LS-kabel en netkabel werkt dan toch zeker voor datakabel? Gewoon proberen Walt!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

hardbats schreef: do 02 jan 2025, 13:43
Alles is energie, of het ook informatie is :think:
In de kwantummechanica toch wel?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hardbats »

In de kwantummechanica is alles ten alle tijden alles en tegelijkertijd niks toch?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

In de kwantumaudio ook zeker!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

vanaf hier is t zelfs merkbaar (de foto's zijn ineens helder) :lol:

maar serieus: gelet op hoe ver je met de rest gaat, zou je dan toch niet eens de stap nemen naar kabels die precies de juiste lengte hebben? dan kan je veel beter ook netsnoeren separaat houden van signaalkabels etc enz En dan nog dat het fijner oogt.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Toch doordat het stof weg is dan
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De Variac is nu ook verplaatst, uit de buurt van de kabels gehaald:
Bijlagen
IMG_0749.jpeg
IMG_0750.jpeg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef: do 02 jan 2025, 17:16
In de kwantumaudio ook zeker!
Is dat een radiootje van de kwantum :?:
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door TTS »

En nou nog een paar meter knippen hier en daar om de te lange kabels te minimaliseren en er kan zowaar ook weer gestofzuigd worden. Ruimt wel lekker op zo. Minder Chaos, meer genieten, minder afleiding.. Tenzij je de plaatsing van je componenten nog niet definitief hebt vastgelegd, uiteraard.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Hier is eerder al wel discussie over geweest, netkabels hebben een bepaalde minimum lengte nodig om optimaal te klinken, hier moet je denken aan 180cm of meer. Deze maak ik dus liever niet korter. Tevens de Sonore Tourmaline interlinks zijn prijzig, ga je deze inkorten dan is de tweedehands waarde om de zeep.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door TTS »

Nou ja, als het je niet stoort. Dan is het prima. Zodra het dat wel zou doen, dan kan het zijn dat die storing je plezier in luisteren in de weg staat. Nu je het al wat meer hebt opgeruimd, zul je je ook beter voelen en dus meer energie hebben om überhaupt te genieten van je systeem, vermoed ik. Het zou zomaar kunnen dat deze effecten zwaarder wegen dan wisselen van interconnect.
Gisteren heb ik mijn Pro-Ject platendraaier weer omgewisseld voor de Technics SL 120 met SME arm en ben al anderhalve dag bezig met instellen en controleren met een test-LP... Was mijn protractor kwijt, dus weer een nieuwe gedownload en uitgeprint. Zo blijf je aan de gang natuurlijk. Maar ja, die onwetendheid, dat het mogelijk niet zou kloppen..... :-) Volgens mij is het nu wel goed, eindelijk. Maar misschien klinkt een handgemaakt Duits bronzen meslager wel beter...??? Of zilveren binnenverkabeling?? Terwijl iemand met een Crosley koffer dat ding opent en er een plaat op mikt, aanzet en geniet van muziek..... Wij moeten dagenlang pielen met die spullen... En dan is het nog niet af...
Ik zie geen plakkertjes en/of markeringen ( n.a.v. , hoe zeg je dat?, correct faseren?, de apparaatstekkers op de juiste wijze insteken, qua fase ) op dat stekkerblok. Neem aan dat je dat wel op orde hebt.
Je gaat die interlinks toch niet weer verkopen? Verwacht je dat er nog wat beters gaat komen?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Walt schreef: do 02 jan 2025, 21:50
netkabels hebben een bepaalde minimum lengte nodig om optimaal te klinken,
Huh? Voor een boormachine is 3 meter optimaal, maar waarom zou > 1,80 m bij netkabels voor audio optimaal zijn? Functioneel zou een reden kunnen zijn, maar je zou toch echt wel uit moeten kunnen leggen waarom het wat klank betreft ook beter presteert.
Omdat een of andere audiogoeroe het beweert prima; maar voor een niet gelovige niet meteen overtuigend.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De router en variac staan nu dus veel verder van de set af, gisteren nog wat kunnen luisteren en dit is toch wel goed hoorbaar, had ik eerder moeten doen. Voor mensen die ook de router dicht op hun set hebben staan: verplaatsen dat ding!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

richard schreef: do 02 jan 2025, 23:25
Walt schreef: do 02 jan 2025, 21:50
netkabels hebben een bepaalde minimum lengte nodig om optimaal te klinken,
Huh? Voor een boormachine is 3 meter optimaal, maar waarom zou > 1,80 m bij netkabels voor audio optimaal zijn? Functioneel zou een reden kunnen zijn, maar je zou toch echt wel uit moeten kunnen leggen waarom het wat klank betreft ook beter presteert.
Omdat een of andere audiogoeroe het beweert prima; maar voor een niet gelovige niet meteen overtuigend.
Dit is nou een mooi voorbeeld van Kwantumaudio Richard (en George): Kabels aan audiospullen dienen een lengte van een exact veelvoud van 1,80m te hebben. Anders stort het audiokaartenhuis in.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Op audiofreaks kwam een kabel naar voren, met koolstof erin, behandeld volgens Van der Heide, gewoon van de rol en niet gek qua prijs. Wellicht intressant voor leden hier om eens te testen. Wie weet probeer ik hem zelf ook, moet alleen eerst onderzoeken of deze kabel niet kan gaan tegenwerken met de andere Van der Heide modificaties die ik reeds in gebruik heb:

https://www.audiophonics.fr/en/cables-h ... mDbxcADUgs
Plaats reactie